2026-09-28, 23:20
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Först och främst: Det handlar inte om ett barn. Han har alltså FLERA barn...

Första stycket hänvisar jag till följande inlägg: (FB) Man våldtog styvdotter i flera år – slipper utvisning (2026-09-25)

Andra stycket är mest obegripligt. Återigen läs kraven i artikel 9. Återigen mamman och pappan är inte ett par. Ditt påstående "Vill dom inte flytta så var pappan inte tillräckligt viktig" bygger ju isåfall på ett val dom skulle göra efter domen, vilket omöjligen kan påverka domstolens beslut. Sedan kan ju inte en mammas val, i frågan att flytta med barnen till Syrien - eller inte, vara ett stöd i frågan "vad som är barnets bästa".

...Som sagt helt obegripliga och orimliga resonemang. Du gör bäst i att säga god natt, om inte annat gör jag det!

Med tanke på den mannens beteende och störda personlighet ska samtliga hans barn skyddas från honom. Om vi ska följa barnkonventionen så ska inte hans barn exponeras för sådan fara och risk.
Och även om hans barn inte utsätts av honom så kan andra göra det. Självklart väger inte deras rätt att få träffa honom tyngre än den svenska befolkningens garanti att inte bli våldtagen av honom.

Om han hade mördat 3 personer och dömts till livstid så hade inte hans barn inte kunnat träffa honom mer än ett fåtal bevakade träffar på anstalten. Hur ska vi lösa det enligt barnkonventionen? Ska han friges då? Så han kan träffa sina barn?

Det är ju självklart helt bisarrt att han får stanna, ur alla synvinklar.
Citera
2026-09-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Vad har hänt i ditt liv för att du ska sjunka så lågt att du argumenterar för pedofilers "rättigheter" på nätet? Du är verklighetsfrånvänd och psykopatisk. Och att du använder AI för varje jävla respons är ju grädden på moset. Du behöver en psykoterapeut.

Du kan sluta att använda din enda argumentationsteknik i att du påstår att jag ”argumenterar för pedofilers rätt”. För diskussionen handlar ju inte särskilt mycket om ”hans rätt” - utan snarare om hans barns rätt!

AI? Jag är både utbildad och arbetar i branschen. Jag behöver inte AI eller Chat GPT och framförallt så vet jag vilka missar dom kan leda till. Om du skulle misstro mig så kan jag meddela att jag skrivit i dessa trådar och hjälpt till med juridiska spörsmål långt före att AI och Chat GPT ens var påtänkt. Det är bara att läsa dessa inlägg. Så även här får du nog bättra på din argumentationsnivå!
Citera
2026-09-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du kan sluta att använda din enda argumentationsteknik i att du påstår att jag ”argumenterar för pedofilers rätt”. För diskussionen handlar ju inte särskilt mycket om ”hans rätt” - utan snarare om hans barns rätt!

AI? Jag är både utbildad och arbetar i branschen. Jag behöver inte AI eller Chat GPT och framförallt så vet jag vilka missar dom kan leda till. Om du skulle misstro mig så kan jag meddela att jag skrivit i dessa trådar och hjälpt till med juridiska spörsmål långt före att AI och Chat GPT ens var påtänkt. Det är bara att läsa dessa inlägg. Så även här får du nog bättra på din argumentationsnivå!
Utbildad i något vänstervridet påhitt som inte kräver någon begåvning eller empati möjligtvis.

Och hans barns rätt till vaddå? Att bli våldtagen också? Den här mannen bli sexuellt upphetsad av barn och har demonstrerat att han inte kan kontrollera dessa impulser. Det är för alla barns bästa, oavsett om det är hans egna eller inte, att hålla dom så långt från den här sjuka personen som möjligt.

Du förutsätter att ett barns "rätt" till fysisk kontakt med båda sina föräldrar väger tyngre än brottsoffers rätt till upprättelse eller samhällets rätt till skydd från sexualbrottslingar. Men så är det inte, rättvisa och fysisk säkerhet är fundamentala mänskliga rättigheter som väger tyngre än en konvention som godtyckligt har slagit fast att ett barn måste ha kontakt med bägge föräldrar.

I grund och botten har han begått alldeles för grova brott för att få fortsätta vistas i det här landet, och om det skulle påverka hans barn är egentligen obetydligt i den bedömningen. Föräldraskap är trots allt inte ett frikort att göra som man vill. Föräldrar är, precis som alla andra, föremål för straffrättsliga påföljder, inklusive fängelse och utvisning.
Citera
2026-09-29, 00:03
Avstängd
Horny-Maddafakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Någonting är djupt fel i ett land, som inte har automatisk utvisning av sådana är depraverade apor. Det ska inte ens vara någonting som är uppe för diskussion.

