2026-09-27, 18:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Det där var inget att polisanmäla för, jävla tönt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Jag brukar kunna urskilja humor i det mesta och har väldigt högt till tak men vart finns humorn i om Sjöberg skulle döda Holm om de sågs i en gränd? Ännu mindre förstår jag vad hans son har med saken att göra.

Det låter i mina öron bara som en sinnessjuk fråga.

Förmodligen saknar jag kontext kring det hela...

Hade någon sagt något liknande till mig och min son så hade jag definitivt velat ha en ursäkt. Osmakligt som fan.
Det är väl ungefär där kontexten kommer in.

Det roliga låg inte i tanken på att någon skulle mördas. Upplägget byggde på den gamla offentliga grejen mellan Sjöberg och Holm, där de i många år pikade varandra och där det ofta beskrevs som att de hatade varandra.

Persson tog den bilden och drog den till sin spets. Först frågan om Sjöberg skulle vilja mörda Stefan Holm om de möttes i en mörk gränd. Sedan drog han samma hypotes ett steg till och tog in sonen.

Det var alltså mer ett test av hur långt Sjöbergs påstådda agg mot Holm sträckte sig. Svaret kunde sedan bli mer eller mindre kul beroende på hur Sjöberg reagerade.

Man kan tycka att det blev för grovt när sonen drogs in. Men utan den gamla Holm och Sjöberg-kontexten låter frågan betydligt mer sjuk än den var tänkt.

Typ - Hur mycket hatar du Stefan Holm egentligen?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Vad har han gjort för fel? Förklara med egna ord är du snäll

Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Försökt strypa Emil, va fan hänger du inte med alls?

Han inte bara "försökte" utan han fullbordade ett regelrätt strypgrepp på Emil Persson och höll fast honom i närmare en halv minut.
Citera
2026-09-27, 18:39
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Stefan Holm har i flera år lidit av en ihållande störning och här är beviset:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emil-persson-bad-stefan-holm-om-ursakt-for-atta-ar-sedan

Ja Stefan är sjuk , han är jävligt giftig när det kommer till allmänbildning men på det personliga planet är det något som inte stämmer. Han har epitetet Besserwisser
Citera
Medlem
Citat:
Han inte bara "försökte" utan han fullbordade ett regelrätt strypgrepp på Emil Persson och höll fast honom i närmare en halv minut.

Citat:
Försökt strypa Emil, va fan hänger du inte med alls?

Jag syftade såklart på Emil. Han har inte hotat någon, och han bad om ursäkt till damp-stefan dagen efter, fick ett dra åt helvete tillbaks. Det enda Emil har gjort fel är att skriva trista skämt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

ja, det var väl synd att han inte höll i lite längre än en halv minut när Stefan Holm ändå var igång?
Citera
2026-09-27, 18:40
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
ja, det var väl synd att han inte höll i lite längre än en halv minut när Stefan Holm ändå var igång?
Ja, och du var så klart där och såg vad som hände
Citera
2026-09-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Var går gränsen då? 40 Sekunder? Gäller det här "alla" kön osv?
Citera
2026-09-27, 18:41
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:

Då hade han suttit häktad för mord nu
Citera
2026-09-27, 18:42
Avstängd
Citat:
Ja Stefan är sjuk , han är jävligt giftig när det kommer till allmänbildning men på det personliga planet är det något som inte stämmer. Han har epitetet Besserwisser

Att han kan mycket i frågesport gör honom bara mer manipulativ.

Hans intelligens har under alla år fungerat som en rökridå för att dölja det faktum att han lider av en grav, obehandlad personlighetsstörning och besserwisser stilen är bara en del av hans extremt uppblåsta ego.

När det där egot väl blir sårat som av ett åtta år gammalt skämt så kortsluter hans självbehärskning och impulskontroll helt och hållet och det är då hans sanna, livsfarliga natur kryper fram.
Citera
2026-09-27, 18:42
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Var går gränsen då? 40 Sekunder? Gäller det här "alla" kön osv?
Var du där och såg vad som hände? Tog sig lipsillen därifrån för egen maskin eller fick han flyga helikopter till sjukan?
Citera
2026-09-27, 18:43
Medlem
Knotknets avatar
Det är lite ironiskt att Patrik Sjöberg kallar Stefan Holm långsint. Patrik ägnar hela sitt liv på att hämnas för att han i sin tonår knullade med sin styvfar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in