2026-09-28, 11:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Alltid sluten omröstning vid talmasval.
Citera
2026-09-28, 11:56
Medlem
Smart av S att välja en industriarbetare som kandidat. Det blir svårsmält för V att inte välja henne.
Citera
2026-09-28, 11:56
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Alltid sluten omröstning vid talmasval.

Det är bra då vågar partimedlemmar gå emot partilinjen och det går inte att se vem som röstat på vad.
Citera
2026-09-28, 11:58
Medlem
Madagascars avatar
202 röster får Norlén ifall alla röstar i enlighet med partipiskan. (Är det bara norlén och en sosse som är nominerade?)

Men det är ju sluten omröstning i talmansvalet...

Jag gissar att åtminstone några i V bryter partilinjen.
Citera
2026-09-28, 12:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
202 röster får Norlén ifall alla röstar i enlighet med partipiskan. (Är det bara norlén och en sosse som är nominerade?)

Men det är ju sluten omröstning i talmansvalet...

Jag gissar att åtminstone några i V bryter partilinjen.

Är det inte 173+30?
Citera
2026-09-28, 12:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Vilken Cirkus, varför måste Ygeman ta emot kuverten, istället för att de ska kunna lägga kuverten i tunnan på engång?
Citera
2026-09-28, 12:07
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Tidöpartierna hade aldrig valt en Socialdemoktisk talman om dom hade majoritet i riksdagen . Nu har dom inte majoritet men får stöd av V . Det är ett svek av V .

Själv, om jag fick bestämma, så skulle Andreas sitta kvar oavsett block-tillhörighet just för att han är så proffsig i ett redan svårt läge..

..men som du skrev, sossarna ser detta som svek och FRAMFÖRALLT som ett FÖRSTA tidigt svek.
Det bådar ju inte gott så att säga.. ur ett framtida 4års-perspektiv, utifrån S:s perspektiv.
Sossarna markerar här. Att de inte kommer acceptera detta.

Att lägga vackra ord och tankar om Vänsterpartiets anledning till detta val av talman, är att vara mycket naiv.

V bryr sig inte om sådant.
De bryr sig nu bara om att tas på ALLVAR av S (och alla andra såklart)- en gång för alla!
De gör bara en tydlig markering!

Och S pissar revir stenhårt nu-vilket jag tycker de gör rätt i just för att jag VET att V kommer endast FORTSÄTTA detta spel i 4 år framöver. S kan INTE acceptera det spelet.
V ska inte ha den makten, helt enkelt.

Hur de löser detta blir intressant.

Alla visste redan innan valet vad en röst på det röd/gröna skulle leda till. Ovisshet och strul.
På grund av V.
Citera
2026-09-28, 12:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Vilken Cirkus, varför måste Ygeman ta emot kuverten, istället för att de ska kunna lägga kuverten i tunnan på engång?

Krångel och ineffektivitet. Sveriges riksdag i ett nötskal.
Citera
2026-09-28, 12:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Krångel och ineffektivitet. Sveriges riksdag i ett nötskal.

Ja haha, de ser så löjligt ut.
Citera
2026-09-28, 12:11
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Är det inte 173+30?
Ah. Jag tyckte Marmorstein sa 202 men det kanske var 203
Citera
2026-09-28, 12:11
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Själv, om jag fick bestämma, så skulle Andreas sitta kvar oavsett block-tillhörighet just för att han är så proffsig i ett redan svårt läge..

..men som du skrev, sossarna ser detta som svek och FRAMFÖRALLT som ett FÖRSTA tidigt svek.
Det bådar ju inte gott så att säga.. ur ett framtida 4års-perspektiv, utifrån S:s perspektiv.
Sossarna markerar här. Att de inte kommer acceptera detta.

Att lägga vackra ord och tankar om Vänsterpartiets anledning till detta val av talman, är att vara mycket naiv.

V bryr sig inte om sådant.
De bryr sig nu bara om att tas på ALLVAR av S (och alla andra såklart)- en gång för alla!
De gör bara en tydlig markering!

Och S pissar revir stenhårt nu-vilket jag tycker de gör rätt i just för att jag VET att V kommer endast FORTSÄTTA detta spel i 4 år framöver. S kan INTE acceptera det spelet.
V ska inte ha den makten, helt enkelt.

Hur de löser detta blir intressant.

Alla visste redan innan valet vad en röst på det röd/gröna skulle leda till. Ovisshet och strul.
På grund av V.

Låt säga att Kristersson får sonderingsuppdraget igen då finns det inte en enda chans i helvetet att V kommer godkänna honom som statsminister. Så därför har dom två saker att välja på. Avstå ministerposter eller gå till extraval och då har man fått igenom 0% av deras politik och riskerar att Kristersson får makten igen .
Citera
2026-09-28, 12:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Låt säga att Kristersson får sonderingsuppdraget igen då finns det inte en enda chans i helvetet att V kommer godkänna honom som statsminister. Så därför har dom två saker att välja på. Avstå ministerposter eller gå till extraval och då har man fått igenom 0% av deras politik och riskerar att Kristersson får makten igen .

Vänsterpartiet har väl nyligen sagt att de hellre tar det till extraval än att de avstår ministerposter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in