Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket spel förtjänar titeln: "Världens bästa NES-spel" ?
Castlevania
1,20%
3 röster
Ice climber
3,60%
9 röster
The Legend of Zelda
20,40%
51 röster
Megaman 2
7,60%
19 röster
Metroid
5,20%
13 röster
Punch-Out!!
7,60%
19 röster
Megaman 3
4,80%
12 röster
Super Mario Bros.
12,80%
32 röster
Zelda II: The Adventure of Link
5,60%
14 röster
Super Mario Bros. 3
31,20%
78 röster
  • 1
  • 2
2006-08-21, 22:38
  #1
Medlem
Spaders avatar
Dessa tio finalister är de som blivit nominerade flest gånger enligt rocc (som gjorde nomineringstråden).

Motivera gärna era röster om ni känner för det - men inget posthoreri tack.
(t.ex inlägg med bara spelets namn)

Omröstningen är öppen, så alla kan se vad alla röstar på.

Ni har till tisdagen den 29:e på er

/Spader
Citera
2006-08-21, 23:09
  #2
Medlem
Cum*s avatar
Jaha? Så det finns två trådar?
Aja, gissar påatt denna är den "riktiga" så jag skriver min motivation här igen.


Var väldigt svårt att välja mellan de tio bästa.

Men jag måste nog banne mig säga Super Mario Bros 3 eftersom det är det spelet jag har spenderat flest timmat på i mina tidigare år. Och det funkar fortfarande att spela igenom. Sen att det finns tvåspelarläge, om något simpelt, ger det bara lite pluspoäng.
Citera
2006-08-21, 23:13
  #3
Medlem
RödPartisans avatar
Fan vad svårt.
Jag röstade på The Legend of Zelda, skitbra spel. Men Castlevania, Megaman eller Super Mario 3 kunde lika gärna få den rösten. Bästa multiplayerspelet är allafall Ice Climbers....
Citera
2006-08-21, 23:19
  #4
Avstängd
Metroid helt klart. Dom som har klarat det spelet kan inte vara många i världen. jag har ännu inte gjort det, efter över 20 år. Världens svåraste spel genom tiderna - och bästa.
Citera
2006-08-21, 23:28
  #5
Medlem
storytellers avatar
Castlevania - Väldigt bra spel som jag tyvärr aldrig kommit särskilt långt på!
Ice climber - Ett närmast fulländat spel i sin simplicitet. Tyvärr är det också lite negativt att det är så enkelt, det känns inte särskilt utmanande efter ett tag.
The Legend of Zelda - Kul spel som jag tyvärr aldrig orkat spelat igenom. Äventyrsspelen blev, till skillnad från plattformsspelen, roligare senare än de var på NES. A Link To The Past är ett mästerverk, till exempel.
Megaman - Inte spelat särskilt mycket. Svårt som fan.
Metroid - Se Legend Of Zelda. Super Metroid är roligare.
Punch-Out!! - Har aldrig förstått detta spels storhet. Jag dör bara direkt.
Megaman 3 - Ej spelat alls.
Super Mario Bros. - Lite mer utbyggt än t.e.x. Ice Climber och känns fulländat, nästan...
Super Mario Bros. 3 - ... Till skillnad från SMB3, som känns helt fulländat genom sina olika powerups och lättöverskådliga levelsystem. Musiken är sjukt bra också.
Zelda II: The Adventure of Link - Kändes kul när jag var liten. Ej spelat seriöst på mycket länge.
Citera
2006-08-21, 23:35
  #6
Medlem
offe_mans avatar
För mig var det lätt!
Super Mario Bros. 3

tänkte först på Ice Climbers men sen tänkte jag på den totala skickligheten med fulländing
Citera
2006-08-21, 23:43
  #7
Medlem
FTSs avatar
Håller med storyteller ångående SMB3. Vill även tillägga att multiplayerdelen är riktigt rolig och så är det kul med alla hemligheter som finns utspridda, särkilt Kuribo's Shoe. Den var sjukt cool när man var liten. Fast om man ser till musiken så vinner Mega Man 2 utan tvekan.
Citera
2006-08-22, 00:18
  #8
Medlem
Patriarch Ks avatar
SMB3 var mitt första elektroniska spel någonsin så jag har VÄLDIGT bra minnen från det. Det är ett givet val!
Citera
2006-08-22, 00:29
  #9
Medlem
IMPlicits avatar
SMB3 får min röst. Det är riktigt trevligt att spela och alla glada färger tillsammans med musiken gör mig på bra humör.
Citera
2006-08-22, 00:43
  #10
Medlem
KalleXs avatar
Till dom som har svårt med Metroid:
http://brightrain.aerifal.cx/~dermot...oid/metmap.png
Citera
2006-08-22, 00:59
  #11
Medlem
What the hack?
"World Cup 94" inte med på listan! :S

Aja SMB3 få min röst.
Citera
2006-08-22, 01:03
  #12
Medlem
memorexoneces avatar
Flera av dessa var mycket bra. Men fick en sån skön feeling när jag läste Punch-Out!! att jag blev tvungen att rösta på den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback