2026-09-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Jag, som sitter i en liknande situation, har blivit dragen till domstol för det, såatteeeh ja, det kan nog gå lite hursomhelst. (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.

Enligt användaren burkeen kan detta inte ha hänt.
Citera
2026-09-21, 14:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Enligt användaren burkeen kan detta inte ha hänt.
Varför inte det?
Citera
2026-09-28, 14:15
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Suck... Så om jag ogillar en person som har dopingbrott på sig redan. Så kan jag beställa hem 4 testo till han tipsa tullen( hej jag hörde en kille på gymmet säga till sin vän att han beställt hem doping , han heter *** *** )
så kommer han åka på det.. fan va smart du är riktigt geni 😁

Eller bara beställa tills det fastnar av sig själv

Ibland är ni mäniskor så smarta så man blir helt varm i kroppen 😁

NEJ bara för du har något i registret så måste fortfarande POLISEN bevisa att personen beställt det...
Mn är född med en hjärna av en anledning. Använd den

Vem som helst kan beställa vad som helst i vem som helst namn.

Tyvärr är jag benägen att hålla med honom. Man kan inte lita på det svenska rättsväsendet. Har själv förlorat ett civilmål i tingsrätten där den enda bevisningen var ett partiskt vittne. Har läst om andra som har blivit dömda i tingsrätten bara för att de har fått paket/brev med narkotika skickade till sig.

Så du kan förmodligen förstöra någons liv om du beställer knark till personen, om tullen eller polisen upptäcker paketet.
Citera
2026-09-28, 16:25
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tyvärr är jag benägen att hålla med honom. Man kan inte lita på det svenska rättsväsendet. Har själv förlorat ett civilmål i tingsrätten där den enda bevisningen var ett partiskt vittne. Har läst om andra som har blivit dömda i tingsrätten bara för att de har fått paket/brev med narkotika skickade till sig.

Så du kan förmodligen förstöra någons liv om du beställer knark till personen, om tullen eller polisen upptäcker paketet.
Har du själv blivit dömd i tingsrätten eller har du läst om folk som har blivit det?

Vi är ju många i den här tråden som har fått flera paket tagna utan att något händer.
I värsta fall får man neka. Brukar inte ens bli förhör.
Så vad folk har hört, läst och googlat sig till ger jag ingenting för.
Men jag läser gärna om egna erfarenheter där man har varit med om motsatsen.
I just det tråden handlar om.

Ang. svenska rättsväsendet så håller jag med dig, det ger jag inte ett skit för.
Jag har suttit på rättegång där poliser som vittne ljuger under ed för att sätta dit mig.
Citera
2026-09-28, 16:33
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Har du själv blivit dömd i tingsrätten eller har du läst om folk som har blivit det?

Vi är ju många i den här tråden som har fått flera paket tagna utan att något händer.
I värsta fall får man neka. Brukar inte ens bli förhör.
Så vad folk har hört, läst och googlat sig till ger jag ingenting för.
Men jag läser gärna om egna erfarenheter där man har varit med om motsatsen.
I just det tråden handlar om.

Ang. svenska rättsväsendet så håller jag med dig, det ger jag inte ett skit för.
Jag har suttit på rättegång där poliser som vittne ljuger under ed för att sätta dit mig.

Förlorade som sagt ett civilmål i tingsrätten, d.v.s. handlade inte om någonting brottsligt. Men jag vet hur låg nivån är. Därför är jag benägen att tro på folk som FinalSolution i tråden som påstår sig ha blivit oskyldigt dömda.

Sedan har du förstås rätt i att det enda man kan göra i TS situation är att neka och hoppas på det bästa. Jag har läst att försök till dopingbrott inte är brottsligt om det hela sker inrikes, men om det handlar om dopingpreparat som kommer från utlandet blir det helt plötsligt straffbart.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in