2008-01-13, 13:10
Medlem
Zcapegoats avatar
Ber om ursäkt om jag startar en tråd som redan finns. Ta bort den här i så fall.

Nu till frågan: Vilka mordfall runt om i världen, moderna som historiska, skulle ni helst vilja få uppklarade?
Citera
2008-01-13, 13:15
Medlem
coqs avatar
Helt klart mordet på Olof Palme. Har läst ett flertal böcker gällande detta olösta mordfall och ett dussintal konspirationsteorier. Skulle helt klart vara intressant att en gång för alla sätta spiken i kistan och få reda på vem som egentligen mördade allas vår premiärminister.
Citera
2008-01-13, 13:40
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coq
Helt klart mordet på Olof Palme. Har läst ett flertal böcker gällande detta olösta mordfall och ett dussintal konspirationsteorier. Skulle helt klart vara intressant att en gång för alla sätta spiken i kistan och få reda på vem som egentligen mördade allas vår premiärminister.

Det är ju polisiärt uppklarat, men det skulle kännas bra att få det "på papper" så att säga. Samma sak är det med Lizzie Borden. Hon friades, men det är klart som korvspad att hon var skyldig.

Jag lägger min röst på Jack the Ripper. Blev intresserad för ca 7 år sedan och tycker nog att det räcker med ovisshet nu.
Citera
2008-01-17, 22:59
Bannlyst
Citat:
Det är ju polisiärt uppklarat, men det skulle kännas bra att få det "på papper" så att säga. Samma sak är det med Lizzie Borden. Hon friades, men det är klart som korvspad att hon var skyldig.

Det skulle jag inte vilja säga, inte alls. Däremot så visste hon säkert vad som skedde och vem mördaren är.
Citera
2008-01-17, 23:15
Medlem
Mordet på Nicole Simpson. Det var ju absolut inte O.J..
Citera
2008-01-17, 23:20
Bannlyst
De faktiska förhållandena kring Kennedymordet lär ju vara rätt intressanta också.
Citera
2008-01-17, 23:52
Medlem
Det finns en tråd i Kriminalhistoria om svenska fall så jag kör internationellt här då.

1. Jack the Ripper
2. The Zodiac Killer
3. Mordet på John F Kennedy
Citera
2008-01-18, 00:09
Medlem
Palme-mordet ffa, är nyfiken på vem som gjorde det. Skulle vara kul om Jack the Ripper blev avslöjad också...
Citera
2008-01-18, 01:14
Medlem
I_O_Us avatar
Skulle vara intressant att få reda på vad det var för kuf som högg ner den där arabpojken och svenska kvinnan helt oprovocerat.
Citera
2008-01-18, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Ber om ursäkt om jag startar en tråd som redan finns. Ta bort den här i så fall.

Nu till frågan: Vilka mordfall runt om i världen, moderna som historiska, skulle ni helst vilja få uppklarade?
Palme skulle vara intressant.
Citera
2013-01-06, 09:44
Medlem
zodiac killer och dubbelmordet i linköping 2004
Citera
2013-01-06, 10:50
Moderator
Pentyls avatar
Aktuella brott --> Kriminalhistoria

/Moderator
Citera