2026-09-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emil-persson-bad-stefan-holm-om-ursakt-for-atta-ar-sedan

Det är slutet på en sms-konversation - om jag får se hur den började är jag nöjd
Citera
2026-09-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fråga 1: vad gjorde Holm på bokmässan?
Fråga 2: hur mycket alkohol hade han konsumerat innan attacken?
Fråga 3: hur brett hoppade Holm som mest när han var i toppform?

Han var där ihop med sin fru som är "författare" - Den gemensamma boken handlar om sex som jag har fattat det. En sådan där ny "Svensk" version av Mr. Grey med dessa två. Stefan och hans fru i huvudrollen i boken/serien.

Han och hans fru satt och drack bubbel och åt räckmacka på Heaven 23 i Göteborg. Hur många enheter före Stefan Holm stoppat i sig vet jag inte. Men säkert ett par.

Jag har ingen aning. Men Patrik Sjöberg har hoppat högre.

Det Stefan Holm petar på hela tiden är ett trött OS-Guld.

För att det är just "OS" och "Guld"

Kan det varit 2004? Aten?
Citera
2026-09-27, 16:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilsphinx
1: försökte desperat sälja medioker litteratur
2: ett litet glas rose
3: lika brett som hans k*k är lång, dvs ca 7 centimeter.

Nej ett glas vanligt bubbel enligt foto på instagram.
Citera
2026-09-27, 16:56
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Fråga 1: vad gjorde Holm på bokmässan?
Fråga 3: hur brett hoppade Holm som mest när han var i toppform?

1: "Promotade" väl nån bok med sin nya fru (som jag inte ens visste att han hade, men har tydligen valt författarlinjen nu - i brist på annat)

2: Verkar spik-nykter när SVT intervjuar honom efter händelsen. Är inte känd som en suput, snarare nykterist.

3: Mindre brett än Sjöberg, då Patrik var längre & behövde mer "space" över ribban.
Citera
2026-09-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej ett glas vanligt bubbel enligt foto på instagram.

Haha jag bara gissade. Självklart är bubbel hens favorit.
Citera
2026-09-27, 16:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det "roliga" är att fördomen handlar om Sjöberg och att han skulle hysa någon form av dolt agg mot Holm för alla dispyter de två har haft om höjdhopp. Ingen har såklart dödshotat någon.
.
.
Jaha. Hur kul som helst. . .
Citera
2026-09-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Han var där ihop med sin fru som är "författare" - Den gemensamma boken handlar om sex som jag har fattat det. En sådan där ny "Svensk" version av Mr. Grey med dessa två. Stefan och hans fru i huvudrollen i boken/serien.

Han och hans fru satt och drack bubbel och åt räckmacka på Heaven 23 i Göteborg. Hur många enheter före Stefan Holm stoppat i sig vet jag inte. Men säkert ett par.

Jag har ingen aning. Men Patrik Sjöberg har hoppat högre.

Det Stefan Holm petar på hela tiden är ett trött OS-Guld.

För att det är just "OS" och "Guld"

Kan det varit 2004? Aten?

Det var OS 2004 i Aten. Viktigt för Holm också att påpeka att han har hoppat över 2.30 mer gånger än vad Sjöberg har gjort också.

Här har de en diskussion om det. Sjöberg pratar med Holm som om han vore efterbliven.

https://www.dailymotion.com/video/x2ty2u7
Citera
2026-09-27, 16:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Du får inte och muckar med någon du vet kan lappa till dig.

Vad du vill är att alla män skall kontrollera sina hormoner och naturliga instinkter.

De är så det måste fungera vet du, annars brakar samhället ihop.

Adrenalinkickar är förstås mysiga. Tyvärr finns det junkies som medvetet söker den känslan, och skiter i vad andra tycker.

Sådana är mentala barn, och inte mäns makar, eller män i bröstet.

Man måste helt enkelt lära sig att inte öppna den kranen, eller så slutar det med att man pucklar på käring och barn, och alla andra man tror är svagare... för vad som egentligen är nöjes skull.

Kan man inte kontrollera sådant där som vuxen så kan man inte vistas bland folk. Då får man bo i skogen eller vara inlåst.

Det du förespråkar är en komplett förlorarmentalitet.

Och det här var förstås helt sanslöst gjort av Holm, att vara sne trots ursäkt och åtta år senare. Då har man allvarliga problem.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han målade upp ett scenario som gick ut på att en 14-åring skulle mördas.

Du måste känna dig hotad ofta när du tittar på film.

Har du polisanmält Independence Day än? De hotar med att förgöra hela mänskligheten.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Ingen tycker skämtet var det minsta kul. Poängen är att man inte kan bete sig som en dampunge som försöker mörda folk som skämtar om offentliga personer, hur störiga och tråkiga de än är. Hade han slagit han på käften och sedan bett om ursäkt så hade nog de flesta tyckt det var lite charmigt.
.
.
Ja! En krossad käke hade varit schysst.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Rätt åt komiker fjanten!en del tror dom kan säga va dom vill utan konsekvenser,står på Holms sida.

Inte ens hans fru står där.
Citera
2026-09-27, 17:01
Medlem
Citat:

Hans fru skriver svar på en kommentar på Facebook som frågar just detta, under bilden som togs i restaurangen innan påhoppet:

"Ett glas champagne (på mitt initiativ) kl 15.00 när vi firade vår tremånaders bröllopsdag - och det andra hände en och en halv timme senare. Tror inte det som hände har med ett enda glas champagne att göra.
Men vad skulle du själv göra om någon dödshotade din 14-årige son, och sedan fortsatte att driva med det som om det vore ett skämt? Skulle det vara ok för dig?
Dessutom lade ju Bokmässan så sent som häromdagen upp ett provocerande klipp på sitt Instakonto, vilket är fullkomligt sjukt i sammanhanget."

Och vilket "provocerande klipp" menar hon? Det när Emil pratar om vilka fördomar han har om Bokmässan-besökare och böcker? Dessa två måste verkligen chilla med sina tolkningar av verkligheten herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in