2026-10-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Så synd att Desiree åkte, den som bäst förstod att man måste göra sig av med ormen Juliette snarast möjligt.

Tommy, vilken ryggradslös fjolla som snackar massa skit om att toppa laget och låtsas glömma Desiree som vann över alla i dagens tuffa immunitetstävling. I själva verket kör fanskapet enbart utefter ormens order och önskemål, jävla knähund.

Jag bli galen på båda lagen som inte klarar av att skapa motpakter till ormens pakt samt till pojkvännens.

Jag HOPPAS att han bara vill dölja deras ”starka fyra”.
Citera
2026-10-04, 19:33
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Jag HOPPAS att han bara vill dölja deras ”starka fyra”.

Det lät tyvärr inte så.
Citera
2026-10-04, 20:12
Medlem
Det är fascinerande att de lyckas göra Robinson sämre och sämre för varje säsong som går.

Vem tyckte att det var en bra idé att bygga en säsong på två så färglösa människor som är tillsammans utanför spelet?

Vem tyckte att det var en bra idé att sätta en hög deltagare i en bur tills de bajsar på sig och sedan ändra sig en halvtimme senare och dra lott om vem som får lämna?

Alla öråd handlar antingen om "sist in, först ut" eller att vi måste toppa laget och att alla ska sitta i ring och komma överens om vem som har sämst fysik. Undrar när de ska komma längre än så strategiskt i Sverige? Att kasta in nya deltagare efter att säsongen börjat är verkligen helt hjärndött, alla öråd handlar bara om få ut dem igen.

Ingen vågar rösta på en stark deltagare eftersom de bara kommer tillbaka igen, antingen direkt via en duell ì en urna eller genom dueller i gränslandet, och det därför är meningslöst. Det ligger som en våt filt över säsong efter säsong, ingen vågar göra nånting förutom att rösta bort de gamla, sjuka och svaga - som aldrig borde ha varit med från första början - eller att rösta bort de som kommit in sent som jokrar.

Det är otroligt att Banijay tillåter Mastiff att misshandla Survivor-formatet så. Det är visserligen samma koncern men ändå.
Citera
2026-10-04, 20:36
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det är fascinerande att de lyckas göra Robinson sämre och sämre för varje säsong som går.

Vem tyckte att det var en bra idé att bygga en säsong på två så färglösa människor som är tillsammans utanför spelet?

Vem tyckte att det var en bra idé att sätta en hög deltagare i en bur tills de bajsar på sig och sedan ändra sig en halvtimme senare och dra lott om vem som får lämna?

Alla öråd handlar antingen om "sist in, först ut" eller att vi måste toppa laget och att alla ska sitta i ring och komma överens om vem som har sämst fysik. Undrar när de ska komma längre än så strategiskt i Sverige? Att kasta in nya deltagare efter att säsongen börjat är verkligen helt hjärndött, alla öråd handlar bara om få ut dem igen.

Ingen vågar rösta på en stark deltagare eftersom de bara kommer tillbaka igen, antingen direkt via en duell ì en urna eller genom dueller i gränslandet, och det därför är meningslöst. Det ligger som en våt filt över säsong efter säsong, ingen vågar göra nånting förutom att rösta bort de gamla, sjuka och svaga - som aldrig borde ha varit med från första början - eller att rösta bort de som kommit in sent som jokrar.

Det är otroligt att Banijay tillåter Mastiff att misshandla Survivor-formatet så. Det är visserligen samma koncern men ändå.

Instämmer till fullo.

Att göra ett vågat spel mot en stor spelare för att två sekunder senare mötas i en duell eller riskera att byta plats är för riskabelt.

Istället röstas äldre och ”svagare” ut för att sedan sitta och gnälla på gränslöst trista gränslandet.

Har en spelare blivit utröstad så bör den likt i USA och Australien åka ut ur spelet permanent.
Citera
2026-10-04, 20:37
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Så synd att Desiree åkte, den som bäst förstod att man måste göra sig av med ormen Juliette snarast möjligt.

Tommy, vilken ryggradslös fjolla som snackar massa skit om att toppa laget och låtsas glömma Desiree som vann över alla i dagens tuffa immunitetstävling. I själva verket kör fanskapet enbart utefter ormens order och önskemål, jävla knähund.

Jag bli galen på båda lagen som inte klarar av att skapa motpakter till ormens pakt samt till pojkvännens.
Är nästan som det hela är uppgjort för att dem ska vinna den här säsongen ormen och hennes kille, helt otroliga fördelar dem får, och jag misstänker vissa medverkande är skådespelare vars enda uppdrag är pakta med dem.
Senast redigerad av Inspirit81 2026-10-04 kl. 20:57.
Citera
2026-10-04, 20:53
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Äfr nästan som det hela är uppgjort för att dem ska vinna den här säsongen ormen och hennes kille, helt otroliga fördelar dem får, och jag misstänker vissa medverkande är skådespelare vars enda uppdrag är pakta med dem.

