2026-09-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Just nu går det inte att utlysa ett nyval (extra val). Nu är det talmannens sak att hitta en regering som tolereras av Riksdagen. Talmannen har 4 försök på sig, sedan blir det extra val "automatiskt" om talmannen misslyckas.

I övrigt är det regeringen (dock ej en expeditionsministär) som kan utlysa extra val. Men då måste en regering ha utsetts först...

Hur lång tig kommer han att ge Magdalena Andersson? Och vem går bollen till därefter?
Citera
2026-09-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Den enda rimligt möjliga lösningen är S,Mp, lib, Kd och C. Annars nyval.
Helst nyval, men det vore också lite kul att se Magda drunkna i de olika partiernas krav, och hålla partiet på tillräckligt gott humör

KD har ju fjäskat med Magda som verkar gilla det. Men KD går ju inte ihop med V och MP.

Jag tycker M, KD, L och C borde funka. Om C bara kunde vakna och fatta att de är ett högerparti.

Lööf förstörde mycket med sitt eviga tjat om "mitten".
Citera
2026-09-28, 11:35
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Med mer massinvandring av foodora-indier och pakistanier? Kanske 230 000 nya medborgarskap de kommande 4 åren precis som förra mandatperioden? Mer krigshets kanske rentav föra in oss i ett krig efter de lyckades föra in Sverige i NATO utan folkomröstning vilket var helt odemoraktiskt?

Sällan har mer skada gjorts på ett land än under dessa 4 år. Jag har ärligt talat hellre extremvänstern vid rodret i 4 år än dessa idioter. De är iallafall ärliga med att de vill förstöra landet med massinvandring. Det måste man ändå ge den sidan, de är helt öppna med vad de håller på med till skillnad från Tidö som för en helt annan politik än utlovat.
Försök att tänka med hjärnan istället för med din bitterhet.
Citera
2026-09-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Kanske 230 000 nya medborgarskap de kommande 4 åren precis som förra mandatperioden?

Hur lågbegåvad kan man vara?
Efter ny lagen tog kraft Juni 2026 max 100 medborgarskap per månad beviljas.
Läs de månliga data innan du skriver skit du jävla landsförrädare som röstade på AfS.
Citera
2026-09-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Nja jag är väldigt långt från det. Men man får ju inte diskutera sin identitet här.

Det vore bra med en samlingsregering när läget i världen är som det är.

Gott så.

Och ja, en samlingsregering skulle ju vara ett sätt att lösa upp knutarna som finns nu. Vi får se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Och om SD backar och C väljer att stödja högersidan?
Det kan ju även det hända.

Det är det enda vettiga sett till valresultatet. Om man räknar C som höger finns det ju majoritet bland väljarna för högerregering.
Citera
Medlem
Citat:
KD har ju fjäskat med Magda som verkar gilla det. Men KD går ju inte ihop med V och MP.

Jag tycker M, KD, L och C borde funka. Om C bara kunde vakna och fatta att de är ett högerparti.

Lööf förstörde mycket med sitt eviga tjat om "mitten".
Det var när "mitten" finns i Europa men den finns inte nu dags för C att upptäcka det.
Citera
2026-09-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Gott så.

Och ja, en samlingsregering skulle ju vara ett sätt att lösa upp knutarna som finns nu. Vi får se.

Om politik skulle vara för landet och folket och inte bara vara en kick för mediekåta politiker.
Citera
2026-09-28, 11:38
Medlem
Citat:
Magda lär försöka trots svårigheter. För detta är nog sista chansen både för henne och sossarna.
De envisas med att ha samma stollar i partiledningen trots att de minskar i varje val.

S behöver byta ut de flesta i ledande ställning. Och främst Magda.

Jag avskyr att dra liknelser till USA, men för mig finns det många likheter med Demokraterna. Ett parti för karriärister, där du växer uppåt och förväntas betala tillbaka. Vissa skulle kalla det korruption, men för dem är det politik.

S är samma skrot och korn. Som parti skulle de behöva rannsaka sig själv och rensa. Men det kommer aldrig ske, för besluten måste göras av de som behöver försvinna mest.
Citera
2026-09-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag avskyr att dra liknelser till USA, men för mig finns det många likheter med Demokraterna. Ett parti för karriärister, där du växer uppåt och förväntas betala tillbaka. Vissa skulle kalla det korruption, men för dem är det politik.

S är samma skrot och korn. Som parti skulle de behöva rannsaka sig själv och rensa. Men det kommer aldrig ske, för besluten måste göras av de som behöver försvinna mest.

Korrekt. Men om det kackar sig nu så lär det nog bli krav underifrån i partiet att byta ut folk i ledningen.
Citera
2026-09-28, 11:40
Medlem
Det sägs att Magdalenas sonderingsbesked sätter press på V. Men hur skall Nooshi våga gå emot ett kongressbeslut? Det är väl ett så starkt beslut som det kan bli?
Citera
2026-09-28, 11:41
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Haha vilket fittstim vänstersidan är. Nominerar en kvinna till talman när alla partiledare är kvinnor på vänstersidan. Fy fan vilket hemskt bedrövligt land Sverige har blivit med alla dessa korkade vänsterkvinnor. Skönt att de verkar gå åt helvete för dem i regeringsbildningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in