2026-09-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu hänger jag inte med. Jag har googlat 2k recensenter och bara k2. Men blev inte klokare för det.
Handlar det om försäljningssiffror? 200k tex vad betyder det. Jag behöver en lingvist.

Jag finns här. Det torde betyda 1000 (1 kg = 1 kilogram = 1000 gram). Däremot skulle jag inte själv kalla betygsättare i en strömningstjänst för "recensenter", utan reservera den termen för folk som faktiskt skriver recensioner.
Citera
2026-09-30, 01:24
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte med. Jag har googlat 2k recensenter och bara k2. Men blev inte klokare för det.
Handlar det om försäljningssiffror? 200k tex vad betyder det. Jag behöver en lingvist.

Om du räknar ihop alla recensioner från de olika ljudboksplattformarna så hamnar du där ungefär, dvs ca 2000 recensioner.

Antalet recensioner brukar enligt Lazydell i normalfallet motsvara ca 1–2 % av det totala antalet lyssnare, vilket i det här fallet skulle kunna innebära upp emot 200 000 lyssnare. Det är alltså en uppskattning av antalet som lyssnat, inte en försäljningssiffra.
Citera
2026-09-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Om du räknar ihop alla recensioner från de olika ljudboksplattformarna så hamnar du där ungefär, dvs ca 2000 recensioner.

Antalet recensioner brukar enligt Lazydell i normalfallet motsvara ca 1–2 % av det totala antalet lyssnare, vilket i det här fallet skulle kunna innebära upp emot 200 000 lyssnare. Det är alltså en uppskattning av antalet som lyssnat, inte en försäljningssiffra.
Men det är ju fantastiskt! Jag förstår om Måns och Elin drack lite skumpa.
Tack för förklaring.
Citera
2026-09-30, 04:49
Medlem
Citat:
Ja fint ❤️

Och det visar väl tydligt att MZ fortfarande är väldigt omtyckt av det svenska folket.

Eller så läser folk för de vill se vad han är för en.
Citera
2026-09-30, 05:58
Medlem
Citat:
De bråkade inte om det!!

Ciara var full och hade fått för sig att MZ var otrogen med en tjej från hans skivbolag och kom därför upp till hans rum och slet upp dörren, där hon frågade var hon var mm. Sedan skulle hon även kolla igenom hans mobil bland annat.

MZ försökte komma ifrån henne för att hämta barnen som var med Lauren då slog Ciara på MZ och försökte ta hans mobil. Vilket syns på övervakningskameror.

Du vet den där storyn om kokainpåsen håller inte längre!

Att Ciara fick vårdnad och ta dem utomlands är en gåta…att Måns inte stämmer henne för förtal likaså.
Citera
2026-09-30, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är MånsPetter som har sex på hjärnan om svenska folket har uppfattat allting rätt. Vi andra har varierande intressen av olika slag som att gå in på flashback och kolla läget. Titta tv och lite sånt.

Män har väldigt ofta sex på hjärnan, ja det har nog kvinnor med men män är mer känd för det. Där skiljer han sig inte från män i allmänhet. V i a n d r a? Du är ju manisk på Måns så tala för dig själv.
Citera
2026-09-30, 08:06
Avstängd
Citat:
De bråkade inte om det!!

Ciara var full och hade fått för sig att MZ var otrogen med en tjej från hans skivbolag och kom därför upp till hans rum och slet upp dörren, där hon frågade var hon var mm. Sedan skulle hon även kolla igenom hans mobil bland annat.

MZ försökte komma ifrån henne för att hämta barnen som var med Lauren då slog Ciara på MZ och försökte ta hans mobil. Vilket syns på övervakningskameror.

Du vet den där storyn om kokainpåsen håller inte längre!

"Fått för sig", han har pratat om att han älskar att vara otrogen sen han dumpade Marie Serneholt. Sen pratar man med sin fru. Om min fru "fått för sig att jag var otrogen" hade jag tagit henne på allvar. Visst, blivit bestört eftersom jag inte har det. Hon litar också på mig eftersom jag inte knarkar och är otrogen, så vi bråkar i princip aldrig än att man blir irriterade på varandra ibland (utan att komma med fula ord!).
Men vad fan är grejen med hans ständiga ignorerande och att han bara ställer sig upp och ska "fly" så fort han blir konfronterad eller hans fru vill prata?
Det verkar vara ett så vanligt mönster att han påstår att Ciara har ett annat "kärleksspråk" än honom - syftande på att hon vill ha hans fokus när hon/de pratar. Att han inte konstant låtsas som att han inte hör eller ser henne, vilket är psykisk misshandel.

Tror inte ett skit på att hon skulle ha slagit honom och sen anmält, självklart är det tvärtom.
Hoppas hon stämmer skiten ut honom för boken.
Citera
2026-09-30, 08:08
Avstängd
Citat:
Ja det är möjligt att han gick igenom 12stegs programmet då. Jag minns ju att han hade en sponsor.

Som jag förstod det på Måns gick terapin på Baravara ut på självkännedom. Att lära sig att tycka om sig själv trots brister o fel bl.a obs ej ordagrant citat.

Han hade inte en sponsor, han ringde en artist han löst träffat vid en tv-inspelning, som gått ut med att han själv gått i 12-stegsprogrammet och så hade de ETT samtal.
Sen kallade han det för att han var hans sponsor. Måns har ju druckit vin hela sommaren och ser aspackad/påverkad ut på alla bilder i media.
Citera
2026-09-30, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hm, jag skulle aldrig påstå att du läst en bok. Än mindre denna.
Jag kanske bara har frågat lite lätt?
Ta inte åt dig - jag kanske egentligen pratade om Armstark.

Alltså du kan inte ta vilket skräp som helst och påstå att du "läser böcker". "När allt faller" är inte litteratur. Det är inte högre kvalitet än att läsa Stoppa pressarna på 300 sidor, fast att en kändis får lov att glorifiera sig själv och skriva massa hat och lögner om sin exfru.
Citera
2026-09-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ja fint ❤️

Och det visar väl tydligt att MZ fortfarande är väldigt omtyckt av det svenska folket.

Att komma tillbaka och klara att nå detta är enormt och det gör minsann inte en människa som lever upp till vad hatarna skriver här om honom
Citera
2026-09-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Eller så läser folk för de vill se vad han är för en.
Ja, det är ju positivt om folk läser/lyssnar för att bilda sig en egen uppfattning om vad han är för en.
Citera
2026-09-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Alltså du kan inte ta vilket skräp som helst och påstå att du "läser böcker". "När allt faller" är inte litteratur. Det är inte högre kvalitet än att läsa Stoppa pressarna på 300 sidor, fast att en kändis får lov att glorifiera sig själv och skriva massa hat och lögner om sin exfru.
Ska du recensera Måns biografi får du först läsa den.
Sedan kan du lägga ut exempel här på vad för hat och lögner han skriver om sin exfru?

Du vill ge sken av att du är boklärd. Men då borde du känna till att en författare kan bli dömd för förtal om de skriver hat och framförallt lögner om både levande och döda personer.
Det är mycket händelser under skilsmässan som jag själv skulle vilja veta närmre om. Men Måns skriver inte hela sanningen om händelser.
Då skulle han vara tvungen att berätta vad de inblandade sagt och gjort. Och även om det varit sant så hade det ändå varit förtal.

Så hur kan du bara komma på att jämföra med en slasktidning som Stoppa pressarna? De använder sig enbart av anonyma uppgiftslämnare. Men här är det författaren MZ som är uppgiftslämnare.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-30 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in