Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
När man startar en tråd här på Flashback där man vill fråga nationalister om vad de tycker i någon fråga så blir man alltid tvungen att skriva rasnationalist eller etnonationalist, för annars tror de sionistiska SD-Thailand-boomergubbarna att frågan även är ställd till dem. Dessa rasblandare som står på maktens sida ser av någon konstig anledning sig själva som nationalister. Nationalist är man enligt mig såklart bara om man är antisionist och rasmedveten. Radio Nordfront-gänget pratade så bra om det här i något avsnitt för ett tag sedan. I Sverige har vi idag två stycken nationella organisationer, den ena är Alternativ för Sverige och den andra är Nordiska motståndsrörelsen.
Vad har ni för tankar om det här? Kan man vara nationalist utan att bry sig om ras och utan att vara antisionist?
.
Det går inte att utläsa ur själva begreppet "nationalist" vad det innebär eftersom innebörden kan variera beroende på vem man frågar.
Begreppet nation är väl på sätt och vis ett snävare begrepp än begreppet folk som syftar på de människor som finns inom ett lands gränser.
Nation är ett mer abstrakt begrepp som syftar på en grupp människor som uppfattar att de har en gemensam identitet genom språk, kultur och historia.
En nationalist i Sverige ser alltså de som har en gemensam sådan identitet som svenskar, medan de som bor i Sverige men som inte har det är en del av folket i Sverige, det svenska folket, med de är inte svenskar eftersom de som sagt saknar den svenska identiteten.
Det finns olika sorters nationalism och nationalism med olika styrka och inriktning alltifrån en aggressiv, militaristisk och krigisk nationalism till en fredlig kärlek till den egna nationen där man värjer sig mot internationalism, mångfaldspolitik och i vårt fall hot mot svenskheten i Sverige.
För några år sedan pratade jag med en kvinna i Liberalernas valstuga och hon blev förfärad när jag sa att jag är nationalist. Hon tänkte på Hitler och dödslägren under WW2 medan jag tänkte på Jussi Björling, Evert Taube, Astrid Lindgren, Frithiof Nilsson Piraten, Zorn, Roslin, Fröding och hela vår svenska kanon om man så vill.
Apropå frågan i TS:
De allra flesta judar i Sverige tillhör och ingår i den svenska nationen eftersom de är naturaliserade svenskar sedan lång tid tillbaka.