2026-09-29, 12:44
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Inte ens i närheten. Ungdomar kommer samlas kring de chattappar som inte inför förbudet. Signal, telegram och whatnot och dit kommer gäddorna flockas. Om gädda #588 registrerade sig på ungdomssajten kamrat för att grooma barn tror du inte han kommer registrera sig på exempelvis signal om han får reda på att det är där de håller till?
Ja, jag vet inte detaljer kring EUs förslag. Men rimligen bör det vara "klumpat" ihop och inte en lista med specifika appar. Då är det bara göra en ny app så är det tandlöst.

Men absolut ett bra förslag. Sen när man gör konton, BankID på hela skiten. Svårt att slingra sig när man identifierat sig, så det är ju inte så svåra problem att lösa i grunden.
Citera
2026-09-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja om det är så. Varför polisanmäls inte Dumpen?
Det är ju olagligt att uppmana till självmord.

Dumpen har polisanmälts vid extremt många tillfällen men oftast är det kanske runkgubbar som ligger bakom som inte vill ha sina nyllen och kukar på Saras blogg då det inte gynnar deras intressen.

Undrar hur det ska gå det här om nästa stopp för läckerbiten blir Hinseberg för det blir det om hon döms för upprepad brottslighet. Det kommer bli mycket svårt att få någon annan att ta över ledartröjan när man vet att utgången blir fängelse men i Dumpens anda så slutar det nog med att Sara fortsätter styra inifrån cellen och några år i påbackning bakom galler är ett lågt pris för att rädda barn.

Tänk att dessa knullscenarion mellan gubbar och fjortisar flugit under radarn tills vår idol avslöjade det. Några har gjort ett pissigt jobb och Sara skall omedelbart benådas och hon är faktiskt ganska fin tycker jag.
Citera
2026-09-29, 14:57
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Svårt att slingra sig när man identifierat sig, så det är ju inte så svåra problem att lösa i grunden.
Hade du kunnat något om det du svamlar om hade du förstått att det är helt omöjligt.
Citera
2026-09-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag vet att du är allergisk mot all forskning och vetenskap.
Jag har uppmanat dig att läsa det 6 sidor långa reportaget i Svd söndag 6 september under rubriken" Vad ska vi göra med pedofilerna?"
Att du saknar förmågan och viljan är inget du kan belasta mig för.
Kom igen när du har åtminstone ett minimum av kunskaper.

Så din källa är en låst artikel?
Citera
2026-09-29, 16:21
Medlem
Citat:
Så din källa är en låst artikel?
Jag prenumererar på papperstidningen , så jag har ingen aning. Artiklar arkiveras ju , så det borde inte vara så svårt att få tag i just den.
Citera
2026-09-29, 16:56
Medlem
Citat:
Jag prenumererar på papperstidningen , så jag har ingen aning. Artiklar arkiveras ju , så det borde inte vara så svårt att få tag i just den.

Jag såg att en forskare deltagit, det lilla som gick att läsa då artikeln var låst.

Men det verkar som du snöat in dig på att Dumpen sätt är det enda sättet att lösa situationen.(att det är din halmgubbe)
Jag menar att det ena utesluter inte det andra.
Att andra organisationer jobbar på andra sätt kan vara en styrka för Sverige.
Citera
2026-09-29, 17:09
Medlem
Citat:
Jag såg att en forskare deltagit, det lilla som gick att läsa då artikeln var låst.

Men det verkar som du snöat in dig på att Dumpen sätt är det enda sättet att lösa situationen.(att det är din halmgubbe)
Jag menar att det ena utesluter inte det andra.
Att andra organisationer jobbar på andra sätt kan vara en styrka för Sverige.
Nu blandar du ihop korten om du inbillar dig att jag anser att det endast är dumpen som kan lösa situationen. Min kritik , som du inte verkar ha förstått , handlar om dumpens ruttna metod inte om ambitionen att belysa ett problem.
Jag skrev tidigare att de mycket väl kan konfrontera gäddor och uppmana dem att söka hjälp utan att hänga ut dem alternativt blurra, med tanke på konsekvenserna det orsakar. Det undvek du passande nog att svara på som vanligt
Citera
2026-09-29, 17:26
Medlem
Citat:
Nu blandar du ihop korten om du inbillar dig att jag anser att det endast är dumpen som kan lösa situationen. Min kritik , som du inte verkar ha förstått , handlar om dumpens ruttna metod inte om ambitionen att belysa ett problem.
Jag skrev tidigare att de mycket väl kan konfrontera gäddor och uppmana dem att söka hjälp utan att hänga ut dem alternativt blurra, med tanke på konsekvenserna det orsakar. Det undvek du passande nog att svara på som vanligt

Jag menar att du debatterar i villfarelsen att motståndarna(Dumpen) anser att det är det enda sättet att bekämpa gäddorna är genom att driva Dumpen.

Det skulle nog inte bli lika slagkraftigt om gäddorna fick komma undan genom att bli blurrade.
Citera
2026-09-29, 17:29
Medlem
Telegram stänger ju ner vissa grupper men sedan skapas det nya. Om jag inte minns helt fel så sitter du väl med som admin?
Bättre du fokuserar på att fotografera "barnfamiljerna"

Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Inte ens i närheten. Ungdomar kommer samlas kring de chattappar som inte inför förbudet. Signal, telegram och whatnot och dit kommer gäddorna flockas. Om gädda #588 registrerade sig på ungdomssajten kamrat för att grooma barn tror du inte han kommer registrera sig på exempelvis signal om han får reda på att det är där de håller till?
Citera
2026-09-29, 17:31
Medlem
Bara så du vet så är han admin i gräv, där dom hånar alla gäddor och även andra personer.
Så den mannen kan du inte lite på

Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Oj vad många tankar det var, kanske glider det över i tre tankar ibland, till och med?
Ja man hade ju velat veta alla smaskiga detaljer
Det kan mycket väl ha gått rejält undan och det bara är byråkratiska småsaker som bestämmer vilken dag det registreras på.
Den stora frågan för oss är vad för kul gädda som kommer ikväll. Och hur vi firar #835's skojiga frånfälle!
Du känns inte så trovärdig.
Citera
2026-09-29, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Denvitaliljan113
Bara så du vet så är han admin i gräv, där dom hånar alla gäddor och även andra personer.
Så den mannen kan du inte lite på

Jo jo, jag har hängt där förut, den dummerjönsen vet jag vad han går för.
Citera
2026-09-29, 18:13
Medlem
Citat:
För alla typer av behandlingar krävs ett visst mått av motivation. De som saknar den går ju inte att behandla och motivationen har säkert förstörts av dumpens stigmatiseringar.
Det var någon som intervjuade en överläkare på Anova tror även någon ifrån Preventell uttalat sig om just detta med stigmatiseringen och mothugget riskerar att förstöra de förtroende som de byggt upp med patienterna. Att det skall bli så att de som inte hängts ut inte vågar kontakta dem för att landa i en liknande situation.

Så det finns mycket oro ifrån deras håll med sociala utpekandena som Dumpen gör. Även om det ifrån överläkaren på Anova påpekades att de fått kontakt med många nya patienter som sökt sig till dem. Sedan gäller det ju att likt läkarna sära på äpplen och päron. Det är många olika kategorier med människor som hängts ut.

Det kan vara lättare att hjälpa en och svårare att hjälpa en annan.
Dumpen skiter ju fullständigt i att dela på något. Och kör på "alla frukter är äpplen" strategin, så de hänger bara ut äpplen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in