• 1
  • 2
2007-10-23, 07:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Arch-Vile från Doom 2:
När detta monster får syn på dig så kallar han fram eld som gör att du börjar brinna, och då monstret slår ihop sina händer blir elden till en explosion som gör väldigt ont... Och som om inte det var nog så kan Arch-Vile väcka andra monster till liv igen efter att du har skjutit dem... Då man möter denna varelse måste man ofta döda den panikartat snabbt! Stannar man inom monstrets räckhåll blir man grillad, flyr man väcks en massa andra monster till liv...

Aliens från Aliens Versus Predator:
Dessa varelser kommer i många former, allt från facehuggers till drottningar, men alla former kan vara riktigt otäcka, även för erfarna spelare... I Aliens Versus Predator är man alltid jagad... Åtminstone då man är colonial marine eller predator, då man själv är alien så är det man själv som är jägaren!

Predator från Aliens Versus Predator:
Egentligen är de inte så farliga när man väl lärt sig var de finns, hur de attackerar och hur man känner igen deras kamoflage... Men som nybörjare är detta halvosynliga monster verkligen skrämmande!

Controller från STALKER:
Detta monster är inte heller någon fara för en erfaren spelare, men innan man lärt sig hur man hanterar Controllers är det lätt att hamna i panik... Det räcker med att monstret är nära en för att ens syn och hörsel skall bli helt konstig och monstret attackerar genom att dra ens medvetande ur kroppen och banka tillbaka det igen...

Shadow Wizard från Hexen II:
En Skull Wizard är en ond trollkarl som kastar dödskallar och teleporterar sig (vilket han gör både defensivt för att undkomma ens attacker och offensivt för att jaga en vart man än flyr)... En Shadow Wizard är som en Skull Wizard, fast ännu värre!

Shadow Ninja från Shadow Warrior:
Denna ninja ser ut som en skugga som skjuter napalm på en och använder flashbombs (vilka gör en helt hjälplös eftersom man bländas så att skärmen blir vit)... Ibland är det monstrens egenheter och inte spelarens som leder till missbruk av save-funktionen...

Fiend från Quake:
Dessa tenderar att hoppa fram ur mörkret när det är som allra olämpligast... Finns väl inte så mycket mer att säga om dem än att de är Quake's motsvarighet till aliens... I modden Alien Quake strider man t.o.m. mot fiends som fått nya alienskins...

De flesta monster från Quake IV:
De flesta av mina exempel på hemska monster kommer från gamla spel men det kanske beror på att man inte strider så mycket mot monster i datorspel längre, utan bara mot nazister och terrorister (nej, har inte hunnit spela Bioshock ännu)... Hur som helst så är Strogg-monstren i Quake 4 hemskare än i Quake 2, så att säga att allt blir sämre i dataspelsvärlden är att ljuga!

Choking Hand från Blood:
En hand som kan säga "I'll swallow your soul" med ord och inte teckenspråk... Och strypa en så det svartnar för ögonen... Men nåja, det kunde vara värre... Det kunde vara ens egen motorsågskapade hand som gjorde så...

Kamikaze från Serious Sam:
Ännu ett monster som talar utan någon mun... Eller talar och talar, denna gubbe skriker bara medan han springer mot en med brinnande bomber i händerna... Lätt att hamna i panik om man blir omringad!
Citera
2007-10-23, 08:16
Medlem
Mintoluxs avatar
Bloodsuckers i STALKER - Dessa rackarna förstörde min dag om och om igen, jag tyckte dom var lätta nog att upptäcka med sina lysande ögon. Men det gällde visst bara om man aktivt tittade efter dom, erfarade jag när jag vällde runt i bloodsucker-byn utan en enda tanke på att dom asen kunde finnas där, minns hur jag rykte till när dom jävlarna helt plötsligt krossade en igenspikad dörr och dundrade in och började nafsas. Jag svarade resolut med att skrika som en skolflicka, ladda senaste sparfilen och lägga mig uppe på en kulle vid byn med revolvergranatkastaren och spränga bort allt som gick att spränga bort. Mig jävlas man inte ostraffat med. (Jag blir aldrig så nöjd som när jag dödar bloodsuckers som inte märkt mig. Det pirrar i magen när dom är försvarslösa och rädda dom jävlarna.)

