2007-10-23, 12:56
Medlem
Skäggbiffens avatar
Headcrabs i både AvP och Halflife är sinnessjukt vidriga..avinstallerade AvP efter att ha fått ett äckelpäckel i ansiktet...det egentliga själet till att jag är så fruktansvärt rädd för dessa små rackare är att när jag var yngre och såg alien ensam så smög min halvfar in i rummet och skrämde livet ur mig... Bloodsuckers i Stalker är inte att leka med heller... Sen ett annat skrämmande exempel i Stalker är när man ränner i tunnlarna under lab X?? så kommer det en fet buffel som jagar en och det är ganska nervpirrande det med... nä ni, drick ner er innan ni ger er på Stalker eller AVP..
Citera
2007-10-23, 13:03
Medlem
nollans avatar
Jag nominerar de där flygande enorma huvudena i Duke Nukem 3D de lät som fan när man sköt på dem. Hmm...konstigt att jag minns så lite detaljer, men de var hur som helst högljudda och stryktåliga.

Nemesis1 - berätta lite mer om den där som tryckte in medvetandet i huvudet på en igen, han lät som ett riktigt bad ass!

PS. Screenshots på antagonisterna borde vara ett obligatorium. Ska genast försöka hitta mitt bidrag.

EDIT: Fan vad svårt det skulle vara att hitta en bild då!
Citera
2007-10-23, 13:21
Medlem
Half-Life 1 hade en del vidriga monster. Här är en bild på en headcrab.

http://pnmedia.gamespy.com/planethal...s/headcrab.jpg

Ser inte mycket ut för världen, men jävlar vad jag hoppade till när de kom flygande mot en utan förvarning när jag kröp runt i ventilationstrummor.

Även Barnacles var relativt vidriga. Tungan hängde ner på marken, man hörde ett hasande ljud när de vevade in stackars Gordon som man spelade, och man ville bara att spelet skulle sluta.

http://pnmedia.gamespy.com/planethal...1156665751.jpg

När jag först stötte på en Ichtysaur vägrade jag spela vidare. Jag stod på en plattform och såg hur den simmade så att fenan syntes ibland, bara väntade på att jag skulle hoppa i. All rädsla för monster i havet kom tillbaka på ett kick. Tömde alla vapen ner i vattnet i hopp om att den skulle dö utan effekt. Försökte få min kompis att spela den sekvensen åt mig. Han vägrade också. Längre än så kom jag aldrig i HL1.

http://pnmedia.gamespy.com/planethal...chthyosaur.jpg
Citera
2007-10-23, 13:35
Medlem
Shejkens avatar
Utan tvekan fiskarna i HL1. Ryser av obehag varjegång dom börjar simma efter mig, usch och fy
Citera
2007-10-23, 13:47
Medlem
XXtazys avatar
Protector Drone från Duke Nukem 3D är helt klart en favorit. Så sjukt snabba och starka, det enda man kunde göra var att springa baklänges och langa raketer i ren panik. Plus att de jävlarna kunde hoppa mot en

bild:
http://www.planetduke.com/images/fea...ies/pdrone.gif
Citera
2007-10-23, 14:04
Medlem
bogislauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintolux
Hotellet i Vampire Bloodlines - Kanske inte en monster i den ordinära bemärkelsen, men det där huset, det är fan i mig ett monster när man väl kommit in i det, aldrig varit så konstant rädd i ett spel vad jag kan minnas, som när det överallt flög vaser och småflickor mot mig.

Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Kunde fan bli riktigt skrämd av vanliga "junkies" i spelet condemned som titt som tätt hoppar upp bakom en och börjar skrika i mörkret.

Var tvungen att skaffa condemned till xbox360 efter att många på FB sagt att det var läskigt, och jag kan inte mer än hålla med. Man vandrar omkring och är lite allmänt jätte rädd, så får man en skylt i huvudet följt av en knarkare flyger på dig och försöker slita loss skallen på dig. Fifan
Citera
2007-10-23, 14:08
Bannlyst
Som nämnt redan, de flesta monster i Half-Life 1. Headcrabs i ventiler var inte så roligt när man var yngre.

Men ett annat måste vara en hel del monster i FEAR. Så sjukt äckligt. :P

Och typ alla monster som väntar runt i svarta hörn i Doom 3.
Citera
2007-10-23, 14:19
Medlem
Pedersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av järnfoten
Jag nominerar Headcrabsen i Half-life 1 och 2.

Fy fan vad de var/är äckliga, i ettan kunde jag knappt klättra in i de mörka ventilationerna ett tag. Och när jag väl gjorde det och det kom headcrabs så började jag skjuta som en tok och klättra ut fort som fan. Ah, memories.

Haha, så sjukt sant Har inte vågat spela HL förrens det kom ut till 360't nu, känns inte lika skrämmande då
Citera
2007-10-23, 14:34
Medlem
Schnauzers avatar
Jo fiskarna i half-life klår det mesta.

Annars så är "Zombiesen" i Zelda Ocarina of Time också ganska hemska. Hur de skriker som satan och man själv blir helt paralyzerad. Huga!
Citera
2007-10-23, 14:50
Medlem
Buzzers avatar
Headcrabs i AvP 1

Helt klart det värsta panikframkallande fienden någonsin, de enda man hör är dem springa omkring men man kan inte se dem för de e som en lite som sprite som springer omkring i ljusets hastighet.
Citera
2007-10-23, 15:03
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag nominerar de där flygande enorma huvudena i Duke Nukem 3D de lät som fan när man sköt på dem. Hmm...konstigt att jag minns så lite detaljer, men de var hur som helst högljudda och stryktåliga.

Nemesis1 - berätta lite mer om den där som tryckte in medvetandet i huvudet på en igen, han lät som ett riktigt bad ass!

PS. Screenshots på antagonisterna borde vara ett obligatorium. Ska genast försöka hitta mitt bidrag.

EDIT: Fan vad svårt det skulle vara att hitta en bild då!

Du menar inte dessa från Doom?

http://pnmedia.gamespy.com/planetdoo...enem_caco2.gif

De passar in bra på din beskrivning och jag minns inga huvuden från Duke, kanske mitt minne som är sönder.
Citera
2007-10-23, 15:07
Medlem
Jag tyckte dom där soldaterna i doom 3 var äckliga som hade typ nassehjälm och ena armen var nå slags piska. Vet inte varför egentligen men jag tyckte ljudet när deras stövlar kom trampande var obehagligt plus att dom tålde mycket stryk.

Någon sa fiends från quake, ja dom va vidriga, en annan var shamblers, dom där stora vita jävlarna.

Aliens i avp 1 och 2 fick mig att skita knäck både en o två ggr för att dom rörde sig så fort och hade en tendens att dyka upp bakifrån.

silent hill-spelen har ju en del riktigt äckliga varelser också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in