2026-10-03, 19:25
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Fransmännen anses ju vara så himla modiga som protesterar mot allting. Bönderna åker ut och slänger gödsel på gatorna när de blivit upprörda över någonting. Vad gör ni nu då, franska böggubbar och franska horkärringar? Främlingarna pissar ju på er. Ert herrfotbollslandslag består bara av afrikaner och araber. Likaså är det med ert damhandbollslandslag, det är bara tjocka negroidkvinnor i laget. Bella Gulldén gör reklam för någon sorts snickerigrejer nu. När jag skulle bli handbollsproffs så var Bella Gulldén min allra största idol här i livet. Jag ville vara som henne. Ingen människa har någonsin varit mer imponerande än vad hon var i handbolls-EM 2014. Världens bästa matland blir så fruktansvärt förnedrat. Fransoserna är töntigare än vad svenskarna är. Hur kan ett tidigare så stolt folk bli så här apatiskt och sjukt?

Andas med mig. Förr eller senare når vi bristningspunkten, och det är egentligen den enda intressanta punkten alls. Allt virke böjer sig innan det brister. Glada tider stundar! Vi får se Franska revolutionen 2.0 under vår livstid, det är inte inget
Citera
2026-10-03, 19:34
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det där är något som jag stöter på varje gång jag diskuterar med någon som är stenhårt fast i sin uppfattning, som brölrasister eller foliehattar. Det är alltid ett aggressivt förminskande av sina motståndare. Jag inser att det är ironiskt att jag säger det då jag själv just förminskade någon ganska aggressivt. Skillnaden är ju att jag inte nödvändigtvis vill få med mig folk att tycka som jag.

Men hela den här grejen med att läsa motståndares inlägg som Fan läser Bibeln och sen halmgubba det - det är stereotypiskt.

Nåja. Det är nog med diskussion om person för mig.

Jag kan ju på sätt och vis förstå att folk är rasister, eller i alla fall drar alla från en viss grupp över en och samma kam - det är ju enkelt. Jag själv kan inte förmå att göra det så enkelt för mig.

Jag är lite för hög för att orka bemöta det här i sin helhet. Ser nu att både du och någon annan gnällt över det, så får väl erkänna att jag kanske läste lite dåligt. Vad fan, spela roll. Mitt rykte på nätet ger jag inte mycket för.

Sen får ni skilja på att kategoriskt generalisera folkgrupper, vilket alla i någon utsträckning ägnar sig åt, och att kunna bete sig i vardagen. Jag går inte omkring och spottar efter muslimer eller kastar bananer efter afrikaner. Hamnar jag i situationer där jag pratar med dem så behandlar jag dem snarlikt vilken annan främling som helst. Det behöver inte betyda att jag är för en omvänd kolonisering.

Jag kanske läste lite för snabbt, men samme Fan du åberopar ska veta att ni är snabba framme med pekpinnen och ska placera en i något slags fack i vilket alla nationalister är karikatyrer. Påminner nästan om... fördomar. Lite lustigt.
Citera
2026-10-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
”Snälla”, ”elaka” - det är som att höra en mellanstadieelev resonera, och rasism är nog faktiskt den mest barnsliga och inskränkta känsla som människan har lyckats framkalla. Att värdera alla människor i en grupp utifrån den värsta av dem är faktiskt otroligt korkat. Om man exempelvis skulle värdera svenska folket från hur Flashback låter så skulle vi knappast framstå som vidare sympatiska, och det är ju i praktiken långt från sanningen om svenskarna.

Grundfelet är att se hudfärgen eller religionen som själva grunden för grupptillhörigheten istället för att se beteendet. För mig är kriminella dåliga, oavsett om de är svenskar, finnar eller nepaleser - men jag har inga problem med någon av folkgrupperna svenskar, finnar eller nepaleser. Den gemensamma nämnaren hos dem jag har problem med är beteendet kriminalitet, inte vilken nationalitet de har. Samma sak med kvinnomisshandlare; det problemet finns i alla samhällen så problemet är inte hudfärg, nationalitet eller religion - det är att de slår kvinnor.

Rasister vill hävda att alla i en grupp har exakt samma beteende vilket är både statistiskt osannolikt och osant, och då borde ju hela grunden för rasismen falla bort. Men eftersom rasism är emotionell och inte rationell, så gör den inte det hos folk som både har svårt att hantera sina impulser och att ta in saklig information.

Vissa hävdar att ett visst beteende är överrepresenterat hos en grupp, vilket kan ha statistisk saklig grund. Men det är fortfarande så att detta beteende inte representerar alla, så felmarginalen är extremt hög om alla ska dras över samma kam.

Det som förbryllar mig mest med rasister är att de slätar över samma beteenden i den egna gruppen som de säger sig hata hos andra grupper. Det är för mig en gåta varför det är bättre för en rasist att en vit man slår sin fru än att en svart man gör det - varför är inte båda beteendena oacceptabla, och hatet riktat mot alla som slår sina fruar oavsett hudfärg?

Om världens rasister i alla kulturer, religioner och folkgrupper gjorde gemensam sak mot folk som uppvisar oacceptabla beteenden, då hade jag hängt med och varit en stolt ”rasist”. Pedofiler, kvinnomisshandlare, mördare, våldtäktsmän och folk som medvetet skadar andra - dem kan vi gärna bunta ihop i en grupp och hata gemensamt. Men att slentrianmässigt hata alla mongoler bara för att Djingis Khan var en mördande vettvilling, är en idé som bara kan få fäste i ett svagt intellekt.

