2026-09-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, araberna är inte i Sverige p.g.a judar.
Du behöver läsa på.
https://archive.li/caj1T

Helt förståeligt om du inte vet bakgrunden för det är inte meningen att du ska veta.

Du ska till och med ha en inprogrammerad ryggradsreflex att förneka, bestrida eller bortse helt från uppenbar och kontrollerbar fakta som inte går i linje med den obligatoriska värdegrunden.
Citera
2026-09-20, 12:33
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Du behöver läsa på.
https://archive.li/caj1T

Helt förståeligt om du inte vet bakgrunden för det är inte meningen att du ska veta.

Du ska till och med ha en inprogrammerad ryggradsreflex att förneka, bestrida eller bortse helt från uppenbar och kontrollerbar fakta som inte går i linje med den obligatoriska värdegrunden.

Länken fungerar inte. Berätta vad din poäng är.
Citera
2026-09-20, 12:51
Medlem
Citat:
Länken fungerar inte. Berätta vad din poäng är.
Prova denna arkivlänk till samma artikel:
https://web.archive.org/web/20170417160744/http://avpixlat.info/2017/04/16/21-oktober-1964-sveriges-odesdag/

Jag får båda att fungera. Avpixlat publicerade en krönika som blev kontroversiell och först censurerades delvis trots att det som censurerades var sant och verifierbar fakta, sedan togs den bort helt med total censur, vilket framgår ur de arkiverade sidorna.

Anmärkningsvärt att Archive avpixlar censuren på en site som hette "Avpixlat" driven av den ofta israelbesökande juden Kent Ekroth.

Jag anser den vara relevant då tråden handlar om illegala och bedrägliga bosättningar och hur dessa manipulativt drivits igenom både i Israel och Sverige.

Lägger in hela krönikan i en spoiler nedan. Läs och kontrollera fakta innan du ifrågasätter. Tack på förhand.
Citera
2026-09-20, 12:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Prova denna arkivlänk till samma artikel:
https://web.archive.org/web/20170417160744/http://avpixlat.info/2017/04/16/21-oktober-1964-sveriges-odesdag/

Så för att en jude var med och lobbade för en viss invandringspolitik på 60-talet så är judarna kollektivt ansvariga idag för situationen mer än ett halvsekel senare? Kanske mer t.o.m än samtliga etniska svenskar som suttit vid makten sen dess?
Citera
2026-09-20, 13:04
Medlem
Citat:
Så för att en jude var med och lobbade för en viss invandringspolitik på 60-talet så är judarna kollektivt ansvariga idag för situationen mer än ett halvsekel senare? Kanske mer t.o.m än samtliga etniska svenskar som suttit vid makten sen dess?
Jag ber dig igen: Läs och kontrollera fakta innan du ifrågasätter.

Det stod inte någonstans att alltihop och all massinvandring av araber till Sverige berodde på en jude. Läs igen. Inte heller läggs något kollektivt ansvar på judar.
Citera
2026-09-20, 13:40
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag ber dig igen: Läs och kontrollera fakta innan du ifrågasätter.

Det stod inte någonstans att alltihop och all massinvandring av araber till Sverige berodde på en jude. Läs igen. Inte heller läggs något kollektivt ansvar på judar.

Vad är din poäng om jag missförstår vad du menar?
Citera
2026-09-20, 14:04
Medlem
Citat:
Vad är din poäng om jag missförstår vad du menar?
Min poäng var mycket tydlig: Läs och kontrollera fakta innan du ifrågasätter.

Ovanstående poäng är en förutsättning att du ska kunna förstå problemet med ditt tidigare påstående:
"Nej, araberna är inte i Sverige p.g.a judar."

Du kan också behöva läsa på hur den politiska värdegrunden i Sverige såg ut före 1964 avseende massinvandring av araber, muslimer och afrikaner. Bidrar gärna med övertydliga exempel om du på riktigt är intresserad.

