2007-05-06, 15:07
Min kontakt med EA angående C&C3.
Slutsats: Handlar man EA produkter och de inte fungerar, ja då kan man glömma att få tillbaka någonting. Fortsättningen följer.
Citat:
Hej, ja det hela är ju väldigt lustigt. Spel, musik och filmindustrin skriker att de förlorar massvis med pengar på att folk tankar ner. Men samtidigt uppmanar de indirekt till det, genom att släppa halvfärdiga produkter till hutlösa priser. Att sedan vägra pengarna tillbaka när varan inte fungerar är ju ännu vidrigare.
Jag har varit i kontakt med spelbutiken och de påstår att det är Ni som skall ersätta för en icke fungernade produkt. De är endast villiga att byta själva skivan. Och ni vill inte heller ta något ansvar.
Den senaste patchen du nämner gjorde ingen skillnad då den koncentrerade sig på multiplayer delen. Jag är fullt medveten att du skiter brunt i det här, men ni kära EA har just förlorad en av era _betalande_ kunder. Jag kommer aldrig någonsin köpa en produkt från er igen. Och jag skall även se till att upplysa alla i min bekantskapskrets på hur ni hanterar problemet.
Med tveksamt vänliga hälsningar
RyssJävel
>From: <kundsupport@ea.com>
>To: <******@HOTMAIL.COM>
>Subject: RE: C&C 3 <CID08C37429C36A>
>Date: Sun, 6 May 2007 13:30:49 +0200
>
>
>
>----- Solution -----
>
>Hejsan
>Vi ber om ursäkt för det alldeles för sena svaret på er e-post, vi har dessvärre haft ett systemfel som tog mycket längre än väntat att lösa. Jag såg även att ditt brev var skickat den andre april, det kom en ny uppdatering den sjätte april, jag hoppas att den löste det mesta för dig. För tyvärr så finns det inget sätt att få tillbaka pengarna.
>Mv. Martin E
>
>----- Description -----
>
>From: kundsupport@europe.ea.com
>Date: 02.04.2007 20:39
>To: ea_support_se@5ca.com
>Subject: C&C 3
>
>
>
>-------------------------------------------
>
>Från: ******[SMTP:*******@HOTMAIL.COM]
>
>Skickat: den 2 april 2007 19:37:42
>
>Till: Kundsupport, CS
>
>Ämne: Lämmna tillbaka spelet
>
>Automatiskt vidarebefordrat av en regel
>
>
>
>Hej,
>
>
>
>efter MYCKET strul med spelet Command & Conquer 3 (ni vet nog vad jag
>talar
>
>om, tusentals människor världen runt har samma problem med spelet
>som
>
>crashar lite när den vill) har jag fått nog. Jag vill inte längre
>agera en
>
>betalande betatestare åt er. Min fråga är då: Hur lämmnar jag
>spelet och får
>
>mina pengar tillbaka? Butiken vägrar acceptera varan då
>förpackningen är
>
>bruten.
>
>
>
>//RyssJävel
Jag har varit i kontakt med spelbutiken och de påstår att det är Ni som skall ersätta för en icke fungernade produkt. De är endast villiga att byta själva skivan. Och ni vill inte heller ta något ansvar.
Den senaste patchen du nämner gjorde ingen skillnad då den koncentrerade sig på multiplayer delen. Jag är fullt medveten att du skiter brunt i det här, men ni kära EA har just förlorad en av era _betalande_ kunder. Jag kommer aldrig någonsin köpa en produkt från er igen. Och jag skall även se till att upplysa alla i min bekantskapskrets på hur ni hanterar problemet.
Med tveksamt vänliga hälsningar
RyssJävel
>From: <kundsupport@ea.com>
>To: <******@HOTMAIL.COM>
>Subject: RE: C&C 3 <CID08C37429C36A>
>Date: Sun, 6 May 2007 13:30:49 +0200
>
>
>
>----- Solution -----
>
>Hejsan
>Vi ber om ursäkt för det alldeles för sena svaret på er e-post, vi har dessvärre haft ett systemfel som tog mycket längre än väntat att lösa. Jag såg även att ditt brev var skickat den andre april, det kom en ny uppdatering den sjätte april, jag hoppas att den löste det mesta för dig. För tyvärr så finns det inget sätt att få tillbaka pengarna.
>Mv. Martin E
>
>----- Description -----
>
>From: kundsupport@europe.ea.com
>Date: 02.04.2007 20:39
>To: ea_support_se@5ca.com
>Subject: C&C 3
>
>
>
>-------------------------------------------
>
>Från: ******[SMTP:*******@HOTMAIL.COM]
>
>Skickat: den 2 april 2007 19:37:42
>
>Till: Kundsupport, CS
>
>Ämne: Lämmna tillbaka spelet
>
>Automatiskt vidarebefordrat av en regel
>
>
>
>Hej,
>
>
>
>efter MYCKET strul med spelet Command & Conquer 3 (ni vet nog vad jag
>talar
>
>om, tusentals människor världen runt har samma problem med spelet
>som
>
>crashar lite när den vill) har jag fått nog. Jag vill inte längre
>agera en
>
>betalande betatestare åt er. Min fråga är då: Hur lämmnar jag
>spelet och får
>
>mina pengar tillbaka? Butiken vägrar acceptera varan då
>förpackningen är
>
>bruten.
>
>
>
>//RyssJävel
Slutsats: Handlar man EA produkter och de inte fungerar, ja då kan man glömma att få tillbaka någonting. Fortsättningen följer.