Det är givetvis inte bättre när nån svenne slår sin fru/flickvän än när en invandrare gör det, men hade inte invandraren varit här i Sverige så hade inte frun/flickvännen fått stryk i Sverige.
Citera
2026-10-03, 20:07
Medlem
Offerviljas avatar
Utan fransmännen hade vi svenskar troligtvis fortfarande enbart ätit salt sill och surmört. Auguste Escoffier! Det är ju inte bara mat som de är bäst på. Är de inte överlägset bäst i världen på dryck också? Och vilka tillverkar världens bästa ostar? Någon säger kanske Schweiz. Ja, men det är ju i den franska delen av Schweiz där de gör det. Jag älskar det riktiga Frankrike! Fransk polis springer idag livrädda på gatorna och försöker att undvika att bli misshandlade av rasfrämlingsgäng. Så jävla förnedrande. Escargot! Jag vill resa tillbaka i tiden och åka till Frankrike tillsammans med min mamma, pappa och lillasyster nu ikväll. Salade niçoise! Vi måste hjälpas åt och göra alla Europas länder friska igen!

Brutal Combat - Charles Martel

Alan Stivell - Tri martolod

France Gall - Poupée de cire, poupée de son
Citera
2026-10-03, 20:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Jag är lite för hög för att orka bemöta det här i sin helhet. Ser nu att både du och någon annan gnällt över det, så får väl erkänna att jag kanske läste lite dåligt. Vad fan, spela roll. Mitt rykte på nätet ger jag inte mycket för.

Sen får ni skilja på att kategoriskt generalisera folkgrupper, vilket alla i någon utsträckning ägnar sig åt, och att kunna bete sig i vardagen. Jag går inte omkring och spottar efter muslimer eller kastar bananer efter afrikaner. Hamnar jag i situationer där jag pratar med dem så behandlar jag dem snarlikt vilken annan främling som helst. Det behöver inte betyda att jag är för en omvänd kolonisering.

Jag kanske läste lite för snabbt, men samme Fan du åberopar ska veta att ni är snabba framme med pekpinnen och ska placera en i något slags fack i vilket alla nationalister är karikatyrer. Påminner nästan om... fördomar. Lite lustigt.
Ja men då så - då är vi ju överens egentligen. Jag har för övrigt aldrig påstått att jag inte sätter etiketter på folk eller att jag inte skulle ha några fördomar så jag är nog inte med i dom där 'ni' som du pratar om.
Citera
2026-10-03, 20:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Det är givetvis inte bättre när nån svenne slår sin fru/flickvän än när en invandrare gör det, men hade inte invandraren varit här i Sverige så hade inte frun/flickvännen fått stryk i Sverige.
Det har du rätt i. Men nu är invandraren här och då hjälper det inte det sättet att tänka. Att det är 'fel' att invandraren är här till att börja med är en helt annan fråga och man gör sig en björntjänst om man inte klarar av att separera dom.

Tar man Fan i båten så får man ro honom i land. Det hjälper inte att svära och fräsa att han inte borde vara i båten från första början. För det hjälper inte.
Citera
2026-10-03, 20:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vi måste hjälpas åt och göra alla Europas länder friska igen!
På vilket sätt hjälper du till?
Citera
2026-10-03, 23:12
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ja men då så - då är vi ju överens egentligen. Jag har för övrigt aldrig påstått att jag inte sätter etiketter på folk eller att jag inte skulle ha några fördomar så jag är nog inte med i dom där 'ni' som du pratar om.

Toppen ju, betyder att du är av sunt virke.
Citera
2026-10-04, 08:32
Avstängd
KNARKAREN85s avatar
Citat:
I Frankrike sprutar rasfrämlingarna eld i ansiktet på vita människor. Jag såg precis ett klipp från demonstrationerna i Frankrike där en fransk tjej fick eld i sitt ansikte. Stackars henne. Vi vita är alla alldeles för snälla. De ska ut från Europa allihopa! Jag är rasist! Stolt rasist! Jag hatar dem!

https://www.friatider.se/valdet-trappas-upp-nu-angrips-vita-kvinnor-med-eldkastare

https://www.friatider.se/olidligt-le-pen-om-video-med-ung-poliskvinna-som-jagas-som-ett-villebrad

Vi har varit snälla som tagit emot dem, men de är bara elaka tillbaka.

Räcker det inte med snällhetsnationalism nu?
Varför är vita människor så mesiga?
Kan inte alla vi bara bli riktiga rasister?

Jag har av någon anledning idag fastnat för den här låten. Vill tillägna den till hon som fick eld i ansiktet:

Folke Nikanor och Johanna Svensson - Täcket

Behöver det europeiska folket enligt er bli mer rasistiskt och hatiskt?

Bland det bästa jag läst.👍🤟
Du har helt rätt. Vi vita måste börja hata dessa skit invandrare. Det handlar om våran överlevnad.
Dessa apor är så våldsamma och vi vita ska vara snälla mot dem. Fuck that.

Vi vita har varit så över civiliserade , vi måste bli bildar för att slå ut vildar.
Citera
2026-10-04, 11:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
. ¨
Vad vi behöver sluta med är De Låga Förväntningarnas Rasism. Och tron om att det är rasistiskt att inte döma, som i det här resonemangets fall, negrer efter samma måttstock som infödda.
Vänsterliberalismens vurmande för ädla vildar blandat med självhat är så omodern att man undrar hur det hela inte imploderat redan. Men helt korrekt att det handlar om de låga förväntningarnas rasism.
Citera
2026-10-04, 12:06
Medlem
Ganonitos avatar
Frankrike vill uppenbarligen ha det såhär då de röstar för att öka invandringen i val efter val.
Citera
2026-10-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Frankrike vill uppenbarligen ha det såhär då de röstar för att öka invandringen i val efter val.

Jo, men det gör svenskarna också. Och britter, norrmän etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in