Citat:
Upplever att Centerpartiet är ett allt vidrigare parti för var dag som gått och då har jag alltid varit helt neutralt inställd till dem förr.Tycker de bör fundera över sin egen diskurs innan de är så anti-SD. Vad jag ser är två medelålders vita medelklasskärringar som synkar ihop just för att de speglar sig själva i varandra. Det enda som saknas är att de presenterar några idéer om att köpa några gruvor i Afrika tillsammans med Kina för de känns så otroligt moderna och fräscha i sitt eurocetriska kolonialtänk av att endast de förstår hur ett land ska styras och vilka som ska ha makt.
Ida Gabrielsson som ploppat upp allt mer de senaste dagarna gillar jag. Hon saknar helt Magdalena Anderssons dåliga aura. Kan säga som så att jag inte är ett dugg förvånad över allt det här efter alla ögon rullningar och annat som visats i TV. Har aldrig trott det minsta gott om Magdalena Andersson och hon visar sig vara exakt som mina fördomar. Tyvärr...
Men de har rätt i att väljarna inte förstår lagren i allt de gör och säger. Har läst en himla massa invandrarkommentarer (om de var äkta dvs).
Intressant att man kan målas upp som fan på väggen om mam inte vill ha problematiska invandrarmän i Sverige som ju dessutom saboterar kvinnors rättigheter men kvinnor får tydligen stå och predika att andra inte har vad som krävs för att sitta i en regering utan "en lång väg att gå".
Vi ser skillnaden på vad som händer när vi bara byter ut maktpositioner. Ingenting.
Vi ser också att även om det sannolikt kostat kvinnor inom högern (sexism är på riktigt) så har de åtminstone släppts fram av män medan vi kan se hur kvinnor med makt öppet maktmissbrukar för att sabotera för andra kvinnor.
Ändå är ingen redo för diskussioner kring hur kvinnor tagit över mäns roller och skadar medvetet som strukturellt.
Det här är internaliserat kvinnohat och är det något som går hand i hand med sexism så är det rasism. Att kräva att få ha makten över ett land för att en grupp inte själva menas kapabla att tänka och fatta sunda beslut överhuvudtaget utan måste ha någon som styr åt dem... vi har upplevt det förr.
Så fortsättt klä ut er (inom Centerpartiet) i folkdräkter. Vilket är ett delvis hittepåkoncept när man ska romantisera bondesamhället och lägg aktierna på gruvor i Afrika eller något liknande, trots allt så är de som inte är bra på att styra, fantastiska inkomstkällor när det ska arbetas.