Hotellet i Vampire Bloodlines - Kanske inte en monster i den ordinära bemärkelsen, men det där huset, det är fan i mig ett monster när man väl kommit in i det, aldrig varit så konstant rädd i ett spel vad jag kan minnas, som när det överallt flög vaser och småflickor mot mig.

Osynliga superkravlaitaketsoldater i FEAR - Inte heller direkt monster, men dom är fan läbbiga första gången dom ramlar ner på en från ingenstans och pilar iväg. Jag fick överslagsbeteende och började misshandla kontorsinredningen i spelet efter första gången och hoppades förgäves att fienden hade förvandlat sig till en kontorsstol när han försvann in i rummet och blev osynlig.

Tyskar i BF2 - No comments needed.
Citera
2007-10-23, 08:53
Medlem
Är det bara jag som blir lika rädd varje gång jag möter de supersnabba zombie-häst-liknande monstrena i HL2? får panik varenda gång de dyker upp.
Citera
2007-10-23, 09:02
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keebab
Är det bara jag som blir lika rädd varje gång jag möter de supersnabba zombie-häst-liknande monstrena i HL2? får panik varenda gång de dyker upp.
Samma här. För det är väl de som finns där den där gubben med hagelbössan är. Han som springer på taken?
Citera
2007-10-23, 09:06
Medlem
wreplai06s avatar
Kunde fan bli riktigt skrämd av vanliga "junkies" i spelet condemned som titt som tätt hoppar upp bakom en och börjar skrika i mörkret.
Citera
2007-10-23, 09:24
Medlem
Sane?s avatar
Mentalsjukhuset i Thief 3 var riktigt läskigt. Värre blev det med alla levande döda mentalpatienter som man bara kunde sänka med vigvatten (som man inte köpt med sig nog av).
Citera
2007-10-23, 09:46
Medlem
gugglianos avatar
de flesta splicers i bioshock
Citera
2007-10-23, 09:52
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keebab

Zombiehäst i HL2???? Screenshot?
Citera
2007-10-23, 09:54
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Samma här. För det är väl de som finns där den där gubben med hagelbössan är. Han som springer på taken?

Aaahh... "we don't go to Ravenholm"

Då tror jag jag vet vad ni menar.... "jumpers" eller vad de kallas ja de är lite jobbiga..speciellt när man hör dem klättra på stuprören och man VET att de kommer kasta sig över kanten vilken sekund som helst men man vet inte var
Citera
2007-10-23, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Kunde fan bli riktigt skrämd av vanliga "junkies" i spelet condemned som titt som tätt hoppar upp bakom en och börjar skrika i mörkret.

fy fan för dom. men det blev ju rätt skoj när man pröla ner dom med en trä bit
Citera
2007-10-23, 10:34
Medlem
järnfotens avatar
Jag nominerar Headcrabsen i Half-life 1 och 2.

Fy fan vad de var/är äckliga, i ettan kunde jag knappt klättra in i de mörka ventilationerna ett tag. Och när jag väl gjorde det och det kom headcrabs så började jag skjuta som en tok och klättra ut fort som fan. Ah, memories.
Citera
2007-10-23, 11:01
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av järnfoten
Jag nominerar Headcrabsen i Half-life 1 och 2.

Fy fan vad de var/är äckliga, i ettan kunde jag knappt klättra in i de mörka ventilationerna ett tag. Och när jag väl gjorde det och det kom headcrabs så började jag skjuta som en tok och klättra ut fort som fan. Ah, memories.

Kommer ihåg när jag för första gången som liten stötte på en headcrab. Spelade inte på några dagar förrens modet kom tillbaka.

Crowbar FTW!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in