Citat:
De jagas för våldsbrott främst och det kommer ju fortsätta tills preskription försvinner(Så många av dom kommer enda dag försvinna där, bara de kvar på mord och de kommer ju jagas till världens ände, inbillar du dig annat?), så förstår inte hur du inbillar dig det är ett exempel och när i en legalisering så har annan försäljning och den olagliga kommer tyna bort sakta men säkert.
Okej, vi säger till polisen att de ska sluta att lagföra Ashmed som gömt sig i Marocko, att de istället ska ägna sig åt annat än att ta fast knarkkungar.
Är det komiskt när jag säger att jag tror att de kriminella kommer ägna sig åt annat om man legaliserar droger? Jag ser det snarare som ett trolig scenario. Men inte du. Du tänker att de istället kommer ta ett jobb på Volvo, eller hur tänker du?
Och då får man hitta andra marknader.
Vad tror du om utpressning, åldringsbedrägerier, kidnappningar? Jag tror att de gängkriminella tänker några steg längre än du. Det är inga dumskallar som sitter där i toppen.
Jag har sagt vad jag tror kan hända. Det är verkligen inget jag hoppas.
Är det komiskt när jag säger att jag tror att de kriminella kommer ägna sig åt annat om man legaliserar droger? Jag ser det snarare som ett trolig scenario. Men inte du. Du tänker att de istället kommer ta ett jobb på Volvo, eller hur tänker du?
Och då får man hitta andra marknader.
Vad tror du om utpressning, åldringsbedrägerier, kidnappningar? Jag tror att de gängkriminella tänker några steg längre än du. Det är inga dumskallar som sitter där i toppen.
Jag har sagt vad jag tror kan hända. Det är verkligen inget jag hoppas.
Och två, deras brott kommer inte alls vara lika prioriterade längre, men ändå har mer poliser på.
För all den tid poliser lägger på jaga konsumenter, kommer frigöra abnorma resurser i polisen.
Och våld för dessa som är kvar och den krampaktiga kvarhållningen av deras drogförsäljning dör ut också, för så fort någon får en dålig erfarenhet där, så vänder dom sig istället till systembolaget för droger istället.
Kriminella håller redan på med andra saker idag, och nu när så extremt mycket resurser frigörs(Fattar ens din hjärna denna delen, eller är det den du försöker låtsas bort?), så kommer så mycket mer fokus vara på riktiga brott.
Men det var lite gulligt av dig att tro först att kriminellanätverk hade brott som de inte gjorde och skulle spara tills det blir legaliserat.
Dock fortfarande känns det som att du är på kriminellanätverks och gängens sida, för varför argumentera för att de ska fortsätta sin miljardhandel för?
Vilka marknader andra marknader, bara slänga ut nonsens funkar inte så bra.
Och en sak vi lärt oss senare är att det inte finns något de kriminellanätverken och gängen har undanstoppat för en regnig dag med brott.
Finns inget som kan ersätta dessa enorma summor, och sen med mer resurser att jaga riktiga brott, så kommer det bli väldigt jobbigt att begå dessa form av våldsbrott du pratar om

Ja, i din fantasi tror du detta, det visste jag redan.