2026-10-04, 10:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Yasmin borde lugna ner sig. Detta passar inte vid middagen.
Citera
2026-10-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
så vem skall berätta för Fredrik att hans partner är 38 år och att möjligheten att få "massa miniversioner av sig själv" har passerat för ca 15 år sedan.....

Framförallt verkar hon ju inte vara direkt jättesugen på att få barn. Vilket hon uttryckte på ett diplomatiskt sätt vid middagen.

Finns dock flera 38-44 åringar som får barn. Så chanserna till 1-3 barn är ju inte helt utdöda, bara pga. åldern. Utan det beror ju på just hennes ägg och hennes individuella fertilitet. Vissa blir ju infertila redan vid 30. Vissa har ganska lätt för att bli gravida i sen 30-årsålder och i tidig 40-årsålder, även om de givetvis hade haft ännu lättare för att bli gravida i yngre år.

Men en "massa" barn, blir nog svårt. Men det är ju inte säkert att en yngre kvinna heller hade velat vara gravid och föda barn " en massa gånger". Kroppen, psyket etc. ska ju orka med också. Så det handlar ju om det också: har man samma syn i barnfrågan. Den delen är ju minst lika viktig som åldersfrågan.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-10-04 kl. 10:26.
Citera
2026-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Håller med. Sedan vet man ju inte hur många andra chanser hon har att ställa de frågor hon så gärna ville få ställa till Max och Urban. Kanske är det enda chansen? Men håller absolut med, det blir lite mycket att ställa sådana frågor över en middag där 7 par (minus Belinda) sitter ihop.
Citera
2026-10-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Trippel-IPA: jag är också nyfiken! Svara gärna på Bimbodeluxe fråga!
Kan du ge några exempel på hur programmet avmaskulinerar män?
Hela idén att män är svin som från medeltiden för att de tycker det är olämpligt att ens fru har män som vänner.

Nu är också hemskt att säga "min kvinna" tydligen.

Att man förvänta att dela sig med sig alla sina känslor och tankar för ett gäng främlingar.

De som inte hamnar i löpelden är såklart transan och de mer feminina män samt de som håller käft.
Senast redigerad av Trippel-IPA 2026-10-04 kl. 10:40.
Citera
2026-10-04, 10:39
Medlem
rabarberslampas avatar
Kollade nu på både det senaste avsnittet men också Updejt (efteravsnittet där en deltagare bjuds in till ett panelsamtal) och jag måste säga att jag, efter Updejt, inte har sett ett mer tillfredställande samtal på svensk tv på under det senaste året.

Belinda (som iofs var frånvarande under större delen av avsnittet p.g.a. valid reasons) var gästen och de bjöd med två tjejer som jag bara har sett som hastigast på sociala medier samt den manliga experten. De konfronterade henne om att hon och Max uppfattar sig som bättre än andra (de sa det rakt ut då hon upplevdes ha ett förminskande språk av panelen under programmets gång vilket jag håller med om), att de är fåordiga både mot de övriga deltagarna och experterna trots att de sökte in till TV vilket innebär att man delar med sig av sina känslor framför en kamera samt om hon har några egna åsikter.

Jag tror inte på Yasmin och Felix, speciellt efter dagens avsnitt. Felix konflikträdsla mynnar ut i att han även försöker "tygla" Yasmin som är rätt frispråkig och har fattat konceptet med att GVFÖ är i ett större format, vilket är att även interagera med andra par. Hon hade funkat i det brittiska och till viss del australiensiska programmet (där de tar konflikter direkt) för det är bra TV.
Senast redigerad av rabarberslampa 2026-10-04 kl. 10:46.
Citera
2026-10-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippel-IPA
Hela idén att män är svin som från medeltiden för att de tycker det är olämpligt att ens fru har män som vänner.

Nu är också hemskt att säga "min kvinna" tydligen.

De som inte hamnar i löpelden är såklart transan och de mer feminina män samt de som håller käft.
Fast det är ju bara åsikter. Är maskuliniteten så skör att den ramlar sönder av okända människors åsikter?
Citera
2026-10-04, 10:41
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Har du sett den australiensiska versionen av GVFÖ XL? Där är paren otrogna mot varandra, med varandra, hejvilt och grälar öppet vid middagscermonierna. Den svenska versionen av programmet är motsvarigheten till tramadol i jämförelse.
Citera
2026-10-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det är ju bara åsikter. Är maskuliniteten så skör att den ramlar sönder av okända människors åsikter?
Du frågade på vilket sätt programmet försöker avmaskulinera män. Jag svarade med just min åsikt.
Citera
2026-10-04, 10:45
Medlem
Citat:
Du frågade på vilket sätt programmet försöker avmaskulinera män. Jag svarade med just min åsikt.
Möjligen hade de kunnat plocka in män som upplevs som mer trygga i sig själva. Men det kanske inte sökte så många såna.
Citera
2026-10-04, 10:46
Medlem
Citat:
Möjligen hade de kunnat plocka in män som upplevs som mer trygga i sig själva. Men det kanske inte sökte så många såna.
Vilka tycker du verkar vara otrygga i sig själv?
Citera
2026-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Vilka tycker du verkar vara otrygga i sig själv?
Urban, som ser hot i allt från omgivningen till vibratorer, men också många andra som ger Urban rätt, mer eller mindre uttalat.
Citera
2026-10-04, 10:55
Medlem
Citat:
Urban, som ser hot i allt från omgivningen till vibratorer, men också många andra som ger Urban rätt, mer eller mindre uttalat.
Urban tycker jag är en tölp. Ocharmig och verkar manipulativ (iaf utifrån hur dem har klippt). Spolade sexleksaksepisoden då jag tyckte det var tramsigt så vet inte vad som sas. Jag tycker däremot inte att han är otrygg bara för att han inte vill att sin fru har massa manliga vänner. Många kvinnor vill inte att deras man (om man nu får säga så) inte har kvinnliga vänner (vilket de flesta inte har).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in