Tingsrätter och hovrätter vänder sig på kroken för att kunna motivera, hitta alla möjliga skäl till, varför dessa apor ska få stanna.

Varför inte bara avrätta odjuren direkt?
Citera
2026-09-29, 00:13
Medlem
Problemet är att mamman är helt svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrunVonSchlitz
Han riskerar att utsättas för sexuella övergrepp i hemlandet pga sin anknytning til ?? så då kan inte svenska myndigheter utvisa honom dit.
Trygghet och medmänsklighet går före.

Sen om det är en vit kvinna som haft denna individ i sitt hem så borde hon skickas till Syrien och säljas redan på flygplasten till lägstbjudande.
Citera
2026-09-29, 00:14
Medlem
Nu är ju mamman hel svensk .
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Mamman borde dömmas för medhjälp.
Vem är hon?

Är du stolt över din landsman?
Citera
2026-09-29, 00:27
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://samnytt.se/utvisning-skulle-drabba-barnen-hart-darfor-far-syriske-barnvaldtaktsmannen-stanna

Citat:
Trots att den 37-årige mannen dömts till fem års fängelse för upprepade våldtäkter mot sin styvdotter beslutade tingsrätten att inte utvisa honom ur Sverige. Som skäl hänvisar domstolen till att mannen har bott i Sverige i mer än tio år och har flera barn här. Enligt tingsrätten skulle en utvisning därför drabba både mannen och barnen ”tämligen hårt”. I rättens avgörande deltog även nämndemän från Moderaterna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet.

Örebro tingsrätt dömde den 23 september 2026 Wictor Haji Rashid, 37, som tidigare hette Azdyn, till fem års fängelse för våldtäkt mot barn.
Citera
2026-09-29, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Med tanke på den mannens beteende och störda personlighet ska samtliga hans barn skyddas från honom. Om vi ska följa barnkonventionen så ska inte hans barn exponeras för sådan fara och risk.
Och även om hans barn inte utsätts av honom så kan andra göra det. Självklart väger inte deras rätt att få träffa honom tyngre än den svenska befolkningens garanti att inte bli våldtagen av honom.

Om han hade mördat 3 personer och dömts till livstid så hade inte hans barn inte kunnat träffa honom mer än ett fåtal bevakade träffar på anstalten. Hur ska vi lösa det enligt barnkonventionen? Ska han friges då? Så han kan träffa sina barn?

Det är ju självklart helt bisarrt att han får stanna, ur alla synvinklar.

Ja, precis. Bra inlägg.
Citera
2026-09-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Men hans barn är ju syskon med flickan hur kan han inte förstå hur sjukt det är

Dessa barn har ju förlorat sin pappa nu kommer han bara vara våldtäktsman

Mamman skrev detta inatt på sin fb.
Nu dags för mig att göra ett inlägg
Ja Wictor Haji Rashid sitter för våldtäkt på barn.
Mitt kött och blod.
Min enda dotter hemma.
Han har utnyttjat henne sexuellt bakom min rygg när jag inte varit hemma, varit i skolan, jobbet eller på sjukhuset.
Aldrig I vårat gemensama hem utan det skett i hans bostad eller när dem varit ute själva.
Maria såg han som sin pappa och tog han som sin egen pappa före sin egen biologiska.
Jag trodde inte på henne för hon har ljugit om så mycket saker hela tiden därför trodde jag inte på henne när hon sa detta. Delvis för hon varit extremt svartsjuk på oss och inte velat vi har ett förhållande från början.
Wictor utsatte mig för både psykisk och fysisk misshandel nästan dagligen i 3 års tid.
Jag har aldrig sett något fel mellan dem två utan en vanlig dotter och pappa relation.
Hon var alltid hos honom och åkte iväg med honom själv. Hon själv ville detta.
När Maria gav mig inspelningen hade jag 8 barn hemma och jag vet vilken cirkus det kan bli så ja valde att avvakta tills det blev vardag så jag kunde lämna barnen på fsk så jag kunde ge henne tiden 100% eftersom vi har skilda hem pga en skilsmässa så kunde jag begränsa att han inte träffa,utsattes av honom tills polisen grep honom I hans bostad.
Fick hans barn från tidigare förhållande att komma ner så dem ej såg när polisen grep honom.
Han svor på sina barns huvuden att han aldrig skulle rört hans barns syster.
Sexmissbrukare och pedofil.
Jag kommer alltid hata honom för vad han utsatt min dotter för.
Det har gått 4 månader sedan han blev häktad men till just nu har jag inte kunnat smälta och fatta vad som hänt.
Alla mina barn vet att pappa är hos polisen.
Dom säger pappa har varit dum, men mer förstår dem inte.
Hans stora barn sedan tidigare förhållande kommer bli skyddade av deras mamma som kommer få tro att deras pappa är utomlands.
Men mina barn vet sanningen. Mina små barn var där hos pappa när han utförde övergreppen. Ja hörde min egen son i inspelningen, jag hörde även hans egna barn i inspelningen. Sjukt hur det få gå till och att straff och dom blev som det blev.

