Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-06, 11:41
  #13
Medlem
Zcapegoats avatar
Kul att en 5 år gammal tråd jag inte minns att jag skapat blir flyttad nu. Skäms dock inte lite över att jag skrev att det är klart som korvspad att CP hade ihjäl Palme. Tar på mig en och skäms lite till.
För att svara på TS, så är jag fruktansvärt sugen på att få reda på vem som var Jack the Ripper.
Citera
2013-01-06, 20:29
  #14
Medlem
Steff83s avatar
Olof Palme...Det skulle ha stor betydelse för alla vad som egentligen hände...Större än vi tror.
Citera
2014-04-21, 23:25
  #15
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leverlivet20
zodiac killer och dubbelmordet i linköping 2004

Jag skulle också vilja se dubbelmordet i Lkpn -04 uppklarat. GM kanske har en överraskande profil?
Citera
2014-04-21, 23:29
  #16
Medlem
deerskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Jag skulle också vilja se dubbelmordet i Lkpn -04 uppklarat. GM kanske har en överraskande profil?

Instämmer på den!
Linköpingsmordet 2004 ligger nog i topp. Tvåa måste vara Helen i Mariestad och andra svenska försvinnanden som mest troligt är mord och inte olyckor/självmord
Citera
2014-04-22, 17:29
  #17
Medlem
blueyellowlions avatar
Ja, det finns några fall...Palmemordet är såklart ett av de mord som jag skulle vilja få veta vem det var. Dubbelmordet i Linköping ett annat. Det skulle ju även vara intressant att få veta vem som begått de mord Thomas Quick aldrig begick men ändå dömdes för.....det lär ju vara någon som är tacksam idag när ett flertal dessutom är preskriberade.

Utrikes måste det nog vara Jack the Ripper-morden.
Citera
2014-04-22, 17:46
  #18
Medlem
Cubicles avatar
Förstår inte hur ni kan tycka jack the ripper skulle va spännande? Jag menar de lär ju inte vara NATO som det spekuleras i runt palme eller rothschild som med Kennedy utan nån vanligt psykopat som heter typ John Kerry eller nåt sånt, inte ett dugg spännande enligt mig. Kennedy mordet skulle vara sjukt intressant om det löstes iochmed att man då skulle få se om judiska bankirer styr världen som vissa tror
Citera
2014-04-22, 18:50
  #19
Medlem
blueyellowlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
Förstår inte hur ni kan tycka jack the ripper skulle va spännande? Jag menar de lär ju inte vara NATO som det spekuleras i runt palme eller rothschild som med Kennedy utan nån vanligt psykopat som heter typ John Kerry eller nåt sånt, inte ett dugg spännande enligt mig. Kennedy mordet skulle vara sjukt intressant om det löstes iochmed att man då skulle få se om judiska bankirer styr världen som vissa tror

Nej, Jack the Ripper-morden är ju naturligtvis väldigt avlägsna och ointressanta i den meningen att de aldrig kommer kunna lösas längre, men jag tror faktiskt inte att det var en "vanlig" galning heller, helt och hållet. Angående Palmemordet tror jag nog faktiskt på GWs teori om SÄPO/militären osv.
Citera
2014-04-22, 20:33
  #20
Medlem
Monkeyspanks avatar
Marylin Monroe i första hand. Jag är övertygad om att hon blev mördad, om ni sedan kallar mig foliehatt skiter jag i. Marylin har faschinerat mig ända sedan jag lärde mig dra ner förhuden.

John F. Kennedy. Inte nog med att jag tror han hade ett finger med i Marylins död, jag är även övertygad om att CIA dödade honom p.g.a. att hans pundande och tjacknojor blivit ohållbara.

Sist men inte minst, Palme. Tror inte en sekund på att Chrille hade ett skit med det att göra, det var sanktionerat från mycket högre ort och forskar man för djupt i det "försvinner" man än idag alt. dör i nån "olycka".

Det var mina "foliehattsgrejor" för idag. Ha det bra gott folk.
__________________
Senast redigerad av Monkeyspank 2014-04-22 kl. 20:37.
Citera
2014-04-23, 19:38
  #21
Medlem
Zcapegoats avatar
Det vore inte alls dumt att hitta den eller de som är skyldiga till alla ouppklarade mord på Long Island.

http://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_serial_killer
(FB) Misstänkt seriemördare mördar prostituerade i New York
Citera
2014-05-02, 23:16
  #22
Medlem
Palmemordet, JFK och Annelie Ojonen.
Citera
2014-05-03, 16:50
  #23
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Det vore inte alls dumt att hitta den eller de som är skyldiga till alla ouppklarade mord på Long Island.

http://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_serial_killer
(FB) Misstänkt seriemördare mördar prostituerade i New York


Tror jag såg ett program om dom 4 som hittades 2010-2011 48 hours mystery eller dom frågar sig väl vem han är men tror dom spelade in programmet efter dom hittades 2010-2011

http://www.cbsnews.com/news/who-is-t...serial-killer/

Annars är ju Palme mordet en favorit, Håller även med om JFK & även Quick morden skulle va skönt att få ett avslut på.
Citera
2014-05-03, 16:52
  #24
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Palmemordet, JFK och Annelie Ojonen.


Är det hon från Öland som försvann? Kroppen fortfarande borta? Det är väl ganska klarlagt att att hennes man gjort det bara att eftersom kroppen inte hittats så blir ett mordåtal svårt eller är jag dåligt påläst???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback