• 1
  • 2
2004-04-05, 20:48
  #1
Bannlyst
När jag köra fort tänker jag alltid på detta. (Motorväg)

- Jag håller alltid bra avstånd o ligger alltid i vänsterfilen.
- Brukar som minst ligga 135, så man klarar kortet.
- Kollar in i varje bil som jag passerar för att se om föraren råkar vara en polis.
- Ser ifall bilen jag passerar lägger sig bakom direkt, då saktar jag in o låter denna bil passera.
- Om man köra långa sträckor te.x sthlm - gbg gbg- malmö, så brukar man alltid hitta en bra "kompanjon" som kanske snittar en 160 km/h som man låter ligga före som lockbete, dock brukar denna bli rädd efter en tid o tro att man själv är polis.

Då jag menar köra fort är att ligga mellan 140-160 då det är dag, hyffast lite trafik, stora säkra motorvägar, bra väglag o bra bil.

Jag anser att svergies stora nya motorvägar utan problem klarar 130.

Någon som har mer bra tips ?
Citera
2004-04-05, 21:38
  #2
Bannlyst
brukar åxå haka på nån gasvillig kompanjon, ligger i högerfilen så ofta som möjligt(har fått för mej att snuten har extra koll på vänsterfilen) men oftast brukar jag bara gasa å låta det bära eller brista, det blir ju så jävla mycket att hålla koll på om man ska vrida på nacken vid varje omkörning
Citera
2004-04-05, 21:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
brukar åxå haka på nån gasvillig kompanjon, ligger i högerfilen så ofta som möjligt(har fått för mej att snuten har extra koll på vänsterfilen) men oftast brukar jag bara gasa å låta det bära eller brista, det blir ju så jävla mycket att hålla koll på om man ska vrida på nacken vid varje omkörning

Det här blir verkligen "off thread" men Inzaeno, din avatar, e den från American History X när de rånar matbutiken?
Citera
2004-04-05, 21:54
  #4
Medlem
sysops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002
- Kollar in i varje bil som jag passerar för att se om föraren råkar vara en polis.
hört talas om civilare ? Om killen sitter i full mundering, vad gör du då? ställer dig på hejdarn?
Citera
2004-04-05, 22:48
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
hört talas om civilare ? Om killen sitter i full mundering, vad gör du då? ställer dig på hejdarn?

japp det är därför jag har full koll på varje bil jag passerar.

Skulle en bil te.x saab 9-5 eller v olvo v70 följa med bakom slänger jag mig in i högerfilen igen

Vad jag har hört.. krävs det att dom följer efter ett tag för att kunna göra en korrekt mätning
Citera
2004-04-05, 22:53
  #6
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2k
japp det är därför jag har full koll på varje bil jag passerar.

Skulle en bil te.x saab 9-5 eller v olvo v70 följa med bakom slänger jag mig in i högerfilen igen

Vad jag har hört.. krävs det att dom följer efter ett tag för att kunna göra en korrekt mätning

Visst behöver de följa efter. Men inte många meter. I princip kan man säga att om du kör om dem så är det klippt (om du har oflyt).
Citera
2004-04-06, 00:43
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Det här blir verkligen "off thread" men Inzaeno, din avatar, e den från American History X när de rånar matbutiken?

(Ingen aning..? men jag kommer inte ihåg att dom råna nån butik i filmen )

stämmer det att dom "fasta" hastighetskamrorna m.a.o "snuskburkarna" inte hinner plåta om man ligger lite drygt över 200 friska, om det gör det är mitt tips att alltid hålla sig konstant över 220 blås
(men som vanligt är det väll nån dåre som spridit ut detta underbara rykte)
Citera
2004-04-06, 00:49
  #8
Bannlyst
fartkamrorna är ju lugna. aldrig någon film i typ, och bara att fälla ner solskyddet så dom inte ser vem som kör. eller montera bort plåten framm.

Hörde dock att dom skulle skaffa digitalkameror nästa år med trådlöslöverföring.

får hoppas att dom blir snodda ur lådorna
Citera
2004-04-06, 00:49
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Visst behöver de följa efter. Men inte många meter. I princip kan man säga att om du kör om dem så är det klippt (om du har oflyt).

har för mig dom måste följa med en bit för att mäta, till o med hålla konstant fart, samt filma en vägskyllt
Citera
2004-04-06, 07:41
  #10
Medlem
Varför kollar du in varje bil för? Räcker gott & väl med att snegla på suspekta SAAB och VOLVOs. Hänger dem efter, så saktar du ner.

För sherriffen (läs; polisen) måste ha följt efter ett tag för att få reda på snitthastighet under en viss sträcka. Hur lång vet jag inte, men inte ett par meter som en viss Azrael försökte säga.
Citera
2004-04-06, 13:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002
...

- Brukar som minst ligga 135, så man klarar kortet.

...

Hur tänker du då?


Om man kör förbi en fil som har extralampor med klara lampglas infällda i bakkofångaren så gör man bäst i att avbryta omkörningen.

Vidare har jag sett bilar med dubbla backspeglar på högersidan, men dessa kanske bara är körskolebilar ute på permis?
Citera
2004-04-06, 14:39
  #12
Bannlyst
en sak som jag tänkt på


vad gör en ledig polis som är ledig som sitter i sin vanliga bil och jag flyger förbi i 180 km/h

har han några rättigheter att följa efter ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in