2026-09-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Men varför är hon svartsjuk och avundsjuk på Ciara vad finns det för anledning till det?

Den frågan ställer ni er inte när det gällde att Ciara var svartsjuk, arg, ledsen och osäker som gift med Måns, trots att alla vet varför.
Citera
2026-09-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ja. En pappa som har sin son varannan vecka är en närvarande pappa. Det är 50%. Ett normalt upplägg där han tar ansvar i vardagen.
Det som räknas och spelar roll. En pappa som väljer att bo i ett annat land och kommer en gång om året och ska vara "den roliga pappan" är ingen närvarande pappa öht.
Och det räknas inte som föräldraskap.

Håll käften om vad Måns betalt och inte, ingen bryr sig!!
Det var det minsta han kunde göra, herregud.
Och självklart kommer Ciara och hennes ex betaaaaaaaala privatskolorna själva nu.
Jesus.
Måns är en sån Gollum.
My preeeeeeciouuuuus moneeeeeey!
Nä Måns får nog fortsätta betala svindyr privatskola för sina två pojkar åtminstone.
Precis som han får betala alla löpande kostnader för sitt hus i UK som bebos av CJ.
Måns får träffa barnen i UK när det passar CJ. Men inte i sitt hus.
Tycker du att det är rättvisa att MZ tvingats sälja två fastigheter här pga CJ?
Medans hon har sina två andra fastigheter kvar i UK?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 01:45.
Citera
2026-09-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är han? Bara varannan vecka då han har sonen hemma hos sig. Det är dessutom Måns som betalt hans sons privatskola. Inte han själv.
Måns om någon har väl haft fokus på sin familjs behov och även sin styvsons behov i 9 år.

Ja det där väl ändå det sjukaste i denna historia MZ får så mycket skit för allt möjligt av vissa skribenter här och på andra ställen.

Han får skit om han jobbar eller om han inte jobbar han förväntas betala för allt för det är manligt. Men man tycker samtidigt att han ska ge upp sitt yrke och karriär som inbringar pengar för att bara bo i England. Men hur hade de då tänkt att den där prinsessan på ärten skulle bli försörjd?

MZ framstår väl snarare som jävligt generös, jag tror inte att det är många som sitter och betalar privatskola för andras barn. Som dessutom har två föräldrar med egen inkomst!!

Ni som skriver om detta bör skämmas.
Senast redigerad av subtleoak 2026-09-28 kl. 01:20.
Citera
2026-09-28, 01:19
Medlem
Citat:
Den frågan ställer ni er inte när det gällde att Ciara var svartsjuk, arg, ledsen och osäker som gift med Måns, trots att alla vet varför.

Ok vad syftar du på att kvinnans man var otrogen eller?

Var det inte du som skrev att han blev kär i Ciara och typ dumpade kärringen? Eller om det var någon av dina vänner här I tråden.

Och sedan dumpade Ciara mannen tydligen.
Citera
2026-09-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja det där väl ändå det sjukaste i denna historia MZ får så mycket skit för allt möjligt av vissa skribenter här och på andra ställen.

Han får skit om han jobbar eller om han inte jobbar han förväntas betala för allt för det är manligt. Men man tycker samtidigt att han ska ge upp sitt yrke och karriär som inbringar pengar för att bara bo i England. Men hur hade de då tänkt att den där prinsessan på ärten skulle bli försörjd?

MZ framstår väl snarare som jäligt generös, jag tror inte att det är många som sitter och betalar privatskola för andras barn. Som dessutom har två föräldrar med egen inkomst!!

