2026-10-01, 10:10
Medlem
Eftersom jag trots allt har läst titeln på boken kan jag ha en åsikt om den, och jag tycker det är en tråkig titel. Förslag på alternativa titlar (mycket konstruktivt nu när boken redan finns ute):
Några ord till min kära hustru om jag hade någon
Från London till Kyrkheddinge
Vin, kvinnor och sång
Citera
2026-10-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Sluta och skrik och ta istället reda på vad nya nannyn heter om du vill sjunga en lovsång till den som finns där från morgon till kväll!
Innan du kritiserar att en ensamstående mamma med två barn har en barnflicka, så kan du väl förklara varför MånsPetter behövde en barnflicka i ett år utan barn?
Citera
2026-10-01, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Innan du kritiserar att en ensamstående mamma med två barn har en barnflicka, så kan du väl förklara varför MånsPetter behövde en barnflicka i ett år utan barn?
För det första så vet jag inte alls att det rörde sig om ett år och för det andra var hon inte längre en nanny under den tiden.
Hon hade blivit en vän. En vän som stannade när andra svek. Alla kan ibland behöva en sådan när det är svårt - och kanske speciellt en som förstod, och delade, saknaden efter barnen.
Citera
2026-10-01, 14:01
Medlem
Citat:
För det första så vet jag inte alls att det rörde sig om ett år och för det andra var hon inte längre en nanny under den tiden.
Hon hade blivit en vän. En vän som stannade när andra svek. Alla kan ibland behöva en sådan när det är svårt - och kanske speciellt en som förstod, och delade, saknaden efter barnen.

Hahahaha, vilka svek honom? All i turnébussen som han skyllde sitt 25-åriga drogmissbruk på och hängde ut som narkomaner?
Bra vän den där nannyn. Hon hade ju så mycket val. Noll vänner och noll familj i England. Hon söp med honom varje dag och snackade skit om Ciara. Bra vän.

Citat:

Ciara har tre barn. Dock är pappan till den äldsta inte en värdelös dead beat dad som flyttat till typ Portugal utan en närvarande pappa som har varannan vecka. Varannan vecka är hon ensam med två, varannan med tre. Det står ingenstans att Ciara har en ny nanny men Lazydell får gärna förklara hur hen kan veta det.
(Dock, om hon har det - fullt förståeligt, i Sverige har man både förskola, fritids och barnvakter).
Annars har ju Ciara närvarande syster, mamma och pappa som alla hjälper henne.
Som tur är. När Måns dygnar med sin nya partner in crime.
Citera
2026-10-01, 16:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hahahaha, vilka svek honom? All i turnébussen som han skyllde sitt 25-åriga drogmissbruk på och hängde ut som narkomaner?
Bra vän den där nannyn. Hon hade ju så mycket val. Noll vänner och noll familj i England. Hon söp med honom varje dag och snackade skit om Ciara. Bra vän.

Ciara har tre barn. Dock är pappan till den äldsta inte en värdelös dead beat dad som flyttat till typ Portugal utan en närvarande pappa som har varannan vecka. Varannan vecka är hon ensam med två, varannan med tre. Det står ingenstans att Ciara har en ny nanny men Lazydell får gärna förklara hur hen kan veta det.
(Dock, om hon har det - fullt förståeligt, i Sverige har man både förskola, fritids och barnvakter).
Annars har ju Ciara närvarande syster, mamma och pappa som alla hjälper henne.
Som tur är. När Måns dygnar med sin nya partner in crime.
Han har själv berättat att han förlorat många vänner under den här tiden. Vilka det är, förutom tre från bandet, framgick inte.

Det är svårt att bemöta dina påståenden när det mesta bara är hittepå. Hon bor ju hos sin syster i England så helt uppenbart har hon familj.

Om hon snackade skit om Ciara så kanske inte det var så konstigt. Och han behövde uppenbarligen någon på sin sida - så ja, bra vän.

Nja, det stämmer ju inte riktigt. Hennes två yngsta barn spenderar tid med sin pappa också. Så mycket som hon tillåter.
Jag gissar att hon har en ny nanny eftersom hon inte klarar sig utan. Hon gjorde klart för Måns att skulle de ha familj, så skulle hon ha en nanny.
Jag antar också att Måns fortfarande betalar - för alla tre söner.

Jag tror inte alls att familjen hjälper henne särskilt mycket med barnen. "Glammy" är inte intresserad, syster har eget jobb och pappa bor på annan ort.
Citera
2026-10-01, 17:00
Medlem
Citat:

Först barnflicka, sedan flickebarn.
Citera
2026-10-01, 17:02
Medlem
Citat:
Han har själv berättat att han förlorat många vänner under den här tiden. Vilka det är, förutom tre från bandet, framgick inte.

