Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-12, 18:19
  #13
Medlem
Ezzelinos avatar
En verkligt motbjudande, och dessvärre förmodligen tämligen effektiv, indoktrineringsmetod vad gäller att sprida nonsens om den mytifierade och pseudo-teologiska "judeutrotningen" till människomassor, är förstås de legioner av "erkända överlevare" som likt missionärer för någon befängd martyrsekt sänds runt i västerländska skolor för att inför en "andlös" publik av barn, ungdomar och konformistiska lärare dra sina skrönor om "mirakulös räddning från Förintelsen". Ofta har dessa tragikomiska pajasfigurer "överlevt" mängder av läger, där de klumpiga tyskarna alltså påstås ha försökt men inte lyckats att "förinta" dem. En gammal lögnare som färdas runt på svenska skolor och med överhetens goda minne indoktrinerar med judeocentriska helgonlegender och retorik mot all form av germansk etnisk och kulturell identitet heter Mietek Grocher, som i tolvårsåldern påstås lattjat sig genom nio arbetsläger och rentav "rymt ur en gaskammare i Majdanek" :

http://archive.corren.se/archive/200...2=1096984640-6
Citera
2006-02-12, 22:17
  #14
Medlem
bagge1s avatar
Under mina studieår vid ett svenskt universitet så upplevde jag en genomsyrande politisk korrekthet som fanns överallt. Jag stötte på den på olika fakulteter och inom helt olika discipliner.

Jag kommer ihåg att vi en gång fick en uppgift som gick ut på att hitta någon företeelse som vi verkligen säkert visste hade ägt rum i verkligheten, men där det gick att hitta information som agiterade emot det odiskutabla. Halva klassen valde "Förintelsen" som exempel, ivrigt uppmuntrad av den entusiastiske lektorn.
Citera
2006-02-12, 22:36
  #15
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Mietek Grocher, som i tolvårsåldern påstås lattjat sig genom nio arbetsläger och rentav "rymt ur en gaskammare i Majdanek" :

http://archive.corren.se/archive/200...2=1096984640-6

Ha ha ha ha ha Stort tack för länken!

Citat:
Mietek Grocher lyckades rymma ur en gaskammare i Maidanek år 1943, då han var sexton år. Det berättar han för Correspondentens medarbetare.

-- Jag skulle tro att jag är den enda som lyckats med det.

-- Då jag befann mig där inne förstod jag vad som väntade mig och övriga i utrymmet. Instinktivt började jag backa lite bakåt, utan någon egentlig tanke på att jag skulle kunna komma undan.

Att någon som kallar sig "journalist" rapporterar denna idiotiska amsaga with a straight face, som di engelske säger, är egentligen ofattbart - men föga förvånande och vittnande om vår tids totalitära tro på de sex miljoner frälsarjudarna som dog i de allraheligaste gaskamrarna för våra synders skull...

Han kanske är den enda juden som påstår sig ha rymt från en gaskammare (men oddsen att det finns flera som hävdat samma sak är väl å andra sidan rätt låga...) - men det slår ju inte riktigt storyn om den judiske pojkvaskern Moshe Peer som överlevde sex (6) gasningar...

Mirakulösa gaskammarundanflykter går det ju annars tretton på dussinet av, även om de flesta inte är lika innovativa (eller ska vi säga chutzpe-fyllda) som Grochers - vanligen brukar det ju vara så att "gasen tog slut alldeles innan det blev min tur" med olika varianter.

Sen skulle det ju vara stor humor om Grocher på en översiktsplan eller på plats fick peka ut just den "gaskammare" han skulle ha rymt från och denna visade sig vara en av de fem av de ursprungligen förmenta sju "homicidala gaskamrarna i Majdanek" som nu övergetts av de ortodoxa historikerna...

Första eller andra året på gymnasiet fick vi i skolan besök av en proffs-"överlevare". Har för mig att hon hette Citron och var född i Transsylvanien. Minns inte förnamnet... har Sabina Citron nån anknytning till Sverige? Kan ha varit henne (pratade svenska minns jag). Tyvärr minns jag dock inte så mycket av vad hon sa (var inte intresserad av Förintelsen på den tiden, svalde väl bara allt rakt av antar jag och lät det gå ut genom andra örat).
Citera
2006-04-18, 21:34
  #16
Medlem
BlizzardKings avatar
Ska man skratta eller gråta åt detta vidriga experiment på skolbarn för att främja och befästa myten om 6 miljoner martyer? Föräldrarna till många barn blev i alla fall ordentligt upprörda och en simulering - på Holoca$st Remembrance Day naturligtvis - som denna kan väl knappast bli mer avskyvärd och vilseledande:

http://www.local6.com/news/8345157/detail.html
Citat:
Father John Tinnelly said his son was forced to stand in the back of the classroom and not allowed to sit because he was wearing the yellow star.

"He was forced to go to the back of the lunch line four times by an administrator," Tinnelly said.

Tinnelly said the experiment upset his child.

"He was crying," Tinnelly said. "I said, 'What are you crying about?' He said, 'Daddy, I was a Jew today.'"

Other parents and children shared similar stories, Tinnelly said.

"They were told that they could not use the water fountains," Tinnely said. "There was even a sign supposedly at one water fountain (saying) if you're wearing a yellow star , you can't use this water fountain."
[...]
"I tried to talk to my son and I asked all of these questions and the only thing he said is, 'Daddy, the only thing I found out today is I don't want to be Jewish,'" Tinnelly said.

