2026-09-30, 13:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Jag skulle säga att motsatsen är orimlig och jag tror inte Jesus skulle tveka en sekund på att sätta sig till bords med djävulen själv och visa sig vara den vuxne. Liksom MA är en sur liten djävel nu och de vuxna på Tidö kan ändä liksom höja ribban.

Anmärkningsvärt.
Men det är förstås Magda, Nooshi och Lisbeth som är de största barnen. Då är det väl de som du ska angripa. Sen finns det förstås enorma skillnader mellan högern och vänstern, politiskt och ideologiskt och förstås inom de rödgröna. Det är C som bör vika sig här. Sluta vara damp-barn. Så får de övriga marxisterna sätta sig och kramas i opposition.
Senast redigerad av EnCarte 2026-09-30 kl. 13:24.
Citera
2026-09-30, 13:23
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Lär aldrig hända. C leds fortfarande av Annie Lööf även om det sägs att ETR gör det. Lööf är typ en Kim Il Sung här.

Här? Har vi att göra med en C-insider?
Citera
2026-09-30, 13:25
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Här? Har vi att göra med en C-insider?
Uttryckte fel. Skulle stå i "partiet". Får ändra detta
Citera
2026-09-30, 13:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Resultatet av diskussionerna var att det på grund av de röda linjerna är omöjligt att bilda en regering på sakpolitiska grunder.

Du menar, exakt samma läge som vi haft hela den senaste mandatperioden och som S påstod sig kunna lösa och gick sedan direkt ut och höll segertal efter rösträkningen? Det läget? Läget där Magdalena Andersson fortfarande säger sig sakna möjlighet att bilda regering men säger att hon fortfarande kan bilda regering men tycker Kristersson ska prövas först fastän alla vet med 110% säkerhet att en sådan votering skulle misslyckas? Det läget?
Citera
2026-09-30, 13:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Jag säger som Göran Persson, ”det är en svag personuppsättning”.

Jag säger som Göran Persson, ”Tänkandet är inte hennes starkaste sida”

Jag saknar inte många sossar, men vetefan om jag inte saknar Göran Persson lite ibland.
Citera
2026-09-30, 13:30
Medlem
Så blir det en högerbudget med C V MP och S regering?
Citera
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Uttryckte fel. Skulle stå i "partiet". Får ändra detta

Attans. Hade ju onekligen varit jävligt spännande att höra från någon inne på bygget…
Citera
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Instämmer! Kan eller vill man inte agera konstruktivt har man inget i riksdagen att göra. C framstår faktiskt som en psyksjuk byfåne:

C: -"Vi vill ha den breda mitten!"

Alla andra: -"vad är det?"

C: "-Säger vi inte, men det bör alla förstå".

Alla andra: "????- Nä, vi är för dumma, ni i C måste hjälpa oss. Vilka är den breda mitten?"

C: (med förnäm uppsyn och viktigpetter-leende) -"Nu låter ni arga, det är farligt för demokratin om inte alla är snälla och respektfulla".

Alla andra: -"Jamen för fan i helvete! Kriget mullrar i öst, ekonomin behöver stärkas och riket styras. Tala nu om vad ni vill".

C: -"Som sagt, vi vill ha den breda mitten".

Repeat in perpetuum...........

Tack för stor, träffande humor!
Citera
2026-09-30, 13:42
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag säger som Göran Persson, ”Tänkandet är inte hennes starkaste sida”

Jag saknar inte många sossar, men vetefan om jag inte saknar Göran Persson lite ibland.

Gör du?

Varje gång jag läser ”Person avliden” i tidningen hoppas jag att dom stavat fel.
Citera
2026-09-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack för matigt inlägg om hur korrupt Kristersson är. Sen har vi hans fru också...

han är den enda som kan leda landet: Punkt. MA är bevisat inkapabel nu.
Citera
2026-09-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Där håller jag helt med dig.

Att rösta på någon som företrädare för att ha "röda linjer" är helt efterblivet och odemokratiskt. Alla måste ju leva med varandra i alla fall i slutändan.
Fast rent krasst så tror jag att folk röstar på (C) just på grund av de röda linjerna. Att ta avstånd från både (SD) och (V) är själva syftet med att rösta (C).

Vet åtminstone ett par konkreta exempel på väljare som röstar (C) (och inte (L) i ena fallet och (S) i andra) just eftersom de vill säkerställa att varken (SD) eller (V) får något inflytande.

Det är i vilket fall inte enbart partiet (C) som måste ändra sig utan det är en grupp väljare som tycker att samling i mitten är det rätta och allt annat är något omget som de andra partierna skall sluta med.
Citera
2026-09-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Politik går ut på att kompromissa och samarbeta. Politiska partier med låsningar och fasta åsikter kommer aldrig någonstans.

Dock kunde man inte samarbeta med Hitler eftersom han ljög utan problem och det finns alltså undantag från regeln, men de är sällsynta.

Just så, demokrati innebär ju att man kan förlora men ändå behöver bidra till samhället. Inte så att de arbetar med livet som insats i högriskmiljöer.

Dock stämmer det inte riktigt sista paragrafen, Sossarna dealade ju lite med Hitler och utan att försvara honom så var det så politiken bedrevs då. Utan facit i hand gissar jag att Maggan ljuger lika mycket. Minst en gång per framträdande/intervju under hela valrörelsen. Hon är kvar i den gamla pre-trump retoriken där man kunde svamla floskler och enbart tala till känslorna in i absurdum och få fullt stöd.

Den relativt nya tonen i media och kommentarsfälten ligger som en varm fluffig filt och värmer ändå något idag jämfört med hur det lät 2010. Då alla som inte var naiva var främlingsfientliga onda människor.

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är förstås Magda, Nooshi och Lisbeth som är de största barnen. Då är det väl de som du ska angripa. Sen finns det förstås enorma skillnader mellan högern och vänstern, politiskt och ideologiskt och förstås inom de rödgröna. Det är C som bör vika sig här. Sluta vara damp-barn. Så får de övriga marxisterna sätta sig och kramas i opposition.

Vem angriper jag menar du? Magda och MP är största barnen i storhuset just nu. Noshi var såsig under valet men hon är generellt betydligt rakare och ljuger inte lika hejvilt som de andra.

Centerns kuttersmycke verkar vara fullblodspsykopat, intressant resume minst sagt. Hela sossetoppen behöver bytas ut om det ens räcker för att få ett bra sosseri igen. MP behöver försvinna, Centern är bara ivägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in