2026-09-28, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Eftersom jag tycker det är slöseri att vara inomhus under sommarhalvåret kommer jag inte göra något konkret av mina planer inomhus så länge det är rimligt väder utomhus, det stämmer. Blev precis klar med sommarens projekt som var att renovera en av byggnaderna på gården.
Har gården ingen utsida?
Citera
2026-09-28, 03:03
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Han vaknar kl 6 på morgonen, full av energi och kåt. Inget tvingar honom att gå upp så tidigt, det är helt frivilligt och han har inte ens någon väckarklocka. För mig som är morgontrött känns det här djupt onaturligt. Jag behöver några timmars lugn på morgonen för att vakna till, men när jag vaknar har han redan varit vaken i flera timmar och är uttråkad. Han vill prata om allt han tänkt på under morgonen, samtidigt som jag helst skulle vilja gå och lägga mig och sova några timmar till.

Han är också extremt morgonkåt. Trots att jag suger av honom nästan varje kväll. Ibland, när han somnar innan mig, väcker jag honom med en avsugning och sen får han somna om. Trots det får jag en hård kuk tryckt mot min röv på morgonen oftare än inte.

Vi båda är 30-nånting. Hans sovtider är som en pensionärs.

Hur får jag honom att 1) sova några timmar till och 2) vara kåt på kvällen istället?
1. Prova byt taktik eftersom du vandrar i gamla fotspår om det är ett återkommande problem.

2. Morgon, dag, kväll, skall saturnus månar stå i linje också? Ta vara på chansen eller inte. Wake n bake finns det något som heter, prova bjuda på bullar och hushållsfrid i hushållet genom att bete dig kvinnligt.

3. https://www.youtube.com/watch?v=b31iSL2-2-0

Jävla skit, blev sugen på "Nintendo" nu.
Citera
2026-09-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har gården ingen utsida?
Den tillhörande marken arrenderas ut om det är det du menar.
Citera
2026-09-28, 03:10
Medlem
Citat:
Den tillhörande marken arrenderas ut om det är det du menar.
Du skrev att du vill vara utomhus sommartid. Och jag tänkte att byggnaderna inte bara finns på insidan.
Citera
2026-09-28, 07:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Han vaknar kl 6 på morgonen, full av energi och kåt.

Då blev det inte mycket sammanhängande sömn idag då?

Passa dig bara lillstumpan, konstiga sovtider kan absolut göra att du ser sliten ut.
Citera
2026-09-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Då blev det inte mycket sammanhängande sömn idag då?

Passa dig bara lillstumpan, konstiga sovtider kan absolut göra att du ser sliten ut.
Ingen sammanhängande sömn alls inatt så jag kan vända på dygnet.

Och jo tack. Jag kompenserar med solskyddskräm och att vara fysiskt aktiv
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in