Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Thanden har utmålat sig till en van och skicklig förhandlare.
Till det möte hon har bjudit in S MP och V ska det hållas föredrag av representanter från näringsliv, organisationer och myndigheter. Varför då kan man undra?
Själv tror jag att detta är riktat till V och i viss mån även till MP. Nu ska dessa få sig en uppläxning hur ekonomi fungerar, hur tillväxt skapas och hur staten ska använda det kapital som ges i skatt.
Ja det låter som V's företrädare skall få sig lite konsekvenser tillgodo.
C har haft 4 år på sig att förbereda detta. Och dom lär se en väg fram som dom iaf till prova.
Hur det är upplagt vågar jag inte spekulera i.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Jag gissar att Thanden kommer köra med ren härskarteknik och få V (och i viss mån Mp) att tappa självförtroendet och känna sig små och okunniga. Om det kommer funka är en annan femma.
Att man utbildar någon är kanske inte härskarteknik.
Det här handlar om att få med sig V och S. Med härskarteknik får man inte med sig någon. Du får rotera 180 grader.
Snarare då att andra presenterar och berättar och så ställer Thand frågor till dom som om S och V gjort det. I vanliga fall kan dom bara kasta ur sig påståenden oemotsagda. Men här är någon som för resonemang om konsekvenser.
Thand måste också hjälpa S och V med retorik till sina egna. Om nu S och V skall glida politiskt hur skall dom då motivera det. Om C skall få till något måste dom lösa allt. Även S och Vs utmaningar.