Ja, det är helt otroligt att det i princip är bara Desiree som talat tydligt för hela gänget om att alla kommer slaktas en efter en så länge ormen är kvar.

Man vet ju på förhand att bara 3 kan ta sig till final, ormen och den hjärntvättade pojkvännen och en enda till är ju den tydliga planen. Varför bjuda på det så lätt?! En gåta för mig. Nu skulle en Aron behövas för att återigen rövaknulla båda ormen och hennes kille.
Citera
2026-10-04, 20:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, det är helt otroligt att det i princip är bara Desiree som talat tydligt för hela gänget om att alla kommer slaktas en efter en så länge ormen är kvar.

Man vet ju på förhand att bara 3 kan ta sig till final, ormen och den hjärntvättade pojkvännen och en enda till är ju den tydliga planen. Varför bjuda på det så lätt?! En gåta för mig. Nu skulle en Aron behövas för att återigen rövaknulla båda ormen och hennes kille.
åker ingen av dem ut före sammanslagningen så slutar jag titta är ju ingen ide då
Citera
2026-10-04, 21:02
Medlem
fonders avatar
Citat:
åker ingen av dem ut före sammanslagningen så slutar jag titta är ju ingen ide då

Jag är tyvärr för kär i programmet för att kunna sluta titta i mitten av säsongen, varför ta in två gamla deltagare som aldrig ens var omtyckta favoriter under sin första säsong?!
Citera
2026-10-04, 22:02
Medlem
Puma006s avatar
Varit mycket bölande och gnällande i denna säsong. Av de säsonger som jag har sett då kan jag inte minnas om det varit mer i någon av dessa.

Skönt det vart en duell så en av gnällisarna åker ut = Sofia. Förstår mig inte på folk som är med i Robinson/Survivor som gnäller på maten.
Citera
2026-10-04, 22:14
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Instämmer till fullo.

Att göra ett vågat spel mot en stor spelare för att två sekunder senare mötas i en duell eller riskera att byta plats är för riskabelt.

Istället röstas äldre och ”svagare” ut för att sedan sitta och gnälla på gränslöst trista gränslandet.

Har en spelare blivit utröstad så bör den likt i USA och Australien åka ut ur spelet permanent.

Inför nästa säsong så inför produktionen ett helt nytt ställe, Skymningslandet!
Här kommer personer som förlorat i gränslandet att hamna som en stor överraskning, och där får de chansen att ta sig tillbaka till gränslandet för att senare ta sig in i Robinson igen. Det kommer bli spännande tävlingar för de utslagna att delta.

När det bara är tre deltagare kvar, och nu skall ni höra. Då kommer en gammal bekanting tillbaks, allas vår Botoxförorenade blondin Tove gör entré och kommer kämpa om Robinsonstatyetten.
Tove kommer vara ett stående inslag i säsongerna framåt när det är just tre deltagare kvar, eftersom Tove "ska va mé i robbenson, och tänker inte sitta som jåker på något äckligt jävla gränsland"

Kom ihåg vad ni läste det först. 👍
Senast redigerad av FarbrorFrank 2026-10-04 kl. 22:16.
Citera
2026-10-04, 23:39
Medlem
Citat:
nej hon har betett sig som en bortskämd snorunge varje gång hon fått belöning och klagat på den när folk går omkring hungriga.

skulle du vilja i det läget någon snackade skit om din mat om du var skit hungrig och skulle äta? Ingen normalt funtad gör så, men det är klart hon är ju miljöpartist så, undrar om hon med likt grettler thunberg kan se koldioxid utsläppen i luften.

Jag skiter i om hon är miljöpartist eller om de andra röstar på sd osv.
Jag personligen tycker inte att man är otacksam för det slinker ur munnen…. Eller att man sa jordgubbarna var sunkiga… som såklart skulle komma med. Jag anser inte någon är fruktansvärd för det eller att man dömmer en människa för det som vissa gör. Jag vet hur Flashback funkar men att påtala att någon är vidrig och alla hatar henne gör att jag inte kan vara tyst…

Och nej, jag hade inte brytt mig om hennes kommentar , verkar trycka väldigt hårt i ditt liv ….
Citera
2026-10-05, 06:09
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anits85
Jag skiter i om hon är miljöpartist eller om de andra röstar på sd osv.
Jag personligen tycker inte att man är otacksam för det slinker ur munnen…. Eller att man sa jordgubbarna var sunkiga… som såklart skulle komma med. Jag anser inte någon är fruktansvärd för det eller att man dömmer en människa för det som vissa gör. Jag vet hur Flashback funkar men att påtala att någon är vidrig och alla hatar henne gör att jag inte kan vara tyst…

Och nej, jag hade inte brytt mig om hennes kommentar , verkar trycka väldigt hårt i ditt liv ….
Du kan ju glädjas åt du är ganska ensam om tycka om den här kvinnan för hade det varit en man hade du säkert tyckt annorlunda.

Hon åkte ut först för de inte orkade med henne nu på gränslandet åker hon ut med återigen för ingen orkar med henne.

Skönt ändå vi har demokrati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in