2026-09-27, 11:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapphet
Jag köper mitt kött mycket hellre av en lokal bonde som slaktar och hanterar kött än från tex, Dalsjöfors slakteri.
Problemet är dock att det är inte alla bönder som fattar hur man gör det korrekt, det gör slakterier.

Så ett sådant här beslut berättar endast en enda sak, och att sjukdomar kommer komma in i köttet.
Och en speciellt stor risk med köttfärs.

Och själv, så om bonden kan sin sak, så köper jag lika gärna kött av de bägge oavsett.
För då är det på samma nivå av expertis.

Varför man inte skulle köpa kött av Dalsjöforsslakteri fattar jag inte överhuvudtaget om, och om vi nu pratar om köttet och inte ideologier.
Citera
2026-09-27, 23:28
Medlem
They have to keep the nuclear code simple: DJT8647.
Citera
2026-09-28, 02:57
Medlem
wwrs avatar
Mediebluffen om Trump

Mediebluffen om Trump.

Så här vrids nyheterna om Trump: Baseballförbundet vill spela en uppvisningsmatch på en "häftig" plats i en nationalpark. (Tidigare byggde en bonde i Iowa en permanent anläggning nära de kända majsfälten och stora lag har spelat där. En film har gjorts om händelsen.)

Trumpadministrationen tar inte ställning. Inget är bestämt.

Men när utländska medier vrider detta får man intrycket att Trump vill bygga en baseballanläggning i en nationalpark.
Citat:
Källor: Trump överväger baseballplan – i nationalpark
https://www.dn.se/varlden/kallor-trump-overvager-baseballplan-i-nationalpark/

Utländska medier tar tag i detaljer runt Trump och vrider dessa maximalt negativt. Detta gör man för att t.ex. försöka sprida splittring mellan USA och Europa för att EU skall kunna hanka sig fram några år till på hat mot Putin och Trump.

Under tiden fungerar USA ungefär som förut.

Officiellt säger Vita Huset
Citat:
The White House, meanwhile, made clear this idea was coming from MLB:

The White House said in a statement that MLB asked the administration "if it was possible to host a game at a national park, similar to the Field of Dreams game."

"This is not a Presidential directive, nor is it being directed by the White House. It's also not being driven by the Department of Interior," the statement said. "Therefore, this is not a White House or Administration priority."

The White House said MLB has not made any decisions and the Park Service has not granted any permits. "If the MLB [sic] wants to go on site visits of national parks, that is their prerogative," the statement said
https://sports.yahoo.com/mlb/article/white-house-denies-scouting-grand-teton-national-park-for-possible-mlb-game-192336261.html

Den som inte har tid att kolla upp DN:s ljugande tror naturligtvis på det.
Senast redigerad av wwr 2026-09-28 kl. 03:21.
Citera
2026-09-28, 05:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Stirriga grisögon, guppymun, orange ansiktskräm, osammanhängande tankar och prat, det är bara ytan. Men när det gäller Trump så finns det ingenting mer, det enda som finns är den ytan. Och den är noll värd. Trump är så avpolleterad och insignifikant att jag emellanåt faktiskt blir överraskad av att komma att tänka på att han är USAs president. Jag förstår att han helt desperat försöker skapa nån slags legacy, för när han väl dör kommer ingen att bry sig. Det enda världen kommer att göra är att glömma bort honom.

Ja. En ful själ i en ful kropp. Och sedan gör sig värre. Jag menar, vem målar sig orange, det är inte ett normalt beteende?

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Trump nyss i FN:

”Eller ska jag förinta den Islamiska Republiken och göra det snabbt?”

https://www.tv4.se/artikel/tt-260922-fntrump1-1830878c/trump-i-fn-ska-jag-forinta-iran

Svenska nyheter har varit så himla diplomatiska om Trump. Men det går inte längre. När han säger dessa galenskaperna och svamlet på stora tal, kan man inte förneka mer. Han har ju varit sådan innan men det varit mindre tillställningar och då har svensk media låtsats som det regnar.
Citera
2026-09-28, 07:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Den som inte har tid att kolla upp DN:s ljugande tror naturligtvis på det.
Har du uppmärksammat att DN:s artikel som du länkar till hänvisar till Washington Post som källa?
Citera
2026-09-28, 08:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Har du uppmärksammat att DN:s artikel som du länkar till hänvisar till Washington Post som källa?
Det gör ju ingen skillnad. Den korta gratisversion jag levererades i ett stort nyhetsflöde hade nog inte det med. Men en stor mängd gratisnyheter skrev vad som var officiellt. - Att Vita Huset inte var inblandat. Det hade gått lätt att bekräfta, som jag gjorde.

Har DN bluffat och lagt till det där med WP och öppnat artikeln?
Senast redigerad av wwr 2026-09-28 kl. 09:00.
Citera
2026-09-28, 19:09
Medlem
”Det kommer att bli problem”
https://www.themirror.com/news/us-news/lip-reader-exposes-donald-trumps-2043312
Citera
2026-09-28, 19:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Förhoppningsvis får Trumpen skaka galler snart. Gillade honom -16 men blev blek i presidentrollen. Hans anti-woke agenda beundransvärd. Men vad har hänt? Allting går ut på att berika sig själv, släkt och "vänner". Trycket mot Danmark (en mkt pro-US allierad, i alla väder) gällande Grönland är sinnessjukt, inget annat än sinnessjukt. "Golf of America" - spärra in dåren, plz........
Citera
2026-09-28, 19:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Förhoppningsvis får Trumpen skaka galler snart. Gillade honom -16 men blev blek i presidentrollen. Hans anti-woke agenda beundransvärd. Men vad har hänt? Allting går ut på att berika sig själv, släkt och "vänner". Trycket mot Danmark (en mkt pro-US allierad, i alla väder) gällande Grönland är sinnessjukt, inget annat än sinnessjukt. "Golf of America" - spärra in dåren, plz........
Du må förbarma dig själv för att du föll för en sådan simpel och tidsenlig populistisk politisk fint. "Woke".

Det enklaste sättet att vinna idioters beundran är att tala deras språk, vilket Donald så väl bevisat både en och två gånger.
Citera
2026-09-28, 19:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du må förbarma dig själv för att du föll för en sådan simpel och tidsenlig populistisk politisk fint. "Woke".

Det enklaste sättet att vinna idioters beundran är att tala deras språk, vilket Donald så väl bevisat både en och två gånger.

Kanske... Trump är en idiot! Därmed inte sagt att han har fel i woke-debatten. Tvärtom.
Citera
2026-09-29, 13:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Kanske... Trump är en idiot! Därmed inte sagt att han har fel i woke-debatten. Tvärtom.
Vilken woke politik har senast blivit ett politiskt förslag i den federala politik.
För det berättar donalds har fel.

Och vad företag och andra gör är inget för politiken, de får göra hur de själva vill, så ingen idé dra in dom.
Citera
2026-09-29, 17:44
Medlem
whogivesafucks avatar
Det går bra nu......

"Lägsta förtroendet för ekonomin i USA sedan 2014
Indexet rasade till 81,9, ned från 88,6 den föregående månaden..."
https://www.gp.se/ekonomi/lagsta-fortroendet-for-ekonomin-i-usa-sedan-2014.76f53dff-26c0-5540-bb2a-1fe91a179e28

Han kämpar på bra nu den store sexualförbrytaren. Skall vi tro han kan köra ner indexet mot 70 också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in