Min dotter fick sitt skadestånd på en halv miljon kronor, men hennes tillit till vuxna är borta samt kunna ha ett normalt fungerande sexliv när hon blir äldre är bortblåst.
Han tog hennes trygghet ifrån henne och nu kan jag också förstå varför hon varit den hon är sista åren. Jag trodde det hade med annat att göra.
Citera
2026-09-29, 06:58
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horny-Maddafakka
Varför inte bara avrätta odjuren direkt?
I många delstater i USA är det avrättning som gäller om man våldtar minderårig.
Citera
2026-09-29, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Vad har hänt i ditt liv för att du ska sjunka så lågt att du argumenterar för pedofilers "rättigheter" på nätet? Du är verklighetsfrånvänd och psykopatisk. Och att du använder AI för varje jävla respons är ju grädden på moset. Du behöver en psykoterapeut.

Det är inte första gången han gör det du måste sluta diskutera med honom
Citera
2026-09-29, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Mamman skrev detta inatt på sin fb.
Nu dags för mig att göra ett inlägg
Ja Wictor Haji Rashid sitter för våldtäkt på barn.
Mitt kött och blod.
Min enda dotter hemma.
Han har utnyttjat henne sexuellt bakom min rygg när jag inte varit hemma, varit i skolan, jobbet eller på sjukhuset.
Aldrig I vårat gemensama hem utan det skett i hans bostad eller när dem varit ute själva.
Maria såg han som sin pappa och tog han som sin egen pappa före sin egen biologiska.
Jag trodde inte på henne för hon har ljugit om så mycket saker hela tiden därför trodde jag inte på henne när hon sa detta. Delvis för hon varit extremt svartsjuk på oss och inte velat vi har ett förhållande från början.
Wictor utsatte mig för både psykisk och fysisk misshandel nästan dagligen i 3 års tid.
Jag har aldrig sett något fel mellan dem två utan en vanlig dotter och pappa relation.
Hon var alltid hos honom och åkte iväg med honom själv. Hon själv ville detta.
När Maria gav mig inspelningen hade jag 8 barn hemma och jag vet vilken cirkus det kan bli så ja valde att avvakta tills det blev vardag så jag kunde lämna barnen på fsk så jag kunde ge henne tiden 100% eftersom vi har skilda hem pga en skilsmässa så kunde jag begränsa att han inte träffa,utsattes av honom tills polisen grep honom I hans bostad.
Fick hans barn från tidigare förhållande att komma ner så dem ej såg när polisen grep honom.
Han svor på sina barns huvuden att han aldrig skulle rört hans barns syster.
Sexmissbrukare och pedofil.
Jag kommer alltid hata honom för vad han utsatt min dotter för.
Det har gått 4 månader sedan han blev häktad men till just nu har jag inte kunnat smälta och fatta vad som hänt.
Alla mina barn vet att pappa är hos polisen.
Dom säger pappa har varit dum, men mer förstår dem inte.
Hans stora barn sedan tidigare förhållande kommer bli skyddade av deras mamma som kommer få tro att deras pappa är utomlands.
Men mina barn vet sanningen. Mina små barn var där hos pappa när han utförde övergreppen. Ja hörde min egen son i inspelningen, jag hörde även hans egna barn i inspelningen. Sjukt hur det få gå till och att straff och dom blev som det blev.

Min dotter fick sitt skadestånd på en halv miljon kronor, men hennes tillit till vuxna är borta samt kunna ha ett normalt fungerande sexliv när hon blir äldre är bortblåst.
Han tog hennes trygghet ifrån henne och nu kan jag också förstå varför hon varit den hon är sista åren. Jag trodde det hade med annat att göra.

Herregud 8 barn och dessutom med den här typen av män. Han har förstört hela familjen barnen kommer aldrig vilja vara med sin pappa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in