2026-10-05, 15:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Här har du en.
Det enda du berättar att du inte ens läste inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Grattis, du hittade en! Vill du ha en kaka nu när du drar alla över en kant?
Ett litet problem dock, användaren hittade ingen där.
Dock så kommer innehav och konsumtionsbrott försvinna med en knäppning med fingret.

Du borde läst först vad jag faktiskt skriver, för nu lurade användaren dig och ljög för dig.
Och du gick på det.

Lär dig alltid dubbelkolla såna här, de ljuger så ofta att det är löjligt.
Citat:
Jag drog till med den första jag hittade.

Om det är så att man inte här tror att legalisering skulle påverka kriminaliteten så är det väl som jag tror, och inga konstigheter.
Dock läste du aldrig och tog in vad jag skriv, då jag sagt till dig i massor av inlägg det kommer ta flera decennier att lägga tillbaka problemet med droger och de brott de gör som inte är legaliserade.

Och sen innehav och konsumtionsbrott försvinner ju samma sekund lagen träder i kraft, försöker du inbilla dig annat.
Intressanta är vad som sker med de brott som är gjorda innan detta datum, försvinner de med?(Skulle gissa på ett ja.)

Så sluta ljug nu din sketna lögnare.
Citat:
Det jag har har tagit upp är att jag inte tror kriminaliteten kommer minska om vi legaliserar droger.

Jag tror att de kriminella kommer att finna andra vägar för att få inkomster. De kommer fortfarande vilja ha guldkedjor och en svart M3:a.
Kommer minska med 140000 brott med en knäppning med fingret och då innehav och konsumtionsbrott.
Snäpp säger den delen.

Del två har vi berättat för dig mer än en tar längre tid att lösa, men med alla resurser som släpps i en legalisering ger dom möjlighet att ge en riktigt fokus på dessa.

Sluta ljug du din sketna lögnare, du ser bara korkad ut då.
Citat:
Jo, men det är när det påstås att det inte kommer att påverka kriminaliteten som jag kommenterar.

Om du tycker att jag tjatar så är det fiffigaste att inte diskutera den biten.
Vi har diskuterat denna biten många ggr, men du låtsas bara bort fakta som inte faller dig i smaken, och återupprepar samma gamla som inte stämmer.
Citera
2026-10-05, 15:04
Medlem
TongLongLCs avatar
Jag tycker vi kan kompromissa.

Vi legaliserar och reglerar cannabis och säljer det via Systembolaget, samtidigt som vi kriminaliserar kaffe igen. På så sätt har de kriminella något mildare att sälja samtidigt som pengarna flödar in i deras plånböcker.
Citera
2026-10-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi har diskuterat denna biten många ggr, men du låtsas bara bort fakta som inte faller dig i smaken, och återupprepar samma gamla som inte stämmer.
Jag tror inte att den grova kriminaliteten kommer att minska om vi legaliserar droger. Konstigare än så är det inte,
Citera
2026-10-05, 15:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror inte att den grova kriminaliteten kommer att minska om vi legaliserar droger. Konstigare än så är det inte,
Det har jag berättat för dig den gör, men vu klarar inte av information som stör dina narrativ i din agenda.
Ett för att alla dessa miljarder på bara cannabis, betyder att man inte kan betala sin personal.

Och en sak som grov kriminalitet som kommer försvinna är ju beslag av stora mängder, som istället blir handelsbrott.
Och sen tar det några decennier att få tillbaka det till en nivå som innan man var så korkad och gjorde droger illegala.

Men varför ljög du för innan, trodde du ingen skulle märka detta?
Och Xacoon gick på det och för h*n inte lärt sig kolla lögnare som dig i detta ämne.
För gör man, så ser man de gör ort sig hela tiden.

Så för vara helt på det klara, du har inte en, du har NOLL
Citera
2026-10-05, 15:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Bimbodeluxe har som så ofta verkligen helt rätt här, Stiffinger verkar mest trolla och inte ens när han ombeds kommentera några andra områden med fördelar vid legalisering än enbart de kriminellas minskande intäkter, så verkar han klara av att släppa det.

Det vore verkligen intressant att höra hur någon seriös förbudsförespråkare ställer sig till dessa ämnen, för mig gör det frågan så otroligt självklar så att höra hur någon som inte ser det så tänker om saken.

Vill du göra ett nytt försök och bevisa du inte trollar Stiffinger eller någon annan, vore inte åtminstone dessa någonting du kan se fördelar med?

- Skatteintäkter
- Åldersgräns
- Kvalitetskontroll
- Folk som inte får sina liv tillkrånglade av ringa innehav.
- Folk som slipper beblanda sig med kriminella för att de valt ett annat rusmedel än alkohol.
Han är inte intresserad av att föra en seriös debatt där man försöker titta på saker från så många håll som möjligt. Han verkar dessutom vara nån slags kommunist som tror man kan flytta runt människor till vilka positioner som helst.
Han vet inte heller varför han tror som han gör, utan han verkar gå på känsla.

Inte heller kan han förklara varför inte fler sysslar med annan kriminalitet om det nu är så enkelt och så lönsamt.

Jag kan helt enkelt inte ta honom på allvar i såna här diskussioner - Lawnmowerman är en annan som är svår att ta på allvar som också bara upprepar samma trams om och om igen, år efter år.
Citera
2026-10-05, 15:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Jag tycker vi kan kompromissa.

