Citat:
Ursprungligen postat av
Bremerlyckan
Förstår inte riktigt vad poängen skulle vara att en för mig okänd människa skulle dra skämt om att våldta någon av mina kvinnliga anhöriga. Däremot skulle jag förstå om jag hade en konkurrent och Emil drog fördomen om att min konkurrent skulle vilja döda mig och min son eller dotter om han eller hon själva var offentliga personer och sedda som konkurrenter till den som får den påstådda fördomen på sig. No problemo!
Sedan, tror du på fullaste allvar att Emil i Fördomspodden skulle dra fördomspåstående om att någon av hans gäster vill begå våldtäkter? Vad skulle poängen vara? Det faller ju bara plumpt och platt.
Jag är halvdansk och i dansk kultur är det vanligt att på skämt utropa att man vill döda eller dräpa någon som man är lite irriterad på. Den som tar det som ett dödshot anses efterbliven. Tror det är ganska universellt i världen. Men är då svensk kultur annorlunda? Nej. Eller kanske lite med tanke på vilka muppar en del här verkar vara.
Däremot skämta om att våldta bara för sakens skull, vad är poängen med det? Vad fyller det för funktion som humoristisk ventil? Du tror nog du visade moral i ditt inlägg, men icke. Världen består av nyanser, inte svart och vitt och allt som sägs är inte bokstavligt utan också bildligt och abstrakt och retoriskt. Det tillhör att bli vuxen att förstå sådant. Holm blev nog aldrig vuxen i det här hänseendet. Synd, för det har nog kostat honom mycket frid helt i onödan.
Återigen jag sitter i tv och ”skämtar” om att våldta dina anhöriga är det roligt enligt dig.
Det har noll med kultur att göra det är ett osmakligt mobbarbeteende men du verkar inte begripa det och gömmer dig bakom svammel.
Gulligt att du kallar skribenter här för muppar vad är då du själv?
Haha ja den sjuke Emil verkar ju inte dra sig för någonting så han skulle i princip kunna säga vad som helst.
Ja det är överdrivet att tolka det som ett dödshot men oavsett så är det extremt osmakligt att skämta om andras barn på det viset. En markering mot Emil Persson är definitivt på sin plats.
Min poäng är att det inte är roligt det Emil Persson sysslar med utan enbart osmakligt. En liten fjolla på Södermalm som gör sig rolig på andras bekostnad. Dessutom så jag ju trion Filip och Fredrik samt Emil Persson gjort sig roliga på Holms bekostnad flera gånger och mycket välförtjänt så fick denne Emil Persson smaka på Stefans Holms vrede.