Det är svårt att bemöta dina påståenden när det mesta bara är hittepå. Hon bor ju hos sin syster i England så helt uppenbart har hon familj.

Om hon snackade skit om Ciara så kanske inte det var så konstigt. Och han behövde uppenbarligen någon på sin sida - så ja, bra vän.

Nja, det stämmer ju inte riktigt. Hennes två yngsta barn spenderar tid med sin pappa också. Så mycket som hon tillåter.
Jag gissar att hon har en ny nanny eftersom hon inte klarar sig utan. Hon gjorde klart för Måns att skulle de ha familj, så skulle hon ha en nanny.

Jag tror inte alls att familjen hjälper henne särskilt mycket med barnen. "Glammy" är inte intresserad, syster har eget jobb och pappa bor på annan ort.

Nej dra åt helvete med dina lögner. Var FAN får du såna uppgifter ifrån? Måns sa själv i Skavlan att han träffar dem när han känner för att åka till England. Läckberg bekräftade 5 ggr på ett år.
Skavlan pressade honom rakt ut "Det är ju ingen som hindrar dig från att ha dem mer!" Och Måns BEKRÄFTADE det. Ingen hindrar honom.
Du är ju helt sjuk i huvet.
Ciara: start to block everyone leaving hateful comments on your instagram and report them.
This person behind the nick name Lazy Dell is deranged.
Citera
2026-10-01, 17:03
Medlem
Citat:

Varför är det svårt att bemöta påståenden "när det mesta bara är hittepå"? Det borde väl vara den enklaste sak i världen i så fall?
Citera
2026-10-01, 17:22
Avstängd
Citat:
Nej dra åt helvete med dina lögner. Var FAN får du såna uppgifter ifrån? Måns sa själv i Skavlan att han träffar dem när han känner för att åka till England. Läckberg bekräftade 5 ggr på ett år.
Skavlan pressade honom rakt ut "Det är ju ingen som hindrar dig från att ha dem mer!" Och Måns BEKRÄFTADE det. Ingen hindrar honom.
Du är ju helt sjuk i huvet.
Ciara: start to block everyone leaving hateful comments on your instagram and report them.
This person behind the nick name Lazy Dell is deranged.
Oj, du har verkligen aggressionsproblem!
Vad, av det jag skrev, menar du att jag har hittat på?

Inte ett ord av det du säger har sagts hos Skavlan? Och du säger att jag är sjuk i huvudet? Och varför tror du Läckberg är någon slags garant för sanningen?

Återigen - vad är lögn? Något om hans vänner? Hennes familjs behjälplighet? Om vem som betalar? Att hon ville ha en nanny? Hur ofta Måns träffar sina barn? VAD exakt?
Citera
2026-10-01, 18:11
Avstängd
Citat:
Det är Ciara som varit med dem och valt dem framför sin karriär hela tiden medans Måns gjort tvärtom och fortfarande gör. Sen säger han ju i olika tv-intervjuer och program från när de var gifta att han stiger upp typ 13.30 om dagarna.
Har också läst kommentarer från folk i Staffanstorp att barnen var ledsna att pappa sov jämt (såna som också har barn/barnbarn där).
Var har du fått det ifrån? De har haft en mkt flexibel Nanny som jobbat upp till 60 timmar i veckan.
Alltså ingen ledighet alls. Vad gör vackra Ciara under den tiden? Dessutom har Måns inte haft något val än att jobba. Det är ju han som betalar Nannyn, privatskolor, resor och alla löpande utgifter för deras liv o boende.
Citera
2026-10-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var har du fått det ifrån? De har haft en mkt flexibel Nanny som jobbat upp till 60 timmar i veckan.
Alltså ingen ledighet alls. Vad gör vackra Ciara under den tiden? Dessutom har Måns inte haft något val än att jobba. Det är ju han som betalar Nannyn, privatskolor, resor och alla löpande utgifter för deras liv o boende.

Vuxna män försörjer sin familj och tycker om att göra det. Det brukar ses som ett nederlag att inte kunna göra det.
Måns däremot är ingen man och ni (du och han) resonerar som om han är ett barn sjom ijnte shka behyöööva betååååla fö shina kompisajs glash.
Citera
2026-10-01, 20:04
Avstängd
Citat:
Vuxna män försörjer sin familj och tycker om att göra det. Det brukar ses som ett nederlag att inte kunna göra det.
Måns däremot är ingen man och ni (du och han) resonerar som om han är ett barn sjom ijnte shka behyöööva betååååla fö shina kompisajs glash.
Jag ställde en fråga till dig.
Om den flexibla barnflickan/hushållerskan jobbar utan ledighet upp till 7 dagar i veckan.
Vad tror du då Ciara gör under tiden?

Det normala är att båda föräldrarna bidrar efter förmåga till den gemensamma ekonomin.
Eller parasiterar du själv på din partner? Och låter hen jobba ihjäl sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in