Vi legaliserar och reglerar cannabis och säljer det via Systembolaget, samtidigt som vi kriminaliserar kaffe igen. På så sätt har de kriminella något mildare att sälja samtidigt som pengarna flödar in i deras plånböcker.
Vi kan legalisera alla droger, dock reglera alla med.
Och då olika nivåer av regleringar.

Men de lätta drogerna räcker för de flesta.

Förstår det bara var ett exempel, men kaffe vore ju direkt löjligt att göra olagligt.
Jag ser inte att vi ska ha något som göder kriminellanätverk eller gäng.
Citera
2026-10-05, 15:13
Medlem
Citat:
Det har jag berättat för dig den gör, men vu klarar inte av information som stör dina narrativ i din agenda.
Ett för att alla dessa miljarder på bara cannabis, betyder att man inte kan betala sin personal.

Och en sak som grov kriminalitet som kommer försvinna är ju beslag av stora mängder, som istället blir handelsbrott.
Och sen tar det några decennier att få tillbaka det till en nivå som innan man var så korkad och gjorde droger illegala.

Men varför ljög du för innan, trodde du ingen skulle märka detta?
Och Xacoon gick på det och för h*n inte lärt sig kolla lögnare som dig i detta ämne.
För gör man, så ser man de gör ort sig hela tiden.

Så för vara helt på det klara, du har inte en, du har NOLL
Vad har jag ljugit om?

Och jag har ingen agenda. Har egentligen ingen som helst åsikt gällande legalisering. Jag säger bara att jag inte tror att brottsligheten kommer att minska vid sådant. Konstigare än så är det inte. Sedan kanske jag har fel, men det betyder inte att jag är en idiot eller att jag är ett troll.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-10-05 kl. 15:16.
Citera
2026-10-05, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad har jag ljugit om?
Att jag skulle vara en, det är noll fortfarande.(Kanske det är det som retar dig så.)
Men jo, +140000(2025 års siffror då.)brott försvinner med en knäppning av fingret i en legalisering och samma tusendel som klockan blir 00:00 den dagen.

Det står ju där i det du citerade, är du korkad på något sätt.
Men börjar nu se ett mönster, du läser mot inget av det du citerar, och bara upprepar samma utan lära dig något inser jag nu.
Citera
2026-10-05, 15:18
Medlem
Citat:
Att jag skulle vara en, det är noll fortfarande.(Kanske det är det som retar dig så.)
Men jo, +140000(2025 års siffror då.)brott försvinner med en knäppning av fingret i en legalisering och samma tusendel som klockan blir 00:00 den dagen.

Det står ju där i det du citerade, är du korkad på något sätt.
Men börjar nu se ett mönster, du läser mot inget av det du citerar, och bara upprepar samma utan lära dig något inser jag nu.
Okej, jag ber verkligen om ursäkt. Jag var snabb med att citera dig. Trodde att du var en av de som trodde att brottsligheten skulle minska om vi legaliserade droger. Ber verkligen om ursäkt.
Citera
2026-10-05, 15:19
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Vi kan legalisera alla droger, dock reglera alla med.
Och då olika nivåer av regleringar.

Men de lätta drogerna räcker för de flesta.

Förstår det bara var ett exempel, men kaffe vore ju direkt löjligt att göra olagligt.
Jag ser inte att vi ska ha något som göder kriminellanätverk eller gäng.

Roligt nog så har kaffe varit olagligt i Sverige.

För att bidra något till ämnet så tycker jag att folk som odlat och/eller sålt och åkt fast, borde ha förtur till jobben inom odling och försäljning vid en legalisering.
Senast redigerad av TongLongLC 2026-10-05 kl. 15:31.
Citera
2026-10-05, 15:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:

För att bidra något till ämnet som ändå är off topic, så tycker jag att folk som odlat och/eller sålt och åkt fast, borde ha förtur till jobben inom odling och försäljning vid en legalisering.
Förtur vet jag inte, men odlare och säljare har ju en unik kompetens som bör utnyttjas om inget annat.
Citera
2026-10-05, 15:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Okej, jag ber verkligen om ursäkt. Jag var snabb med att citera dig. Trodde att du var en av de som trodde att brottsligheten skulle minska om vi legaliserade droger. Ber verkligen om ursäkt.
Först minskar brotten med +142000st(2025), och sen de närmaste två decennierna följer det mesta resterande som är i drog handeln ja.

Droghandel tar inte ansvar för andra brott
Om nu du blev sur nu, nu när droghandel göder denna brottslighet, så får droghandel ta ansvar.
Men i en legalisering så är den tiden över för detta
Citat:

För att bidra något till ämnet som ändå är off topic, så tycker jag att folk som odlat och/eller sålt och åkt fast, borde ha förtur till jobben inom odling och försäljning vid en legalisering.
Det är en intressant sak, och skulle lösa många vidare brott och involvera de i drogmarknaden idag.
Det skulle bli expressfart på mindre antal brott med en sådan sak.

Tyvärr när jag hört det pratas om detta i legaliseringar och lättningar av lagar med cannabis.
Så har det inte skett, och borde ha gjort.
SÅ den tanken skulle lösa massor.
Men sen ett problem, wannabie gangsters som nu stället ska bli hövliga och trevliga, det låter som en riktig utmaning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in