• 1
  • 2
2007-05-06, 15:07
Medlem
RyssJävels avatar
Min kontakt med EA angående C&C3.

Citat:
Hej, ja det hela är ju väldigt lustigt. Spel, musik och filmindustrin skriker att de förlorar massvis med pengar på att folk tankar ner. Men samtidigt uppmanar de indirekt till det, genom att släppa halvfärdiga produkter till hutlösa priser. Att sedan vägra pengarna tillbaka när varan inte fungerar är ju ännu vidrigare.

Jag har varit i kontakt med spelbutiken och de påstår att det är Ni som skall ersätta för en icke fungernade produkt. De är endast villiga att byta själva skivan. Och ni vill inte heller ta något ansvar.

Den senaste patchen du nämner gjorde ingen skillnad då den koncentrerade sig på multiplayer delen. Jag är fullt medveten att du skiter brunt i det här, men ni kära EA har just förlorad en av era _betalande_ kunder. Jag kommer aldrig någonsin köpa en produkt från er igen. Och jag skall även se till att upplysa alla i min bekantskapskrets på hur ni hanterar problemet.

Med tveksamt vänliga hälsningar
RyssJävel

>From: <kundsupport@ea.com>
>To: <******@HOTMAIL.COM>
>Subject: RE: C&C 3 <CID08C37429C36A>
>Date: Sun, 6 May 2007 13:30:49 +0200
>
>
>
>----- Solution -----
>
>Hejsan
>Vi ber om ursäkt för det alldeles för sena svaret på er e-post, vi har dessvärre haft ett systemfel som tog mycket längre än väntat att lösa. Jag såg även att ditt brev var skickat den andre april, det kom en ny uppdatering den sjätte april, jag hoppas att den löste det mesta för dig. För tyvärr så finns det inget sätt att få tillbaka pengarna.
>Mv. Martin E
>
>----- Description -----
>
>From: kundsupport@europe.ea.com
>Date: 02.04.2007 20:39
>To: ea_support_se@5ca.com
>Subject: C&C 3
>
>
>
>-------------------------------------------
>
>Från: ******[SMTP:*******@HOTMAIL.COM]
>
>Skickat: den 2 april 2007 19:37:42
>
>Till: Kundsupport, CS
>
>Ämne: Lämmna tillbaka spelet
>
>Automatiskt vidarebefordrat av en regel
>
>
>
>Hej,
>
>
>
>efter MYCKET strul med spelet Command & Conquer 3 (ni vet nog vad jag
>talar
>
>om, tusentals människor världen runt har samma problem med spelet
>som
>
>crashar lite när den vill) har jag fått nog. Jag vill inte längre
>agera en
>
>betalande betatestare åt er. Min fråga är då: Hur lämmnar jag
>spelet och får
>
>mina pengar tillbaka? Butiken vägrar acceptera varan då
>förpackningen är
>
>bruten.
>
>
>
>//RyssJävel

Slutsats: Handlar man EA produkter och de inte fungerar, ja då kan man glömma att få tillbaka någonting. Fortsättningen följer.
Citera
2007-05-06, 15:16
Medlem
stRs avatar
Mmm ett riktigt pissföretag, undviker att köpa deras spel till PC, till konsol brukar det fungera bra.
Citera
2007-05-06, 15:16
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Jag har varit i kontakt med spelbutiken och de påstår att det är Ni som skall ersätta för en icke fungernade produkt. De är endast villiga att byta själva skivan. Och ni vill inte heller ta något ansvar.

Fyller inte varan den funktion som beskrivs ska butiken ge tillbaka pengarna.
Citera
2007-05-06, 15:37
Medlem
Hardtails avatar
Bra gjort, RyssJävel!

Tyvärr så gör det där ingenting, då (som allmänt känt) EA under de senaste åren köpt upp väldigt stora andelar av spelmarknaden.

Men jag, som du, köper inte längre någonting från EA. Faktum är att jag precis hann avboka min förhandsbokning av C&C3 innan den levererades, för att jag tvekade så mycket på om jag verkligen ville ha det. Hängivet C&C-fan som jag är så var jag ändock rädd för att spelet skulle bli sjukt monotont på direkten och att multiplayer-delen skulle halka av stegen på flera punkter.
Citera
2007-05-06, 16:04
Medlem
Samma sak med Command & Conquer First Decade där det funkar lite tveksamt. Iaf första C&C för mig själv där det hänger sig om man på vissa banor går så långt upp som det är möjligt. Och nej dom gjorde inget för att fixa multiplayer funktionen utan gav bara ut spelet på nytt. Så ja dom har misslyckats med en hel del dessvärre
Citera
2007-05-06, 16:06
Medlem
har man spelat bf2 så förstår man.

nej jag håller med, bajs på EA
Citera
2007-05-06, 16:08
Medlem
pjalles avatar
jag gjorde det stora misstaget och köpte Battlefield 2142. jag tröttnade på det efter en dag.

och sen ville en kompis köpa det av mig men inte fan kunde han installera det på sin dator, för att jag hade registrerat mig (man var tvungen att registrera sig för att kunna spela det).

så bara för att jag hade registrerat mig kan inte någon annan installera den cd-keyn på sin dator.

löjligt.
Citera
2007-05-06, 16:15
Medlem
Sujoks avatar
Bra gjort ryssjävel. Allt för lite konsumenter ställer rätt krav på företagen.
Citera
2007-05-06, 16:18
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
jag gjorde det stora misstaget och köpte Battlefield 2142. jag tröttnade på det efter en dag.

och sen ville en kompis köpa det av mig men inte fan kunde han installera det på sin dator, för att jag hade registrerat mig (man var tvungen att registrera sig för att kunna spela det).

så bara för att jag hade registrerat mig kan inte någon annan installera den cd-keyn på sin dator.

löjligt.

Så vad händer om ens data får för sig att lägga ner? Då är det alltså inte möjligt att instalera om programmet efter en ev. återställning eller dylikt? Hycklarna vill alltså att man skall köpa en ny kopia varje gång något går fel? Ruinerad lär man ju bli på kuppen också
Citera
2007-05-06, 16:22
Medlem
Easy666s avatar
Vilka spelföretag brukar ge pengarna tillbaks när det är spelbuggar det handlar om och inga direkta "skivproblem" .Eller det kanske bara är EA som inte gör det.
Citera
2007-05-06, 16:24
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle

löjligt.

Det där stämmer inte alls, ni måste ha gjort något fel eller så avinstallerade du inte spelet på din dator först. För det där funkar helt utmärkt för mig.

Dock så tycker jag inte att EA är något jättebra företag, hade mycket strul med BF2.
Citera
2007-05-06, 16:32
Medlem
Jag köper spel från företag som paradox t ex. Jag skulle då aldrig i hela mitt liv köpa något från EA! Alla spel är allt för anpasade till så stor massa som möjligt. Detta gör att de flesta spelen är ok att lira en vecka kanske men sedan tröttnar man. Undantaget kanske är bf2 men man hittar fan aldrig riktiga guldkorn från EA. Allting verkar gå ut på att mjölka ut så mycket pengar av kunderna som möjligt som jag i längden tror att de förlorar på. Titta bara på det där jävla The sims, finns ju runt 15 expansioner och det enda som skiljer dem åt är lite yttre texturer. På ett vanligt spel skulle moddare göra sånna grejer och man kan ladda ner dem gratis!

Synd att EA har så stor kundbas bland framför allt de lite yngre där pappa betalar och köper alla The Sims expansionerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in