"Children were selected to be persecuted or privileged, some not told the rule," Local 6 reporter Gerald Reznick said. "Parents tell Local 6 they were not told prior to the school-wide experiment."
[...]
Local 6 News aired a statement from The Holocaust Memorial Resource and Education Center of Florida; "Of course, we applaud Apopka (Memorial) Middle School's effort to engage in Holocaust education with the hope of a tolerance education component in the classroom. That is the mission of The Center to teach tolerance through Holocaust remembrance and education. However, we do not encourage nor train teachers to engage in simulation exercises."
Citera
2006-04-18, 21:57
  #17
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ska man skratta eller gråta åt detta vidriga experiment på skolbarn för att främja och befästa myten om 6 miljoner martyer?
Testet är meningslöst och resultat kan man gissa sig till redan i förväg. Ge ungarna en blå rektangel, som betyder han/hon är fulare än de andra, och kommer därför straffas. Skulle inte detta barn reagera likadant? I praktiken är det ju bara att behandla dem orättvist, och sedan hitta på en anledning.
Citera
2006-04-28, 18:58
  #18
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag läste för några veckor sedan ett par skrifter som distribueras i uttryckligt syfte att "forma opinionen" och hindra förnuftsstyrt ifrågasättande av de eländiga martyrjudiska amsagor som, när en något mer refraktär, skeptiskt sinnad och hednisk europé granskar frågeställningarna, när allt kommer omkring utgör denna upphaussade "Förintelse". Det rör sig om följande verk:

http://bib.kommunen.varberg.se/sv/op...6367&host_nr=1

http://www.adlibris.se/product.aspx?...ed=1&checked=1

Den första boken, Markus Tiedemanns äckligt lögnspäckade propagandapamflett Förintelsen och förnekarna används alltså för att "utbilda lärare" i Sverige: förordet är skrivet av en fiende till yttrandefriheten vid namn Magnus Hermansson Adler:smart: som hemsöker Göteborgs universitet med sin konformistiskt smygtotalitära närvaro.

Det sosselojala småborgaraset Adler säger bl.a.:

"Men i en konkret undervisningssituation duger det inte att läraren staplar säkra fakta på varandra i en myndig dialog med den förnekande eleven . Läraren kan ju uppfattas som en del av den så kallade judiska sammansvärjningen.:evil: . Då är det bättre att alla elever deltar i prövningen av de påståenden som förnekarna för fram. En öppen dialog som låter alla komma till tals främjar på sikt ett kritiskt tänkande. ."

Vad vill då denna lömska surfitta vid namn Hermansson Adler konkret? Att låta en diskussion om "Förintelsen" äga rum, i den mån det fortfarande existerar någon intellektuell offentlighet i detta erbarmliga protektorat som Sverige låtit sig förvandlas till? Naturligtvis inte: han vill distribuera denna vidriga lögnkatekes (förfärdigad av någon tysk landsförrädare med AFA-sympatier vid namn Tiedemann) för att ge obildade och indoktrinerade käringlärare av båda könen i Sveriges skolor instruktioner hur de bäst "täpper till käften" på kritiskt ifrågasättande unga män.

Den andra skriften kan jag kommentera i ett senare inlägg...Att syssla med sådana överhetssövande saker sätter ner humöret. Hata konformismen!
Citera
2006-04-28, 19:40
  #19
Medlem
många antisemiter och nazis här.
Citera
2006-04-28, 19:48
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvättbjörn1
många antisemiter och nazis här.

Håller med. Tråkigt
Citera
2006-04-28, 20:15
  #21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvättbjörn1
många antisemiter och nazis här.

Många imbecilla kuksugare här, enligt min mening. Vad i helvete har du och din sidekick "The Hook" att tillföra sakdiskussionen egentligen? Någon kunskap?, det skulle förvåna mig i så fall.

Och det är väl detta fenomen som äcklar mig personligen något ofattbart, att idioter som knappt kan läsa baksidestexten på ett mjölkpaket uttalar sig som om de visste besked och vore i stånd att bedöma vem som är "antisemit och nazi". Med en så grundligt indoktrinerad massa finns det ingen förhoppning alls om en etniskt germansk (svensk) existens. Och ni, era godtrogna jävla lipsillar, är de som gör varje europeisk identitet till en fantasmagori.
Citera
2006-04-28, 20:19
  #22
Medlem
TB-303s avatar
Såhär lät det tre minuter senare:
Citat:
Ursprungligen postat av tvättbjörn1
europa måste bli av med muslimerna.

snabb.
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=126

Citera
2006-04-28, 22:08
  #23
Medlem
humleodumles avatar
Indoktrinering i vänsterpropaganda från lågstadiet hade varit ett intressant ämne, men detta doftar faktiskt nazism i allmänhet. Självklart är siffror manipulerade av "vinnarna" men "förintelsen", oavsett om hälften är sanning, är ju knappast en solskenshistoria - det kan ju inte ens du tycka eller? The Hook undrar nog det vi alla undrar: Går det verkligen att diskutera detta ämne objektivt med en så starkt partisk trådskapare?
Citera
2006-04-28, 22:16
  #24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humleodumle
Intressant tråd. Tyvärr trasslar du sönder den med alltför söndrad och storvulet skrivspråk. Vet att det är fruktansvärt OT att skriva detta men det hade varit långt mer intresseväckande om du istället skrev så att det blev flyt i texten. Inte svårt att förstå, men jobbigt att läsa.. sorry får OT

Du vill med andra ord att alla tänkande och kunskapssökande människor ska gråta över att du föddes av ett skorvigt ponnysto och uppfostrades i en kriminell polispiket? Okej, jag accepterar det, men du får väl för helvete söka hjälp för ditt bristtillstånd innan du börjar missbruka ett tangentbord.

Det fanns, innan du äntrade scenen och började bröla och jämra dig, ett europeiskt skriftspråk som gick att översätta till andra tungomål: om du är obekant med det får du söka din mors hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback