2026-09-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Smart av S att välja en industriarbetare som kandidat. Det blir svårsmält för V att inte välja henne.

Varför då? De väljer Norén därför att han är erfaren och har lyckats tidigare. Dessutom har de uttryckt oro för att en sosse inte skulle vara helt objektiv och opartisk. Vad kan de - eller du - veta om den här kvinnliga industriarbetaren och hennes potential som talman?
Citera
2026-09-28, 12:14
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah. Jag tyckte Marmorstein sa 202 men det kanske var 203

Muhamed Ali är ledig/frånvarande, så 202 stämmer.
Citera
2026-09-28, 12:15
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vänsterpartiet har väl nyligen sagt att de hellre tar det till extraval än att de avstår ministerposter.

Ja då får det bli så
Citera
2026-09-28, 12:17
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Denice Westerberg (SD) är en snygging
Citera
2026-09-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Varför då? De väljer Norén därför att han är erfaren och har lyckats tidigare. Dessutom har de uttryckt oro för att en sosse inte skulle vara helt objektiv och opartisk. Vad kan de - eller du - veta om den här kvinnliga industriarbetaren och hennes potential som talman?
V vill vara ett arbetarparti. Så moderaten Norlén är mer opartisk än en socialdemokratisk? V gör bort sig. Tyvärr.
Senast redigerad av Postino 2026-09-28 kl. 12:33.
Citera
2026-09-28, 12:20
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Låt säga att Kristersson får sonderingsuppdraget igen då finns det inte en enda chans i helvetet att V kommer godkänna honom som statsminister. Så därför har dom två saker att välja på. Avstå ministerposter eller gå till extraval och då har man fått igenom 0% av deras politik och riskerar att Kristersson får makten igen .

Ja.

Jag är ganska säker på att detta skall ses som att V sätter allt på ett kort nu.
De kommer inte backa.

De vill avancera och tas som mer än ett stödparti.

Även om det är riskfyllt. De är beredda att ta den risken och chansen.

Tror jag.

Jag hoppas S inte backar !
V ska inte ha mer makt !
De förtjänar det INTE !
Citera
2026-09-28, 12:20
Medlem
Varmlandskorvens avatar
En riksdagsman i rullstol
Citera
2026-09-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Tidö + C kommer givetvis rösta om Norlén som talman. Som senaste 2 gångerna.

Det inlägget åldrades nog inte så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Norlen vill väl inte ens fortsätta om jag uppfattat det rätt. Så det blir en ny.

Lite fel där också.

Citat:
Ursprungligen postat av vindstege
Detta är helt chockerande goda nyheter! Att vänsterpartiet skulle agera så moget fanns inte på min karta. Norlén är perfekt.
Och sen sossarnas kandidater, hjälp alltså, Ygeman hur kan det ens talas on honom? Någorlunda vettiga kandidater vore väl möjligen Damberg eller Hallengren, dom verkar ha de intellektuella grundförutsättningarna.

Hallengren intellektuell?

Damberg vore dock klart bättre än Ygeman då den förstnämnda åtminstone har talets gåva. Ygeman sluddrar likt Löfven.

Citat:
Denice Westerberg (SD) är en snygging

En del män brukar rikta blicken mot hennes tuttar, ja. Som straight kvinna tycker jag inte att hon är speciellt snygg.

Men det finns viktigare saker att diskutera
Citera
2026-09-28, 12:24
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Jag hoppas S inte backar !
V ska inte ha mer makt !
De förtjänar det INTE !

Den stora frågan är väl egentligen om C backar eller inte.

På pappret sitter V med sämst kort på hand, C kan säkert leva med ett extra val som ger högerregering men V kan det inte.

V kommer att vika sig till slut, efter lite löften.
Citera
2026-09-28, 12:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
En riksdagsman i rullstol

Nils Seye Larsen (MP)

https://www.facebook.com/vasterbottenskuriren/posts/f%C3%B6r-20-%C3%A5r-sedan-skadades-nils-seye-larsen-allvarligt-i-en-dykningsolycka-han-%C3%A5te/1223781219587262/
Citera
2026-09-28, 12:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Muhamed Ali är ledig/frånvarande, så 202 stämmer.
347 röstande var det tydligen. 2 röstade därmed ej.

En talman måste väljas med mer än hälften av rösterna. Så sossen eller fikande filatelisten måste ha minst 173 röster.

Jag kan tänka mig att en del v-partister röstar blankt. Smygröstar några centerpartister på Norlén? Eller några centerpartister röstar blankt?
Citera
2026-09-28, 12:29
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det inlägget åldrades nog inte så bra.

Lite fel där också.

Hallengren intellektuell?

Damberg vore dock klart bättre än Ygeman då den förstnämnda åtminstone har talets gåva. Ygeman sluddrar likt Löfven.

En del män brukar rikta blicken mot hennes tuttar, ja. Som straight kvinna tycker jag inte att hon är speciellt snygg
.

Men det finns viktigare saker att diskutera

Jag kollar in hennes rumpa och ben hon är otroligt snygg tror gubbarna har svårt sitta still i sina stolar 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in