2026-09-28, 23:34
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mokomo
Var har du läst det?

Men liksom var har den användaren läst saker? Det finns många vittnen till händelsen. Inte direkt alla dessa skriver här.
Citera
2026-09-28, 23:36
Medlem
Auroras avatar
Är Holm en högfungerande autist? Får såna vibbar av honom.

I Mästarnas mästare försökte han övertyga Sjöberg om att han var en bättre höjdhoppare då han hade fler hopp över 2.30m...
Citera
2026-09-28, 23:45
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Är Holm en högfungerande autist? Får såna vibbar av honom.

I Mästarnas mästare försökte han övertyga Sjöberg om att han var en bättre höjdhoppare då han hade fler hopp över 2.30m...

Hehe, mängd över höjd där.

Vibben på Holm kan vara en aggressiv utagerande autist som förvisso är intelligent.
Citera
2026-09-28, 23:47
Medlem
Här (1:43 in i klippet) skämtar Sjöberg om att han hade livvakter som höll reda på var Holm befann sig: https://m.youtube.com/watch?v=fmD2qn7i9wQ&pp=ygUhTcOkc3Rhcm5hcyBtw6RzdGF yZSBzasO2YmVyZyBob2xt&ra=m

Humor där det på skoj anspelas på våld verkar inte varit ett problem för Holm då. Eller det kanske det var. Han kanske tyckte Sjöberg utmålade honom som farlig.

Med tanke på vad som hänt är det kanske på riktigt klokt att hålla koll på Holm. Sjöberg skämtade men visste kanske inte hur rätt han hade.
Citera
2026-09-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är som vanligt ditt ögonmått som är skevt.

Om du går på stan så är inte 180 cm medel.

Du verkar en aning rädd för hårdföra män.

Försöker förminska dem ...

Konstigt att han kunde hoppa så högt, med "bara" 181. Just den sporten borde det löna sig att vara lång, långa ben. Patrik Sjöberg är 2 meter.
Citera
2026-09-28, 23:58
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Här (1:43 in i klippet) skämtar Sjöberg om att han hade livvakter som höll reda på var Holm befann sig: https://m.youtube.com/watch?v=fmD2qn7i9wQ&pp=ygUhTcOkc3Rhcm5hcyBtw6RzdGF yZSBzasO2YmVyZyBob2xt&ra=m

Humor där det på skoj anspelas på våld verkar inte varit ett problem för Holm då. Eller det kanske det var. Han kanske tyckte Sjöberg utmålade honom som farlig.

Med tanke på vad som hänt är det kanske på riktigt klokt att hålla koll på Holm. Sjöberg skämtade men visste kanske inte hur rätt han hade.

Ja.

Men det var väl ändå Sjöberg som fick fördomsfrågor på sig, han var ridiculed där. Och svarade helt avslappnat och avvisande på påståendena i intervjun.
Citera
2026-09-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
På vilket sätt är skämtet rubbat? Skämt går ofta ut på att anspela på det som är förbjudna tankar, som att vilja döda någon utan att vilja agera på det på riktigt. Många i tråden likt Holm verkar ha noll förmåga till bildligt och abstrakt tänkande. Fan, vad jobbigt det måste var Ingen i klippet har utfärdat någon jävla fatwa mot vare sig Holm eller sonen.

Du försvarar en mobbare det är inte normalt att dra sådana skämt att fråga om en kändis vill mörda en annan kändis och hans son. Vad skulle du säga om att jag sitter i tv och ”skämtar”’om att våldta och tortera din mor, syster, dotter, flickvän eller fru. Somliga saker är bara sjuka och osmakliga och jag tycker att Holm gjorde helt rätt som markerade mot mobbaren Emil Persson.
Citera
2026-09-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Hans tics innan varje hopp är legendariska!
Likaså hans korta stubin. I den här härvan var den iofs rekordlång, fast kort. Eller lång?

Undrar om han stod där i entrén till baren och laddade upp med samma uppsättning tics som vid ett hopp, innan han gick till sin strypattack?
Men som sagt, en lång ansats var det allt denna gång!
Citera
2026-09-29, 00:05
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Konstigt att han kunde hoppa så högt, med "bara" 181. Just den sporten borde det löna sig att vara lång, långa ben. Patrik Sjöberg är 2 meter.
Där har du ett klockrent bevis på intelligensskillnaden mellan Stefan Holm och Patrik Sjöberg. Om slackern och trögskallen Patrik Sjöberg varit 181 cm kort, så hade han aldrig klarat hoppa över 2 meter.
Citera
2026-09-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Där har du ett klockrent bevis på intelligensskillnaden mellan Stefan Holm och Patrik Sjöberg. Om slackern och trögskallen Patrik Sjöberg varit 181 cm kort, så hade han aldrig klarat hoppa över 2 meter.

Sjöberg är helgalen tjackpundare. Men vem klarar att hoppa så högt med den längden? Två meter, då är det väl mest att kliva över ribban. Holm borde lära andra att hoppa högt, ett tips ! Man undrar verkligen vad han har för knep.
Citera
2026-09-29, 00:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Sjöberg är helgalen tjackpundare. Men vem klarar att hoppa så högt med den längden? Två meter, då är det väl mest att kliva över ribban. Holm borde lära andra att hoppa högt, ett tips ! Man undrar verkligen vad han har för knep.
Intelligensen gör att en idrottare kan utveckla en överlägsen teknik. Jämför med Armand Duplantis som också är relativt kort, men tekniskt överlägsen dom andra.
Citera
2026-09-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du försvarar en mobbare det är inte normalt att dra sådana skämt att fråga om en kändis vill mörda en annan kändis och hans son. Vad skulle du säga om att jag sitter i tv och ”skämtar”’om att våldta och tortera din mor, syster, dotter, flickvän eller fru. Somliga saker är bara sjuka och osmakliga och jag tycker att Holm gjorde helt rätt som markerade mot mobbaren Emil Persson.

Förstår inte riktigt vad poängen skulle vara att en för mig okänd människa skulle dra skämt om att våldta någon av mina kvinnliga anhöriga. Däremot skulle jag förstå om jag hade en konkurrent och Emil drog fördomen om att min konkurrent skulle vilja döda mig och min son eller dotter om han eller hon själva var offentliga personer och sedda som konkurrenter till den som får den påstådda fördomen på sig. No problemo!

Sedan, tror du på fullaste allvar att Emil i Fördomspodden skulle dra fördomspåstående om att någon av hans gäster vill begå våldtäkter? Vad skulle poängen vara? Det faller ju bara plumpt och platt.

Jag är halvdansk och i dansk kultur är det vanligt att på skämt utropa att man vill döda eller dräpa någon som man är lite irriterad på. Den som tar det som ett dödshot anses efterbliven. Tror det är ganska universellt i världen. Men är då svensk kultur annorlunda? Nej. Eller kanske lite med tanke på vilka muppar en del här verkar vara.

Däremot skämta om att våldta bara för sakens skull, vad är poängen med det? Vad fyller det för funktion som humoristisk ventil? Du tror nog du visade moral i ditt inlägg, men icke. Världen består av nyanser, inte svart och vitt och allt som sägs är inte bokstavligt utan också bildligt och abstrakt och retoriskt. Det tillhör att bli vuxen att förstå sådant. Holm blev nog aldrig vuxen i det här hänseendet. Synd, för det har nog kostat honom mycket frid helt i onödan.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-09-29 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in