2026-09-28, 16:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Om du syftar på mig som motdebattör får du nog tänka om lite. Jag har inga problem med scenariot. Jag tror bara inte på en direktträff.
Så vad är din tes då?
Citera
2026-09-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så vad är din tes då?
Du svarade ju på den.
Citera
2026-09-28, 16:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du svarade ju på den.
Så det var TR som sköt, men han halvmissade?
Citera
2026-09-28, 16:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Du får det att låta som att varmintladdning och halvmantlad jaktladdning är samma sak. Nu klyver du hår för att vinna diskussionspoäng. Och jag har ändå egentligen hållit med dig hela vägen förutom direktträffen. Är detta verkligen värt all energi?
Nej, jag bara säger att det finns en mängd scenarion för hur en 30-06-kula skulle kunna stanna kvar i kroppen, ett av dem är som du säger att den studsade mot något. Men jag vill inte låsa fast mig vid ett scenario, vi vet fortfarande för lite om vilken kula som användes och vad som hände när den träffade CK.

Men en varmintkula är en sorts halvmantlad jaktkula så det är inte omöjligt att en sådan användes givet informationen vi har idag.
Citera
2026-09-28, 16:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Geväret tror jag inte hittades där det påstås. Och om det över huvud taget har hittats någonstans så tror jag att det lagts dit av t ex Lance. Eller nån polis som är invigd.
Ok, hur rimmar det med meddelandena som TR skrev om att han lämnade kvar vapnet och skulle återvända för att hämta det. Låt mig gissa? De är också förfalskade?

Hur många tänker du behöver vara involverade för att fejka att man hittar ett vapen och sedan tar in det som ett bevis i ett mordfall?
Citera
2026-09-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, jag bara säger att det finns en mängd scenarion för hur en 30-06-kula skulle kunna stanna kvar i kroppen, ett av dem är som du säger att den studsade mot något. Men jag vill inte låsa fast mig vid ett scenario, vi vet fortfarande för lite om vilken kula som användes och vad som hände när den träffade CK.

Men en varmintkula är en sorts halvmantlad jaktkula så det är inte omöjligt att en sådan användes givet informationen vi har idag.
Ok, då verkar du vara tillbaka i ett mer trivsamt diskussionsläge. Jag tror inte på varminladdning av två skäl. 1 Om grabben fick bössan av sin morfar eller farfar vad det nu var så var han klar över potentialen.
2 Han var nämligen uppvuxen runt vapen då familjen var vad som kan betecknas "gunnuts" och han hade garanterat kännedom om de olika laddningarna. Om han valt att använda varmint så skulle det möjligen kunna bero på att han ville skada men helst inte döda. Dock tyder ju inskriptionerna på det motsatta. Så jag ramlar tillbaka på rikoshetten igen.
Citera
2026-09-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ok, hur rimmar det med meddelandena som TR skrev om att han lämnade kvar vapnet och skulle återvända för att hämta det. Låt mig gissa? De är också förfalskade?

Hur många tänker du behöver vara involverade för att fejka att man hittar ett vapen och sedan tar in det som ett bevis i ett mordfall?
På sociala media har ju Lance lagt ut en ganska konstig video där han sitter och raderar och skickar en massa meddelanden på 5 olika telefoner som han har framför sig. Så ja, jag tror att Lance förfalskat meddelandena.
Citera
2026-09-28, 17:11
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
2 Han var nämligen uppvuxen runt vapen då familjen var vad som kan betecknas "gunnuts" och han hade garanterat kännedom om de olika laddningarna. Om han valt att använda varmint så skulle det möjligen kunna bero på att han ville skada men helst inte döda. Dock tyder ju inskriptionerna på det motsatta. Så jag ramlar tillbaka på rikoshetten igen.
Eller att bössan användes för att jaga räv alternativt coyotes och var inskjuten med den ammon. Varmintammo i en 30-06 är fortfarande dödlig om du träffar i stort sett var som helst i bröst/huvud/hals. Han kanske valde den ammon för att minimera risken att skada någon bakom CK. Eller också var det bara vanlig halvmantlad jaktammo som inte är bondad, den kan också rätt enkelt splittras och gå sönder.
Citera
2026-09-28, 17:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ok, då verkar du vara tillbaka i ett mer trivsamt diskussionsläge. Jag tror inte på varminladdning av två skäl. 1 Om grabben fick bössan av sin morfar eller farfar vad det nu var så var han klar över potentialen.
Det kanske inte är omöjligt att han träffade det utstickande hörnet på taket framför, men att kulan ändå skulle träffa Kirk verkar osannolikt.

https://www.reuters.com/pictures/drone-views-show-location-charlie-kirk-shooter-2025-09-11/N5H6H4PPOJINHBQ7SN6V7A27U4
Citera
2026-09-28, 17:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
På sociala media har ju Lance lagt ut en ganska konstig video där han sitter och raderar och skickar en massa meddelanden på 5 olika telefoner som han har framför sig. Så ja, jag tror att Lance förfalskat meddelandena.
Fast då är det ändå Tyler som skjuter.
Citera
2026-09-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fast då är det ändå Tyler som skjuter.
Det tror jag inte.
Citera
2026-09-28, 17:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Eller att bössan användes för att jaga räv alternativt coyotes och var inskjuten med den ammon. Varmintammo i en 30-06 är fortfarande dödlig om du träffar i stort sett var som helst i bröst/huvud/hals. Han kanske valde den ammon för att minimera risken att skada någon bakom CK. Eller också var det bara vanlig halvmantlad jaktammo som inte är bondad, den kan också rätt enkelt splittras och gå sönder.
Eller så är han själv ingen direkt 'gun nut' bara för att övrig familj är det och plockade första bästa låda som det stod 30.06 på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in