Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-06, 14:30
  #13
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Blir nog det som du sa. Vilken MS ska jag köra? Antar att du syftar på v3. Vad tror du att jag får ut för effekt med det som kommer att sitta i? Kan tilläggas att jag ska skaffa en 600-300-76mm IC samt större spridare.
MS1 V3 är det jag menar. Det man inte kan är väldigt lätt att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vilken idiot till morsa tog dig till världen kan man undra, månadens jubelidiot alla kategorier.
Väl skrivet
Citera
2011-04-06, 14:42
  #14
Medlem
Jag böjer mig för överhögheten och backar helt. En Volvo 945 ÄR den ultimata trim och fortåkarbilen.

Trimma på bara.


Jag har t.o.m. ändrat min signatur. Den med Mona var ju i alla fall inte längre aktuell nu när Håkan står vid rodret.
Citera
2011-04-06, 16:46
  #15
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Jag böjer mig för överhögheten och backar helt. En Volvo 945 ÄR den ultimata trim och fortåkarbilen.

Trimma på bara.


Jag har t.o.m. ändrat min signatur. Den med Mona var ju i alla fall inte längre aktuell nu när Håkan står vid rodret.
Tack för hjälpen ni som svarade. Och du Johan, vad menar du att jag ska köpa för sportbil som kostar lika mycket som en 940? Jag köpte bilen för 10000 och har hittills lagt ner ca. 15000. Så vilken sportbil kostar 25000:-?
Citera
2011-04-06, 17:23
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Tack för hjälpen ni som svarade. Och du Johan, vad menar du att jag ska köpa för sportbil som kostar lika mycket som en 940? Jag köpte bilen för 10000 och har hittills lagt ner ca. 15000. Så vilken sportbil kostar 25000:-?

Med så begränsad ekonomi

http://www.944sverige.com/forum/view...hp?f=6&t=23343

http://www.blocket.se/ostergotland/P...0.htm?ca=8&w=3
Citera
2011-04-06, 17:40
  #17
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Med så begränsad ekonomi

http://www.944sverige.com/forum/view...hp?f=6&t=23343

http://www.blocket.se/ostergotland/P...0.htm?ca=8&w=3
Obesiktigad,oljeläckage samt sugmotor. Nej tack jag har nog roligare med mina Volvos
Citera
2011-04-06, 23:28
  #18
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Jag böjer mig för överhögheten och backar helt. En Volvo 945 ÄR den ultimata trim och fortåkarbilen.

Trimma på bara.


Jag har t.o.m. ändrat min signatur. Den med Mona var ju i alla fall inte längre aktuell nu när Håkan står vid rodret.
Fint av dig att bekräfta min överlägsenhet. Men jag har aldrig sagt att 945 är den ultimata trimm och fortåkarbilen. Det är Audi urquattro

Det jag däremot hade synpunkter på är att du tipsade om en bil tillverkad av MG som saknar tak. En bil utan tak är mindre vridstyv och tyngre än en coupé. Att den dessutom utrustats med total opålitlighet gör inte saken bättre.

Att du sedan rekommenderar en Porsche som alternativ till en 940 är ju bara trams.

Btw du är också signaturmaterial
__________________
Senast redigerad av SportquattroS1 2011-04-06 kl. 23:58.
Citera
2011-04-06, 23:41
  #19
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Med så begränsad ekonomi

http://www.944sverige.com/forum/view...hp?f=6&t=23343

http://www.blocket.se/ostergotland/P...0.htm?ca=8&w=3
Äh, det där är också gamla häckar.
Sen att du länkar en 924 också... Ja du...
944 Turbo hade varit något, men då sticker priset.
Men sen kan man inte komma ifrån, att i standardutförande lär Porscharna ovan klå en Volvo ändå.
Citera
2011-04-07, 02:01
  #20
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Obesiktigad,oljeläckage samt sugmotor. Nej tack jag har nog roligare med mina Volvos

Volvo är byggda som kassaskåp och kvalite om du köper dom äldre modellerna som 945
Citera
2011-04-07, 02:03
  #21
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Med så begränsad ekonomi

http://www.944sverige.com/forum/view...hp?f=6&t=23343

http://www.blocket.se/ostergotland/P...0.htm?ca=8&w=3

924 har aldrig varit eller kommer aldrig bli en riktig Porsche.
Citera
2011-04-07, 07:31
  #22
Medlem
Vissa element i tråden beter sig som felvallade plattfötter.....


TS vill mickla med en gammal Volvo, trimma den och dona. Låt han för fan få göra det om han vill utan att spela allan och komma med idiotiska påståenden.

Alla kanske inte vill ha en mer renodlad sportbil, vissa kanske gillar "sleeper-stuket", vissa kanske trivs med att få till en frän bil (vilken kan vara väldigt mycket på många olika sätt) för en billig slant, vissa kanske inte vill ha eller behöver bästa väghållningen utan är nöjda med ordentlig acceleration och diskret utseende.

Fakta är att trots sitt enkla yttre och inre så kan man göra oerhört mycket kul med en gammal Volvo, och för relativt små slantar få till så pass mycket fjutt i motorerna och så pass bra väghållning att man kan överraska många mer moderna och sportiga bilar både i acceleration och väghållning.

Jag har själv haft flera olika billiga bilar med enkla utseenden som smiskat betydligt mer påkostade och mer moderna och sportigare bilar acceleration eller på bana/kurvig väg, och haft oerhört kul med dessa till synes oskyldiga och oansenliga bilar.


Dr Tinnitus
Citera
2011-04-07, 10:44
  #23
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
924 har aldrig varit eller kommer aldrig bli en riktig Porsche.
924 Är från början utvecklad som en Audi. Vag fick dock kalla fötter vid oljekrisen på 70-talet och lade ner, då hade Porsche en färdig budgetbil som de bara behövde Vws motorer till.
Citera
2012-06-26, 09:37
  #24
Medlem
chricks avatar
Jag kan fixa Autotechs chip som kan sattas i guldboxen och givetvis tändningscip med, allt för 600 monterat och klart.
Wastegateklocka kan man ta från en fulltryckare eller en ombyggd ifrån mig, man kan lätt ladda 1.3 bar om nu LLK håller ihop, större spridare och en elektronisk BTR är att föredra, givetvis, 3 tum +100 cells full flowcat ökar effekten rejält VX3 kam gör att bilen får ett bättre register betydligt, man kan aväen ta bort första stenen i en katalysator utan att besiktningen märker den är till för kallstart´s emisioner bara som en första åtgärd då man vill ha lite bättre flow i std avgas systemet, man kan inte hålla ekonomin uppe så lätt om man byter allt på en gång, 16T agg är att föredra det kan lämna 296 hk och ihop med en VX3 cam så blir det tidig ladd men man kan dra rejält på växlarna också, väl 19T om spridare, bränsletryck intercooler, och avgassystem ala 3" tum monteras inkl, Autotech guldboxchip samt tändningsstyningschip, som inte behöver köpas av Peter Karvall på Autotech utan av en kille som proggar chip själv men mjukvaran är samma som de som Autotech sätter i sina, den är inte så komlpliceerad den mjukvaran!!! man styr det mesta med hårdvaruinställningar då det inte finns så mycket förutom felkodsbegränsningar i mjukvaran, men kan man sin sak så blir detta en lätt match, en 16 vent´s topp gör saken betydligt bättre då behövs det inte bytas kammar org kammarna o volvo´s GLT 16 valve duger gott till trimmning, högt vrid moment, men varvtalet bör vara samma som standard, blansering och andra dyra saker slipper man då. 530 hk 700Nm i vrid duger väl ette tag, finns på chrick@spray.se om det finns förundringar skall börja göra downpipes för dom som finns att köpa är det ju sånt jävla överpris på givetvis i 3" med lambdasond´s fäste ha det gott alla trimmare sachs har lammeller som tål mycket oxå kan jag tillägga glad sommar ;-) Mvh Chrick
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback