2026-09-29, 21:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
På bokmässor skålas det en del. Måns hade kanske anledning att fira då med ett glas champagne eller två. Det tycker jag var väl unnat dem i så fall.
Om han går 12-stegsprogrammet så är all form av alkohol och droger förbjudet. Det bekräftar att han inte följer vad som krävs och ett enda glas triggar igång begäret efter kokain. Om du inte tror mig kan du googla istället för att komma med låånga föredrag som du har hittat på själv. En missbrukare kan inte unna sig någonting som ens påminner om alkohol och övriga substanser.
Citera
2026-09-29, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Om han går 12-stegsprogrammet så är all form av alkohol och droger förbjudet. Det bekräftar att han inte följer vad som krävs och ett enda glas triggar igång begäret efter kokain. Om du inte tror mig kan du googla istället för att komma med låånga föredrag som du har hittat på själv. En missbrukare kan inte unna sig någonting som ens påminner om alkohol och övriga substanser.
Jag visste inte att Måns gick i 12 stegs programmet.
Har de det också på Baravara?
Jag trodde att MZ gick en terapi som gick ut på att komma åt grundorsakerna.
Fick den uppfattningen när jag lyssnade på Skavlan (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-29 kl. 21:57.
Citera
2026-09-29, 22:00
Medlem
Citat:
Det blir så när man lyssnar på MånsPetters lögner, till slut vet man varken ut eller in.
Citera
2026-09-29, 22:01
Medlem
Citat:
Har det det också på Baravara?
Han beskriver redan på repetitionerna till Melodifestivalen - den natten Ciara jagade honom i korridoren - hur han först lägger sig och lyssnar på 12-stegsprogrammet (innan hon sliter upp dörren).
Citera
2026-09-29, 22:06
Medlem
Citat:
Det finns inget som är förbjudet - allt bygger på frivillighet.
Du har ingen aning om var på skalan, mellan bruk och missbruk, han befinner sig och gör oavsett bäst i att skita i vilket.
Du verkar ha enorma problem själv, som du först och främst bör ta itu med.
Citera
2026-09-29, 22:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jo, det var någon av er som skrev att han gick 12-stegsprogrammet. Hörde inte hos Skavlan att han gick på någon terapi. Han gick på terapi för ca 20 år sen eller när det var för sitt sexmissbruk.
Citera
2026-09-29, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Han beskriver redan på repetitionerna till Melodifestivalen - den natten Ciara jagade honom i korridoren - hur han först lägger sig och lyssnar på 12-stegsprogrammet (innan hon sliter upp dörren).
Ja men han hade inte börjat i terapi då på Baravara.

Intrycket jag fick när Måns berättade i Skavlan var, att terapin påminde lite om KBT -terapi.
Och det hjälper ju mot grundproblem. Tex dålig självkänsla o bekräftelsebehov mm.
Sådana problem många självmedicinerar mot med droger.
Citera
2026-09-29, 22:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Han var ju påtänd som en oxe under melodifestivalen. Varför ligger man i det tillståndet och läser 12-stegsprogrammet? Det blir bara knasigare och knasigare för varje dag som går i denna tråd.
Citera
2026-09-29, 22:20
Avstängd
Citat:
Jo, det var någon av er som skrev att han gick 12-stegsprogrammet. Hörde inte hos Skavlan att han gick på någon terapi. Han gick på terapi för ca 20 år sen eller när det var för sitt sexmissbruk.
Han berättade ju att han gick i terapi på Baravara en vecka i månaden.
Och att han betalt för ett år till för 150 000 kr.
Citera
2026-09-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ja men han hade inte börjat i terapi då på Baravara.

Intrycket jag fick när Måns berättade i Skavlan var, att terapin påminde lite om KBT -terapi.
Och det hjälper ju mot grundproblem. Tex dålig självkänsla o bekräftelsebehov mm.
Sådana problem många självmedicinerar mot med droger.
Jag förstår inte riktigt?
Han gick/går ju både 12 steg och deltar i Baravara?
Citera
2026-09-29, 22:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det finns inget som är förbjudet - allt bygger på frivillighet.
Du har ingen aning om var på skalan, mellan bruk och missbruk, han befinner sig och gör oavsett bäst i att skita i vilket.
Du verkar ha enorma problem själv, som du först och främst bör ta itu med.
Vetenskapliga bevis finns på att en grav missbrukare av kokain ska gå omvägar om det finns något som ens påminner om alkohol och substanser. Är MånsPetter nån jävla övermänniska som klarar sig ifrån alla naturliga fenomen och kan bete sig hur han vill? Förstår inte hur du kan haspla ur dig och motsäga saker som du kan googla på om du fattar vilket sökord som krävs. Många med alkoholproblem kan gå igång för att dom ser någon dricka ett glas vin på TV. Sluta och käfta emot sånt som du inte har en aning om.
Citera
2026-09-29, 22:23
Medlem
Citat:
Han var ju påtänd som en oxe under melodifestivalen. Varför ligger man i det tillståndet och läser 12-stegsprogrammet? Det blir bara knasigare och knasigare för varje dag som går i denna tråd.
Det är din tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in