Ni som skriver om detta bör skämmas.
Jag kan bara hålla med.
Tycker att CJ påminner om en ung Scarlett O`Hara från filmen Borta med vinden.
Bortskämd och oberäknelig.
Jag bara hoppas att skilsmässan snart är över.
Så att Måns kan säga ; -Frankly my dear i don't give a damn!
Citera
2026-09-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför skulle jag svara "vet inte" om jag vet?
Det är ju jättekonstigt!
Det finns såklart ett kontrakt mellan ägare och hyresgäst. Ciara är dock ingen av dem

Vilken är din källa på detta påstående?
Citera
2026-09-28, 01:34
Medlem
Citat:
Sekundärläst då menar du? Jag refererar från recensioner, flashback och den fantastiska podden Stormens utveckling.
Skulle aldrig köpa hans äckliga skräp, varken trash-vinet eller trash-boken.
Glöm det.
Du har läst. I den mån du kan.
Citera
2026-09-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Vilken är din källa på detta påstående?
Måns, hans pappa, sunt förnuft och jag själv?
Citera
2026-09-28, 01:45
Medlem
Citat:
Men herregud är du inne i Måns hjärna eller? Samma PINSAMMA fixering vid att "han betalat" som fucking MAKE. Andra män gör det med stolthet och har det i sin manlighet men Måns har ju ingen manlighet, med sin småkuksenergi kommer han in och känner sig som minst i rummet med sina pygméhänder.
Alltså han borde ha sitt fokus på fru och barn, inte på "sina" pengar.
Han skulle ha bott nån annanstans då, det är han som är svensk och har sina föräldrar 5 minuter bort.
Alla andra i hans situation hade då låtit sin engelska fru bo i huset tills hon kunde åka hem med barnen (och flyttat med för att vara en pappa).
Som pappan till hennes äldsta son är. Närvarande.

Fixering vid att ha betalat? Vi är nog MÅNGA som är villiga att hålla med MZ i det här fallet Ciara upplevs som en bortskämd unge som om hon inte får som hon vill då sätter hon sig på tvären och vaskar allt från resor och annat, alternativt häller vatten på MZ i det här fallet mitt i natten. Tycker du att hon verkar normal? Är det någon som verkar ha drag åt psykopat hållet så är det nog hon. Alternativt är hon alkoholist för det verkar i hennes fall som när vinet kommer in går vettet ut!

Jag anser att de gjorde helt rätt som bytte kod hon är ju en FARA för MZ vad skulle hon mer kunna hitta på om hon var kvar i huset? Att han våldtagit henne eller misshandlat henne ännu mer än vad hon fabulerat om tidigare. Hon var ju dessutom själv orsak till att de inte kunde vistas under samma tak pga sin anmälan till de sociala .

Nu får vi se vad Ciara har fått på kroken den här gången och hur många privatskolor som RD kommer att betala för och vad mer han kommer betala för så att han behåller sin manlighet. Och du jag tror inte varken stora eller små händer har ett skit med saken att göra.
Citera
2026-09-28, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Måns, hans pappa, sunt förnuft och jag själv?

Tyvärr är ju ingen av dem verifierbar för oss andra, vilket du naturligtvis också vet. Men vi börjar så här:

- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudperson om detta?
- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudpersons pappa om detta?
- Tycker du att sunt förnuft har präglat det här fallet generellt?
Citera
2026-09-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Tyvärr är ju ingen av dem verifierbar för oss andra, vilket du naturligtvis också vet. Men vi börjar så här:

- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudperson om detta?
- På vilket sätt har du fått uppgifter från Trådens Huvudpersons pappa om detta?
- Tycker du att sunt förnuft har präglat det här fallet generellt?
När du inte har ett piss att diskutera om, föreslår du en hypotetisk diskussion.
Om Baravara, väldigt omständigt.
Eller så börjar du bråka med någon om ngt litet tjafs som inte betyder ett skit i det stora hela.
För att du är en petemäter.
Stick o fota naket istället eller lyssna på Måns ljudbok. Det är ju gratis i en månad.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 02:28.
Citera
2026-09-28, 03:36
Medlem
Citat:
Du skrev i tråden att Måns följer en som heter Elin, du skrev ut efternamn och länkade hennes instagram.
Intressant att du nu ljuger om detta.
Vad är det du döljer?
Han gick ju ut med henne offentligt och hon poserade med honom framför kameror, har hon ångrat sig och skäms för honom eller är det något annat som spökar?
Nej, det var inte Lazydell. Läs inlägg #24573
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in