Citat:
Ursprungligen postat av
ViperVen
Jag brukar kunna urskilja humor i det mesta och har väldigt högt till tak men vart finns humorn i om Sjöberg skulle döda Holm om de sågs i en gränd? Ännu mindre förstår jag vad hans son har med saken att göra.
Det låter i mina öron bara som en sinnessjuk fråga.
Förmodligen saknar jag kontext kring det hela...
Hade någon sagt något liknande till mig och min son så hade jag definitivt velat ha en ursäkt. Osmakligt som fan.
Det är väl ungefär där kontexten kommer in.
Det roliga låg inte i tanken på att någon skulle mördas. Upplägget byggde på den gamla offentliga grejen mellan Sjöberg och Holm, där de i många år pikade varandra och där det ofta beskrevs som att de hatade varandra.
Persson tog den bilden och drog den till sin spets. Först frågan om Sjöberg skulle vilja mörda Stefan Holm om de möttes i en mörk gränd. Sedan drog han samma hypotes ett steg till och tog in sonen.
Det var alltså mer ett test av hur långt Sjöbergs påstådda agg mot Holm sträckte sig. Svaret kunde sedan bli mer eller mindre kul beroende på hur Sjöberg reagerade.
Man kan tycka att det blev för grovt när sonen drogs in. Men utan den gamla Holm och Sjöberg-kontexten låter frågan betydligt mer sjuk än den var tänkt.
Typ - Hur mycket hatar du Stefan Holm egentligen?