Om man ändå känt till denna tråd. Själv satt jag och bevakade den tråd som fanns under "Aktuella ämnen" och förundrades över det klena intresset för debatten...
https://www.flashback.org/showthread.php?p=57420096
Hur som helst...
Jag tycker Ebba Busch Thor var bäst. Klipsk, rapp, skippar svammel och personangrepp, fokuserar på väsentliga. Extra pluspoäng för när hon pratade om hårdare tag mot upploppsmakare och kravallmakare, och nämnde sånt som gummikulor, elpistoler, tårgas. Mycket bra!
Sämst tycker jag Isabella Lövin var. Mycket svammel, oklar retorik, käbbel osv. Tur att hon inte representerar något av de partier jag just nu tycker bäst om.
Håller med om att Jonas Sjöstedt är en duktig debattör. Verkar liksom juste och sympatisk. Samtidigt har kanske en tacksam roll som ståendes på den "goda" sidan.
Löfwén dålig som vanligt. Anna Kinberg-Batra också ganska blev, även fast hon några gånger på ett bra sätt tog vid där Ebba sagt bra saker.
Känns som att Björklund varit med i evigheter, på gott och ont.
Jimmie var väl medelbra. Håller med dem som skrivit att han slösade bort tid i inledningen av sina tal genom att käbbla om de andra. Bättre om han fokuserat på att föra fram sitt eget partis politik. Då hade han hunnit prata utan att, som han upplevde det, bli avbruten.