2026-09-29, 17:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Så du tycker att vi ska vara grottmänniskor som själva får avgöra vad som kränker vår heder - och agera på det. Får man skoja om kungen? Eller din mamma?

Mig har det alltid skämtats om så jag är rätt immun. Kommer inte direkt laga dem till middag som Hannibal Lecter. Folk brukar falla på eget grepp ...

Har nog inte lika mycket guts som Holm, såvitt känt, men ibland önskar man att det fanns där.
Citera
2026-09-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Du står vid sidlinjen och hejar på Holm, och uppmanar till fysiska konfrontationer men kör själv lågaffektivt? Så sent som idag skrev du att du använder dig av lågaffektiv metod när du möts av våld, hot och hat i skolans värld.

Du önskar att du var mer tuffing som Holm och vågade stå upp mot dina "mobbare"? Därför håller du på Holm och tycker det är välförtjänt med stryptag och sönderriven t-shirt på en kulturarbetare?

Huruvida jag verkar i skyddad miljö vet du inget om, eller påstår du att du vet vem jag är?

Tror vi har samma lagbok Dalulven.
Dessutom så anser han att "skämtet" var riktat mot Holm och hans son.
Citera
2026-09-29, 17:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du står vid sidlinjen och hejar på Holm, och uppmanar till fysiska konfrontationer men kör själv lågaffektivt? Så sent som idag skrev du att du använder dig av lågaffektiv metod när du möts av våld, hot och hat i skolans värld.

Du önskar att du var mer tuffing som Holm och vågade stå upp mot dina "mobbare"? Därför håller du på Holm och tycker det är välförtjänt med stryptag och sönderriven t-shirt på en kulturarbetare?

Huruvida jag verkar i skyddad miljö vet du inget om, eller påstår du att du vet vem jag är?

Tror vi har samma lagbok Dalulven.

Nja, jag har varit lite mer som Holm men lärt mig vara mer lågaffektiv. Är inte så insatt i det aktuella fallet, men det var säkert välförtjänt.

Ni kanske ska spara "hajen kommer" till det händer något mer allvarligt än att en kulturkofta skiter på sig i hissen.
Citera
2026-09-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vet inte om det var så mycket våld. Det var inte direkt Cliff Booth vs Manson-ligan.

Det var en fysisk interaktion?

Nej, men ibland händer det. Och ibland kan det tyckas välförtjänt, även om din lagbok säger annorlunda.

Men kanske inte i din skyddade miljö, vem vet.

Själv lever du i något slags parallellsamhälle, där man flyger på varandra för ingenting och låtsats som det regnar och kallar Sveriges Rikes Lag för ”din lag”? Vad är din lag? Sharia? Senaste numret av Fantomen?
Citera
2026-09-29, 17:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Själv lever du i något slags parallellsamhälle, där man flyger på varandra för ingenting och låtsats som det regnar och kallar Sveriges Rikes Lag för ”din lag”? Vad är din lag?

Ser som sagt helst fredliga lösningar.

Däremot ser man ju fysiska interaktioner och våld IRL då och då, vilket börjat med någons munläder.
Citera
2026-09-29, 17:41
Medlem
Citat:
Vad jag tycker är irrelevant. Givetvis är fredliga lösningar att föredra, men som vi ibland kan se känner folk ibland sig så kränkta att det sker fysiska interaktioner eller till och med våld.

Vi får väl se vad rättegången landar i. Att fråga om mord i en mörk gränd kanske är att gå över gränsen ...

Det är väl självfallet mer över gränsen att gå på någon med våld efter åtta år.
Citera
2026-09-29, 17:43
Medlem
Hade någon mordhotat min son hade jag sökt upp personen direkt... Hällt batterisyra i röven på person och huggit av händerna och låtit honom plågas dom sista timmarna i sitt liv ...sen hade grävt upp hans farfars farfar och piskat honom på torget..
Men å andra sidan har jag inga barn
Citera
2026-09-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonkeyboy
Hade någon mordhotat min son hade jag sökt upp personen direkt... Hällt batterisyra i röven på person och huggit av händerna och låtit honom plågas dom sista timmarna i sitt liv ...sen hade grävt upp hans farfars farfar och piskat honom på torget..
Men å andra sidan har jag inga barn

Ingen har mordhotat någons son.
Citera
2026-09-29, 17:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du var pacifist och porrmissbrukare i din ungdom enligt dina egna poster här på forumet.

Du kanske ska sluta försvara våldsverkare och stå upp för yttrandefriheten och demokratin istället? Tillåts dårar som Holm att agera på detta vis kommer andra att följa efter och då är vår civilisation över.

Du såg det inte komma i vanlig ordning?

Och du var nudist och swinger om jag minns rätt.

Alla har vi våra synder.

Nej, jag tror inte att Holm med 2 smärre fysiska interaktioner på 50 år är civilisationens undergång

Du överdriver.
Citera
2026-09-29, 17:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl självfallet mer över gränsen att gå på någon med våld efter åtta år.

Var det våld eller en fysisk tillrättavisning?
Citera
2026-09-29, 17:47
Medlem
Citat:
Du var pacifist och porrmissbrukare i din ungdom enligt dina egna poster här på forumet.

Du kanske ska sluta försvara våldsverkare och stå upp för yttrandefriheten och demokratin istället? Tillåts dårar som Holm att agera på detta vis kommer andra att följa efter och då är vår civilisation över.

Du såg det inte komma i vanlig ordning?

Det förklarar en hel del. Och nu erkände han att han inte var insatt. Exakt min poäng hela tiden. Folk som hänger på i drev. Osmakligt
Citera
2026-09-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ser som sagt helst fredliga lösningar.

Däremot ser man ju fysiska interaktioner och våld IRL då och då, vilket börjat med någons munläder.

Okej, ja, det är klart, fysiskt våld brukar förekomma IRL. Den realiteten gör det rätt att flyga på folk?

Munlädret gick på Emil för åtta fucking år sedan! Det här handlade inte om någon som förelämpade någons flickvän i realtid, utan ett skämt sagt för nästan ett decennium sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in