I många avseenden med stora likheter hur Israeler i allmänhet ser på massinvandring av afrikaner och muslimska araber till Israel idag och varför de har en tungt beväpnad 15 m hög mur mot araberna.
Citera
2026-09-20, 14:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Min poäng var mycket tydlig: Läs och kontrollera fakta innan du ifrågasätter.

Ovanstående poäng är en förutsättning att du ska kunna förstå problemet med ditt tidigare påstående:
"Nej, araberna är inte i Sverige p.g.a judar."

Men för helvete människa hur många araber fanns i Sverige innan 1990-talet? Menar du att judarna styrde över svensk invandringspolitik under någon betydande del av den här epoken?
Citera
2026-09-20, 15:18
Medlem
Citat:
Men för helvete människa hur många araber fanns i Sverige innan 1990-talet? Menar du att judarna styrde över svensk invandringspolitik under någon betydande del av den här epoken?
Tack för alla dina återkommande halmgubbar och diverse annat nonsens som visar precis det jag nyss skrev: "Du ska till och med ha en inprogrammerad ryggradsreflex att förneka, bestrida eller bortse helt från uppenbar och kontrollerbar fakta som inte går i linje med den obligatoriska värdegrunden."

Jag har inte påstått något av det du hittar på och sedan ifrågasätter.

Det jag påstår är att ett antal organiserade och inflytelserika judar haft betydande påverkan på svensk värdegrund och invandringspolitik, vilket framgår med all tydlighet om du hade läst texten jag citerade och om du hade kontrollerat om det stämmer eller inte. Du har uppenbart inte gjort något av det, för att istället hitta på något helt annat och halvt irrelevant om antal araber före 1990 och att judar skulle "styra" över svensk politik.

Att du gör så visar att du förstår problemet men inte vill diskutera det. Om du inte förstått problemet hade du läst texten och istället försökt med sakliga argument. Men du kommer bevisligen inte på ett enda sakligt argument, för hade du det skulle du framföra det.

Därför tackar jag ödmjukt för dina halmgubbbar, eftersom de är indirekta erkännanden att du faktiskt förstår min poäng och problemet.
Citera
2026-09-20, 15:20
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Tack för alla dina återkommande halmgubbar och diverse annat nonsens som visar precis det jag nyss skrev: "Du ska till och med ha en inprogrammerad ryggradsreflex att förneka, bestrida eller bortse helt från uppenbar och kontrollerbar fakta som inte går i linje med den obligatoriska värdegrunden."

Jag har inte påstått något av det du hittar på och sedan ifrågasätter.

Det jag påstår är att ett antal organiserade och inflytelserika judar haft betydande påverkan på svensk värdegrund och invandringspolitik, vilket framgår med all tydlighet om du hade läst texten jag citerade och om du hade kontrollerat om det stämmer eller inte. Du har uppenbart inte gjort något av det, för att istället hitta på något helt annat och halvt irrelevant om antal araber före 1990 och att judar skulle "styra" över svensk politik.

OM det hade varit så att den här specifika juden som du refererar till inte hade bytt åsikt om invandringen 180 grader långt innan araberna började anlända till Sverige ja. Men du missade den lilla detaljen av någon anledning.
Citera
2026-09-20, 15:31
Medlem
Citat:
OM det hade varit så att den här specifika juden som du refererar till inte hade bytt åsikt om invandringen 180 grader långt innan araberna började anlända till Sverige ja. Men du missade den lilla detaljen av någon anledning.
Jag har inte nämnt ett enda ord om någon specifik jude, eller hävdat att den du tycks avse skulle bytt åsikt, eller ensam ha påverkat svensk värdegrund och invandringspolitik, så du kan lämna den halmgubben.

Men tack igen för fortsatt indirekt erkännande.
Citera
2026-09-20, 15:32
Medlem
Citat:
Kanske menar du även att judar inte hade något inflytande över storbritannien under WWI då Balfourdeklaratiomen skrevs under, eller något inflytande eller påverkan senare då UK tog över mandat över palestinska områden före 1947 och sedan formandet av Israel, om det inte går att bevisa specifikt att judarna "styrde" över brittisk politik i ärendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in