Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-02, 00:38
  #1
Medlem
Köpt en ny telefon i dag, en Motorola E5, och får inte till det med att kunna ringa och surfa samtidigt, vilket man behöver för att tex använda BankID när man kontaktar banken. Har bara haft iOS-enheter tidigare så jag är helt ny på detta med Android.

Har två SIM-kort i mobilen, ett kontantkort från Comviq som jag använder för samtal, samt ett från Hallon för surf.

Allt är uppdaterat till det för telefonen senaste versionen av Android, 8.0.0.

Hjälp!
Citera
2019-06-02, 00:53
  #2
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Du kan inte använda båda simkorten samtidigt!
Citera
2019-06-02, 00:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Du kan inte använda båda simkorten samtidigt!

Har testat att bara använda Comviq men det fungerar inte då heller...
Citera
2019-06-02, 01:02
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelfel
Har testat att bara använda Comviq men det fungerar inte då heller...

Är internet "aktiverat"? Har du någon surf att surfa för på ditt Comviq-kort?

Själv är jag "obekväm" när jag ringer och surfar samtidigt med min Samsung, lätt att man kommer åt fel ikon och avslutar samtalet, men det går givetvis att surfa och ringa samtidigt.
Citera
2019-06-02, 01:05
  #5
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelfel
Har testat att bara använda Comviq men det fungerar inte då heller...

Om det är gamla "(2G simkort") så behöver du ringa din leverantör och be dom uppdatera.
Citera
2019-06-02, 01:08
  #6
Medlem
Det finns surf kvar och gammalt kort tror jag inte att det är då jag köpte det i dag. Får ringa kundtjänst under morgondagen.
Citera
2019-06-02, 01:55
  #7
Medlem
Det är väl bara 1:a simkortet som stöder 3G/4G, 2:a simkortet stöder endast 2G (begränsning i telefonen). 2G igen så stöder inte samtal och data samtidigt. Du måste alltså använda ditt 1:a simkort (Hallon) för att ringa, då borde 3G/4G fungera samtidigt. Alternativt så kan du använda internetuppkoppling via Wifi, det slutar inte fungera medan du har ett samtal pågående.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback