2026-09-27, 18:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
... Vad har ni för tankar om det här? Kan man vara nationalist utan att bry sig om ras och utan att vara antisionist?...

Varför skulle nationalism idag inkludera annat än den faktiska betydelsen? Begrepp blir bara mer obegripliga och tappar sin betydelse. Jag tror på nationalstaten, där folket förenas i språk, historia, kultur och det historiskt bärande trossamfundet fortsätter vara störst och politiken främst är lokal. Det är nationalism för mig och det är min övertygelse vad som fungerar bäst för att folk ska må bra. Men jag säger patriot så länge tiden är tokig.
Citera
2026-09-27, 18:15
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du gillar alltså inte Gustav Kasselstrands antisionism?

Man kan ifrågasätta hans politiska agenda ja.
Citera
2026-09-27, 18:17
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Att vara antisionist och rasmedveten är på inga vägar någon garant för att vara nationalist. Många araber/muslimer och judar motarbetar nationalistiska rörelser i väst samtidigt som de är antisionister. Araber och muslimer är generellt inte emot judisk makt lika mycket som de är emot vit nationalism. Den vänsterideologiskt styrda palestinarörelsen är ett ypperligt exempel på detta.
Absolut. Men du håller väl med mig om att man som europé inte kan vara nationalist utan att vara antisionist och rasmedveten?
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
NMR stöttar idiotiskt nog denna rörelse som om den vore en rörelse mot judisk makt.
Jag upplever inte att de stöttar vänstermuppspalestinarörelsen. På vilket vis gör de det? Att stå på palestiniernas sida mot den judiska makten är väl dock såklart självklart för Nordiska motståndsrörelsen. Det gör väl du också, skillnad?
Citera
2026-09-27, 18:22
Medlem
Citat:
Absolut. Men du håller väl med mig om att man som europé inte kan vara nationalist utan att vara antisionist och rasmedveten?

Jag upplever inte att de stöttar vänstermuppspalestinarörelsen. På vilket vis gör de det? Att stå på palestiniernas sida mot den judiska makten är väl dock såklart självklart för Nordiska motståndsrörelsen. Det gör väl du också, skillnad?

Kan man vara lesbisk och nationalist? Vilka är mest nationalister? Ett svenskt par som röstar på SD och har tre svenska barn, eller en lesbisk barnlös 35-årig kvinna som bara sitter hemma och super?
Citera
2026-09-27, 18:26
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Kan man vara lesbisk och nationalist? Vilka är mest nationalister? Ett svenskt par som röstar på SD och har tre svenska barn, eller en lesbisk barnlös 35-årig kvinna som bara sitter hemma och super?
Om nazistflatan är vit och SD-"svenskarna" är babbeluringar, vad fan tror du?

Handlar det om nationen, det vill säga rasen snarare än mjuka värderingar såsom "feminism", "antirasism" och andra "svenska" värderingar som SD försvarar eller vad handlar det om?

Jag är dock inte svensk nationalist (längre). Jag sitter hemma och super.
Citera
2026-09-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Om nazistflatan är vit och SD-"svenskarna" är babbeluringar, vad fan tror du?

Handlar det om nationen, det vill säga rasen snarare än mjuka värderingar såsom "feminism", "antirasism" och andra "svenska" värderingar som SD försvarar eller vad handlar det om?

Jag är dock inte svensk nationalist (längre). Jag sitter hemma och super.

Vem gör mest för svensk nationalism? Iraniern Nick Alinia eller en barnlös 35-årig nazistflata?
Citera
2026-09-27, 18:54
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Vem gör mest för svensk nationalism? Iraniern Nick Alinia eller en barnlös 35-årig nazistflata?
Frågan är ogiltig eftersom den saknar nationalistisk grund. Vad är en "iranier", är det en perser, en afghan eller en uzbek eller vad?

Nazistflatan är väl antagligen svensk alltså per definition svensk nationalism är allt hon gör, oavsett positivt eller negativt, mer (eller mest) för svensk nationalism jämfört med en ickesvensk?

Svenskhet är en intern angelägenhet och kan inte diskuteras eller påverkas, den levs bara. Vad utomstående gör är en annan fiveish.
Citera
2026-09-27, 20:26
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Nej. Jag tycker att man som nationalist borde vara försiktig med att tillskriva sig definitioner och ideologiska inriktningar som i grunden ligger i konflikt med nationalismen. Antisionismen är en sådan. Inte minst för att den öht inte erkänner europeisk nationalism som legitim. Även historiskt sett eftersom den mest blodtörstiga ideologin någonsin var antisionistisk, dvs bolsjevismen. Lenin, Stalin, Trotskij etc etc var alla antisionister, och inga har väl mördat mer vita än dessa (judiska) monster. Förstår man inte att antisionismen är en ideologisk (judisk) återvändsgränd för vit nationalism bedrar man sig gruvligt.

Rasmedvetenhet (inte rashat) är såklart fundamentalt för varje nationalist.

Palestinier som inte respekterar vita folks rätt kan dra åt helvete. NMR har gullat med dem från första början och har så vitt jag vet aldrig ändrat sin ståndpunkt i frågan. Jag har flera gånger blivit angripen av NMR:s nätkrigare bara för att jag påpekade hur dumt detta var. Allt jag påstod då har visats sig korrekt.
Senast redigerad av skillnad 2026-09-27 kl. 20:38.
Citera
2026-09-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag är inte nationalist, men varför måste nationalister vara antisionister?
Förstår inte logiken där, om det finns någon.

Gissar att TS, likt i stort sett alla västvärldens nationalister, bär på bilden att problemen västvärlden drabbas av stavas sionism.

Det finns ingen översikt som gjort att man kommer fram till den slutsatsen, det är helt enkelt den världsbilden som sedan länge presenteras i dessa kretsar, såsom att utan krigen i Mellanöstern skulle vi inte ha invandring, vilket är helt felaktigt. T ex Mark Collett gav den förklaringen nyligen i en av hans videor, han är emot sionism för det är pga den som gör att de mångrasliga samhällena skapas i väst.
Citera
2026-09-27, 22:48
Medlem
pn222jws avatar
Det finns en gammal statvetenskaplig definition från 1980-talet:

1 Etnocentrism (Patriotism och nationalism).

1.1 De facto etnocentrism - segregering uppstår slumpmässigt av särskilt ekonomiska orsaker men den ska inte motverkas. (Högerpopulism)

1.2 De jure etnocentrism - segregering har ett religiöst och/eller genetiskt (rasbiologiskt) högre juridiskt syfte. (Radikal högernationalism)
Citera
2026-09-28, 02:39
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
När man startar en tråd här på Flashback där man vill fråga nationalister om vad de tycker i någon fråga så blir man alltid tvungen att skriva rasnationalist eller etnonationalist, för annars tror de sionistiska SD-Thailand-boomergubbarna att frågan även är ställd till dem. Dessa rasblandare som står på maktens sida ser av någon konstig anledning sig själva som nationalister. Nationalist är man enligt mig såklart bara om man är antisionist och rasmedveten. Radio Nordfront-gänget pratade så bra om det här i något avsnitt för ett tag sedan. I Sverige har vi idag två stycken nationella organisationer, den ena är Alternativ för Sverige och den andra är Nordiska motståndsrörelsen.

Vad har ni för tankar om det här? Kan man vara nationalist utan att bry sig om ras och utan att vara antisionist?

Ehh. Du beskriver inte nationalism i allmänhet, utan din egen rasorienterade variant av nationalism.

Nationalism kräver varken raslära eller antisionism. Man kan definiera nationen kulturellt, medborgerligt eller etniskt och ändå vara nationalist. Att du bara erkänner personer som delar just din kombination av rasmedvetenhet och antisionism som ”riktiga nationalister” är ett definitionsval, inte något som följer av begreppet nationalism.
Citera
2026-09-28, 09:20
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Ehh. Du beskriver inte nationalism i allmänhet, utan din egen rasorienterade variant av nationalism.

Nationalism kräver varken raslära eller antisionism. Man kan definiera nationen kulturellt, medborgerligt eller etniskt och ändå vara nationalist. Att du bara erkänner personer som delar just din kombination av rasmedvetenhet och antisionism som ”riktiga nationalister” är ett definitionsval, inte något som följer av begreppet nationalism.
Eh, all historisk nationalism har grundats på ras eller etnicitet. Kulturnationalism om något är en modern/falsk variant på traditionell nationalism.

Ras är folk. Bara dårar och judar menar att en nation kan existera utan folket som skapade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in