Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Från Japan, med flera länder, får man väl ta in en liter sprit utan att tullen bryr sig oavsett hur den är köpt och skattad? Jag har inte varit i Japan, med det borde inte vara omöjligt att hitta någon udda spritsort i japansk butik som inte hittas billigare på flygplats, oavsett taxfree.
Ja detta stämmer. En liter.
Men på taxfree på Narita eller Haneda hittar du inte udda grejer till bra pris. Det är samma ripoff som vattnet på Arlanda.
Sen har Systembolaget rätt ofta det mesta som beställningsvara och då till ett bättre pris.
Är man riktig nörd så håller man koll på dryckesauktionerna på Bukowskis, nu i september gick en flaska Yamazaki Peated Malt Spanish Oak & Distiller's Reserve för 2001 SEK dvs 200 kr under utropspris.
Med tanke på whiskybristen i världen kommer du aldrig komma billigare undan och systemet har extremt duktiga inköpare.
Nu fick ni ett bra tips, ni behöver inte ens lyfta på röven, de har onlineauktioner regelbundet.
redigering: jag dricker inte själv annat än enstaka tillfällen sen många år, men det är mycket uppskattade presenter. Så jag försöker hålla koll.