2009-08-24, 17:45
Medlem
Brukar vara pub på torsdagar. Annars kan du ju alltid kolla jurstud.com om det är SU du läser på.
Citera
2009-08-24, 18:50
Medlem
Veritas.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emv
På reservuppropet sa dom att man inte behövde komma tillbaka förens på torsdag.

Är det pub på onsdag eller? Reserverna fick inget veta idag.

Var väl omkring 15 personer som uteblev eller ej bekräftade sin plats med närvaro under dagens upprop på SU.
Citera
2009-08-24, 20:44
Medlem
Citat:

Kan säga att dom sa samma på ordinarie uppropet och jag tror jag är lika förvånad som du. Inte för att jag hade förväntat mig en KTH-inspark men något? Eller kommer det sedan? Tazzk1g, du är ju fadder, hur ser det ut?
Citera
2009-08-24, 22:37
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Det verkar vara pub på onsdag, dock var det inget man fick reda på där. Annars var det som jag förstod ingenting förrän på torsdag.
Citera
2009-08-24, 23:52
Medlem
Tjo

Onsdag, 26 augusti
Introdag SU. Pubrunda hos alla fakultetsföreningar 16-21, fest på allhuset efteråt.

Torsdag, 27 augusti
Introföreläsning 09.00-12.00 (Utdelning av goodiebags klockan 12)

Fredag, 28 augusti
Att skriva en tenta 17.00~18.00
Intropub 18.00-23.30

--

Onsdagen är för alla föreningar, inklusive juridiska. Den har dock egentligen inget med fadderiet, men fan visst ska de flesta vara där. Det är dock först på torsdag (precis efter introföreläsningen) där ni kommer få träffa faddrarna för respektive grupp ni valt! Sedan fortsätter det. Oroa er inte!
Senast redigerad av tazzk1g 2009-08-24 kl. 23:52. Anledning: tillägg
Citera
2009-08-24, 23:52
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas.
Var väl omkring 15 personer som uteblev eller ej bekräftade sin plats med närvaro under dagens upprop på SU.

Jag var en av dom!
Citera
2009-08-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzk1g
Tjo

Onsdag, 26 augusti
Introdag SU. Pubrunda hos alla fakultetsföreningar 16-21, fest på allhuset efteråt.

Torsdag, 27 augusti

Fredag, 28 augusti
Intropub 18.00-23.30

--

Onsdagen är för alla föreningar, inklusive juridiska. Den har dock egentligen inget med fadderiet, men fan visst ska de flesta vara där. Det är dock först på torsdag (precis efter introföreläsningen) där ni kommer få träffa faddrarna för respektive grupp ni valt! Sedan fortsätter det. Oroa er inte!

Aha, bra, då vet vi! Klart man undrar när ingen sådan information finns att tillgå på uppropet..
Citera
2009-08-25, 09:43
Medlem
Grupper

Någon som vill gissa varför grupp 2 på SU fylldes snabbast? Varför vill folk ha ett schema med olika tider, platser och dagar för varje seminarium, istället för att ha ett fast tisdag/torsdag-schema?
Gillar inte känslan av att andra verkar veta något som inte jag vet... ^^
Citera
2009-08-25, 10:00
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkul
Någon som vill gissa varför grupp 2 på SU fylldes snabbast? Varför vill folk ha ett schema med olika tider, platser och dagar för varje seminarium, istället för att ha ett fast tisdag/torsdag-schema?
Gillar inte känslan av att andra verkar veta något som inte jag vet... ^^

Många dagar börjar man klockan nio ser jag, vilket kanske föredras av folk framför att börja redan vid åtta?

Eller så kanske folk får för sig att det är coolt att ha sina lektioner i juristernas hus? Det stämmer så klart inte.
Citera
2009-08-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Många dagar börjar man klockan nio ser jag, vilket kanske föredras av folk framför att börja redan vid åtta?

Eller så kanske folk får för sig att det är coolt att ha sina lektioner i juristernas hus? Det stämmer så klart inte.

Ja, det där är två av alternativen jag funderade på. Tack för svaret!
Citera
2009-08-25, 15:24
Medlem
FrasseFloyds avatar
Börja studera i Stockholm

Eftersom ni som ska börja läsa i Stockholm inte själva förstått att ni kan starta en lite mysigare tråd där ni tar fest-, nollnings och introduktionssnack så får väl jag göra det åt er. Sluta nu genast upp med att förorena t ex tråden om juristutbildningen med era icke-pluggfrågor. Kör här istället.

/mod
Citera
2009-08-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzk1g
Tjo

Onsdag, 26 augusti

Torsdag, 27 augusti

Fredag, 28 augusti
Intropub 18.00-23.30

--

Så bara för att klargöra lite. Onsdagen har ingenting med juridikstuderande speciellt att göra, dvs samling enskillt? Och likaså kommer man få träffa sin grupp först på torsdag? Så det blir ingen bekantskap med gruppen redan imorgon dvs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in