Citat:
Ursprungligen postat av
Xacoon
Jag var sarkastisk din jäkla trähatt!
Om du inte känner till vem jag är här på narkotikapolitikdelen så är du verkligen tappad.
Sarkastisk och säga grattis du hitta en, och när det är noll?
Tror inte du förstår sarkasm, för svaret som gavs sen berättar att det inte ens nära togs som sarkasm.
Utan som en
B E K R Ä F T E L S E!
Och nu tror den användaren att du tycker detta.
En sak ska du lära dig om sarkasm, det är att den fungerar otroligt dåligt i skriven form.
Kanske du ska sluta med sarkasm och när det sen blir svar som berättar om medhåll att det var den första användaren hade hittat.
Citat:
Ursprungligen postat av
stadatskrivbord
Klyban påstår ju bara att drogkriminaliteten skulle försvinna. Dvs alla som är kriminella pga droger skulle inte längre vara kriminella.
Sedan säger han att övrig brottslighet skulle minska över tid och att det skulle ta flera decennier.
Så antingen lästes aldrig inlägget eller så är läsförståelsen kanske inte på topp.
Och oavsett om någon enstaka person påstår någonting som ingen annan håller med om är troligt, vad spelar det för roll? Vad tillför det debatten?
Jag kan absolut förstå oron för att kidnappningar och rån skulle kunna öka när kriminella försöker tjäna pengar efter att de förlorat den största och enklaste inkomsten (narkotika) men det är inte ett rikligt argument för att fortsatt hålla det olagligt.
Jag tror som sagt att skulle narkotika inte längre associeras med kriminella så skulle det kanske bli mindre coolt bland unga med kriminalitet.
De flesta är inte samvetslösa psykopater och skulle inte tycka det var särskilt coolt med åldringsrån/bedrägerier eller kidnappningar och det skulle troligtvis bara anses som riktigt barnsligt att romantisera en kriminell livsstil.
När personligt innehav och konsumtionsförbudet försvinner och inte längre är olagligt, så finns inget brott längre.
Och den delen verkar en del ha stora problem med att ta in.
Och sen de sekundära brotten av droghandeln, de kommer ju inte försvinna över en natt precis och kommer ta decennier att fasas ut, sker allt eftersom pengarna minskar och att de måste ha personalminskning.
Inte heller kan droger ta ansvar för andra brott, men idag finns det kopplingen att det finansieras av droger.
Är direkt fascinerad att det finns de som inbillar sig att kriminella nätverk sitter och håller på brott de ska göra senare, och att detta är en anledning till inte legalisera.
Det är verkligen så man undrar vad som ticker i sina huvuden.
Eller inte klarar av att ta in faktan att vi har en enorm resurs inom rättsväsendet som frigörs vid en legalisering.
Och så går det prioritera våldsbrott istället.
Men sen dessa brott som kommer via gängen och inte är av droghandeln, dessa kommer också ta en tid att lösa, gissar på säkert 1-2 decennier även där.
För tyvärr blir väl det en reflux av de man sätter i fängelse och kommer ut igen efter ett tag.