Lite som hände Göran Persson ibörjan på 2000 talet. :
Göran Persson var ute och åkte bil på den skånska landsbygden när en gris plötsligt sprang upp framför bilen.Chauffören hade inte en chans att väja utan körde på grisen, som dog omedelbart.
Göran Persson blev bekymrad och sa till sin chaufför:
– Gå bort till gården där borta och berätta för ägaren vad som har hänt, och säg att vi betalar för skadan.Chauffören gick iväg. Det gick en timme, två timmar – och chauffören kom inte tillbaka. Till slut dök han upp igen, rejält omtöcknad, medblodig, kläderna på svaj och med en flaska gott vin under ena armen och en dyr cigarr i munnen.Göran Persson frågade förvånat:
– Men vad i hela friden har hänt dig där borta?
Chauffören log brett och svarade:
– Jo, det var fantastiskt! När jag sa som det var, att vi hade kört på grisen, så började ägaren bjuda på finaste konjak, hustrun dukade fram en dunderfest med mat, och så skålade vi för framtiden och de skickade med mig det här som tack!
– Men vad sa du till dem egentligen?! utbrast en konfunderad Persson.
– Jo, jag bara sa: "Hej, jag är Göran Perssons chaufför och nu har jag dödat the pig!"
Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Tvärtemot vad du inbillar dig, din snorvalp, stängde Löfven gränserna så att vi hade Europas mest restriktiva invandringspolitik.
Eller hur! Löfven öppnade den stora välkomstfesten 2015. Man släppte in allt och alla. Man gjorde det möjligt med gymnasielagen att skäggbarnen skulle få stanna. 2026 har vi våldtäkter inom äldreomsorgen tack vare Löfvens oförmåga att skydda Sverige från orchinvasion från MENA.