Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Nu är jag inte jägare men just detta att man skjuter på något som man tror är en älg utan att se denna måste vara så jävla fel som det kan bli.
Med tanke på att man inte vill ha några skadeskjutna djur så gäller det verkligen att veta vart man träffar och utan att ens se djuret är det omöjligt.
Fan, vissa ska inte vara ute i skogen helt enkelt. Vi läser om liknande fall som i TS och din text mer eller mindre varje år och jag gissar att det finns ett visst mörkertal också där allt gått bra förutom brun kalsong och man drar allt bara internt i laget.
Min farsa fick för ett herrans tag sen sitt hus beskjutet av en tysk som tyckte att rådjuren framför huset såg lämpliga ut att öppna eld på. Hade två kulhål i kåken efter det.
Det är det som överraskar mig så enormt, att karln först bommar och sen tänkar "äh en till!" efter flyende rådjur.
Grejen är att jakt ÄR farligt just för att det är en samling lallare med skjutvapen och förhoppningar i snårig skog. Min svärmor brukar när det är säsong och hon är i skog och mark sjunga högt hela tiden, inte för att undvika björn utan för att undvika kulorna.
Det mörka är ju att det inte krävs att ALLA jägare är piss, det är dom inte, det krävs att EN jägare är piss.