2026-09-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Det där är väldigt mycket modifierad historia. Löfven öppnade Pandoras ask över Sverige. Vi tog emot 163 000 flyktingar i den stora flyktingvågen 2015. 1986, samma år som Sverige blev befriat från Olof Palme, tog vi emot 23 000 utomnordiska invandrare. 1993 tog vi emot 60 000 invandrare.

Du tänker på gamla hederliga sossar som stod för en restriktiv invandringspolitik.

Men den generation sossar som styr idag vill ha stor invandring. Det är bara att titta på vilka som styr många kommuner: odugliga kvinnor i 30-årsåldern med svåruttalade namn med ursprung i MENA. De har inget intresse av en restriktiv asylpolitik; de är trojaner i maktens korridorer som har en dold agenda: att importera tredje världen till Sverige. Inte för att Svenska folket vill det, men deras klan vill det.

Reinfeldt´s andra mandatperiod 2010-2014 var när det verkligen satte fart.

Löfven tog över 2014. Och visst förvärrade han det initiallt, men det var relativt snabbt de var tvungna att bromsa lite och försöka med sitt "vi har varit naiva" som om naiv vore en synonym till korkad. Medan MP´s språkrör grät på scen.

Löfven var väl mest ett mähä. Reinfeldt verkade ju aktivt försöka sabba för att hämnas på svenska folket för att SD kom in i riksdagen.
Citera
2026-09-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Jag tror att Löfven överdrev ”dödshotet” iofs, det är lite oklart om det ens uttalades så som Löfven själv framställde det i sitt omedelbara vittnesmål.

Du tror så förbannat mycket. Kom igen när du vet något
Citera
2026-09-28, 19:15
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Vilken typ av hot riktades mot svetsaren?
Citera
2026-09-28, 22:06
Medlem
lakritcs avatar
Som jag förstår det kan det inte fastställas om hotet var riktat mot Löven personligen. Så nyhetsrapporteringen, i alla fall rubrikerna, verkar fel redan där.

Hur händelserik kan en lördagseftermiddag i Varberg vara? Var förmodligen rejält på lyset.
Citera
2026-09-28, 23:36
Medlem
Synd att folkförrädaren inte fick åtminstonde stryk.
Citera
2026-09-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Precis som fegisarna som sitter i sin bil och inte ens vågar framföra sin kritik ansikte mot ansikte, utan föredrar att böla på behörigt avstånd, som att de är på safari på Kolmården.

Det är ett jävla ofog det där, och måste upphöra. I det här landet hotar vi inte politiska meningsmotståndare med våld genom att böla från vår bil som nån 14-åring som ragequit'ar CS.

Beklagligt att SL inte är lika snabb på selfiekameran som CO Bohlin. I det här fallet hade det kanske kunnat bidra till en fällning.
I mitt första skolval 2014 i grundskolan så var jag öppen och ärlig med att jag hade röstat på SD, detta följdes kort efter av att 4 kaosblattar (som alla är döda idag) kom bakifrån såklart och gav mig en och annan örfil för detta.
Då var det inte nolltolerans mot politiskt våld, jag skulle istället hålla mina åsikter till mig själv så att ingen blev sårad. Lärare, journalister, politiker och resten av etsblisemanget förtjänar därför allt våld mot sig som de kan få, de ger ingen nåd eller sympati till sina motståndare och då ska inte de få det tillbaka heller. Jag vet inte var du håller hus i samhället, men då tycker du att även det politiska våld jag fick utstå var fel?
Citera
2026-09-29, 00:57
Medlem
F.Hansens avatar
Tror det var ett ceremoniellt överlämnande av ”vinsten som kommer lite längre fram” som missförstods
Citera
2026-09-29, 02:14
Medlem
Tervulls avatar
Man förstår ju att folk lackar ur på dessa vidriga sossar.
Citera
2026-09-29, 03:08
Medlem
Stefan kan allt äta skit.

Jag hade också sagt mitt till denna gris .
Citera
2026-09-29, 06:24
Medlem
Hade varit oerhört kul om det visade sig vara en kulturberikare som levererade den utlovade vinsten till honom personligen

Men gissar på att det antagligen var en arg svensk som blev lite upprörd när han fick syn på svetsarministern in-person

Att förstöra sitt eget land och importera hundratusentals orcher var nog inte så poppis, tänka sig
Citera
2026-09-29, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Reinfeldt´s andra mandatperiod 2010-2014 var när det verkligen satte fart.

Löfven tog över 2014. Och visst förvärrade han det initiallt, men det var relativt snabbt de var tvungna att bromsa lite och försöka med sitt "vi har varit naiva" som om naiv vore en synonym till korkad. Medan MP´s språkrör grät på scen.

Löfven var väl mest ett mähä. Reinfeldt verkade ju aktivt försöka sabba för att hämnas på svenska folket för att SD kom in i riksdagen.
Reinfeldt skrev avtal med satan själv, MP, bara för att jävlas med SD. M gjorde bort sig redan på 90-talet, då Bengt Westerberg fick förstöra Sverige med en alltför generös asylpolitik och man upphävde luciabeslutet. Löfven var totalt oduglig som statsminister. Hans verbala förmåga är på en nivå som man förväntar sig av vuxna i rullstol som bajsar i byxorna, inte av toppolitiker.

Men å andra sidan var den enda sossestatsminister som har haft verbal förmåga Palme, men han var klassförrädare.
Citera
2026-09-29, 07:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Vilken typ av hot riktades mot svetsaren?
Inget alls, någon skrek landsförrädare åt hans håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in