2026-09-28, 17:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det tror jag inte.
Det är väl klart att han gjorde. Att Lance satt med fem telefoner på en video på internet gör inte att alla bevis mot Tyler bara poff försvinner.

Din post var bara ytterligare en "nothing burger" i en lång rad av "nothing burgers" från dig.
Citera
2026-09-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Eller att bössan användes för att jaga räv alternativt coyotes och var inskjuten med den ammon. Varmintammo i en 30-06 är fortfarande dödlig om du träffar i stort sett var som helst i bröst/huvud/hals. Han kanske valde den ammon för att minimera risken att skada någon bakom CK. Eller också var det bara vanlig halvmantlad jaktammo som inte är bondad, den kan också rätt enkelt splittras och gå sönder.
Alla scenario är förstås möjliga, Men det faktum att skytten var långt ifrån novis på vapen och ammunition samt återigen inskriptionerna talar starkt emot den teorin. Dessutom hade siktena varit ställda på ett betydligt kortare avstånd än 180 meter då man normalt skjuter räv på 20-50 meter. 100 om du är riktigt vass. Träffbilden på 180 hade knappast sträckt från huvud till mage på en människa på det avståndet.
Citera
2026-09-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det kanske inte är omöjligt att han träffade det utstickande hörnet på taket framför, men att kulan ändå skulle träffa Kirk verkar osannolikt.

https://www.reuters.com/pictures/drone-views-show-location-charlie-kirk-shooter-2025-09-11/N5H6H4PPOJINHBQ7SN6V7A27U4
Ja, var den träffade är ju tyvärr omöjligt att säga eftersom de rev installationen innan någon egentlig undersökning gjorts om jag nu minns rätt
Citera
2026-09-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Eller så är han själv ingen direkt 'gun nut' bara för att övrig familj är det och plockade första bästa låda som det stod 30.06 på.
Han hade tillgång till en hel öken där han kunde öva skytte både ensam och med släkt och vänner. Det är dokumenterat. Han kunde nog sin sak. Vad som hände med kulan mot CK är en helt annan diskussion.
Citera
2026-09-28, 19:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Ja, var den träffade är ju tyvärr omöjligt att säga eftersom de rev installationen innan någon egentlig undersökning gjorts om jag nu minns rätt
Dom behöver inte undersöka mer eftersom de har kulan som de plockade ur Kirks kropp.
Citera
2026-09-28, 19:18
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Alla scenario är förstås möjliga, Men det faktum att skytten var långt ifrån novis på vapen och ammunition samt återigen inskriptionerna talar starkt emot den teorin. Dessutom hade siktena varit ställda på ett betydligt kortare avstånd än 180 meter då man normalt skjuter räv på 20-50 meter. 100 om du är riktigt vass. Träffbilden på 180 hade knappast sträckt från huvud till mage på en människa på det avståndet.
Man kanske skjuter räv på 20 meter om man jagar med hagel. Jag trodde du hade jagat, normalt skjuter man in sin bössa på 80-100 meter då skiljer det bara några cm i höjd om man skjuter på 180 meter, du behöver kanske hålla 7-8 cm upp för att träffa rakt på. 100 meter är inte något speciellt långt avstånd och med en 30-06 och expanderande ammo är du i stort sett garanterad att döda en räv eller något annat i den storleken oavsett var i kroppen du träffar.

Jag har aldrig hört talas om någon som har skjutit in sitt kulgevär på 20-50 meter om det är en lite kraftigare kaliber.
Citera
2026-09-28, 19:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Eller så är han själv ingen direkt 'gun nut' bara för att övrig familj är det och plockade första bästa låda som det stod 30.06 på.
Ja, det finns en jävla massa scenarion som resulterar i att kulan inte slår igenom målet.
Citera
2026-09-28, 19:29
Medlem
Citat:
Detta har säkert avhandlats någonstans i tråden så jag är nog inte först på bollen men...
Jag har skjutit 30.06 mot djur. Mynningshastigheten är en bit över 800 meter per sekund. På tvåhundra meter droppar hastigheten till ca 720-740 meter per sekund. En sådan kula fastnar inte ens i en älgnacke. Den blåser igenom den. Det enda som förklarar att det var en 30.06 som användes (i förhållande till skadorna) är att kulan träffat något annat först och fragment rikoschetterat.
Vilken typ av 30.06 brukar du använda? Och vikt, etc?

Citat:
På sociala media har ju Lance lagt ut en ganska konstig video där han sitter och raderar och skickar en massa meddelanden på 5 olika telefoner som han har framför sig. Så ja, jag tror att Lance förfalskat meddelandena.
Var det Just denna Lance, någon annan, eller deepfake?

Hur är det med Tyler Robinsons fars fb, som du fortfarande inte har länkat maskad.
Och har du kollat upp Maycee Crofts, som var den som närmast krävde att Charlie Kirk skulle ha den specifika mötesplatsen? Och det verkar som om Charlie Kirk själv troligtvis ville ha den också.
Sidorna 39-41 i UVU rapporten.
Citera
2026-09-28, 19:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Han hade tillgång till en hel öken där han kunde öva skytte både ensam och med släkt och vänner. Det är dokumenterat. Han kunde nog sin sak. Vad som hände med kulan mot CK är en helt annan diskussion.
And if 'if and buts were candy and nuts, we'd all have a Merry Christmas.
Är det dokumenterat att TR själv var intresserad av vapen och skytte i någon större utsträckning? Var kan jag läsa om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det finns en jävla massa scenarion som resulterar i att kulan inte slår igenom målet.
Precis, det är inte så cut and dry helt enkelt.
Citera
2026-09-28, 19:48
Medlem
Citat:
And if 'if and buts were candy and nuts, we'd all have a Merry Christmas.
Är det dokumenterat att TR själv var intresserad av vapen och skytte i någon större utsträckning? Var kan jag läsa om det?

Precis, det är inte så cut and dry helt enkelt.
Var du kan läsa?? Nu är du dum.
Citera
2026-09-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Var det Just denna Lance, någon annan, eller deepfake?

Hur är det med Tyler Robinsons fars fb, som du fortfarande inte har länkat maskad.
Det är Lance Twiggs konto.

Matt Robinsons facebook kan du enkelt leta upp själv. Om den är äkta eller inte får du själv ta ställning till.
Citera
2026-09-28, 20:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är Lance Twiggs konto.

Matt Robinsons facebook kan du enkelt leta upp själv. Om den är äkta eller inte får du själv ta ställning till.
Ja, det verkar veekligen troligt att Lance vill riskera dödsstraff eller resten av livet i fängelse genom att lägga ut videor på sin egen kanal som visar att han är delaktig på mordet på Kirk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in