2026-09-27, 15:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Da får vi bare innrømme at vi er enige om å være uenig. Jeg oppfatter Lorentsen som objektiv og nøytral. For ikke lenge siden skrev han at han stusset over at TH mente politiet kastet bort tid på badet i 2. etasje som han mente kunne være litt merkelig/mistenkelig.

Må nesten be om link, for det er ikke typisk Lorentsen å komme med at TH har gjort noe mistenkelig.

TH ikke bare mente at de kastet bort tid på badet i andre etasje. Han forsøkte å nekte dem å gjøre undersøkelser. Han blåste seg opp.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-27 kl. 15:28.
Citera
2026-09-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Er det din opfattning ut fra dette at AEH er drept to ganger da? Først i huset og så et eller annet sted en gang til senere?

Min forståelse er at hun ble drept inne i huset. Er det ikke det politiet mener?

Hvor har jeg skrevet at jeg tror hu ble drept i huset?
Citera
2026-09-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som har kopi av artikkelen i Dagbladet? Ser den nå er fjernet.

Er snakk om denne:
https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/84780532

Dette var det mest interessante i artikkel, som vi ikke har fått vite før:

Eks-torpedoen er ikke siktet for noe i saken. Men Dagbladet vet at politiet har gjort undersøkelser rundt ham. Eks-torpedoen kan knyttes også til andre personer som har vært på politiets radar i saken, får Dagbladet opplyst.

Spesielt gjelder dette undersøkelsene politiet har gjort rundt «kryptosporet» - de 1,3 millionene Tom Hagen i 2019 betalte i kryptovalutaen monero, i et forsøk på å løse saken.
Citera
2026-09-27, 15:48
Medlem
[quote=Lorentsen|96053208]
Dette var det mest interessante i artikkel, som vi ikke har fått vite før:[indent]
Eks-torpedoen er ikke siktet for noe i saken. Men Dagbladet vet at politiet har gjort undersøkelser rundt ham. Eks-torpedoen kan knyttes også til andre personer som har vært på politiets radar i saken, får Dagbladet

Hvem er denne torpedoen?
Citera
2026-09-27, 16:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsL72

Hvem er denne torpedoen?

M0rt3n
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-27 kl. 16:25.
Citera
2026-09-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dagbladet legger frem informasjon om straffedømt eks-torpedos tidligere intime forhold til HHB2, og politiet svarer:
- Dette kan vi ikke kommentere nærmere av hensyn til etterforskningen, svarer politiadvokat Lisbeth Ravlo Backe i en e-post.
Svaret skaper inntrykk av at eks-torpedoen er under etterforskning av politiet.

Videre skriver Dagbladet.
Eks-torpedoen er ikke siktet for noe i saken. Men Dagbladet vet at politiet har gjort undersøkelser rundt ham. Eks-torpedoen kan knyttes også til andre personer som har vært på politiets radar i saken, får Dagbladet opplyst.

Spesielt gjelder dette undersøkelsene politiet har gjort rundt «kryptosporet» - de 1,3 millionene Tom Hagen i 2019 betalte i kryptovalutaen monero, i et forsøk på å løse saken.
Det var vel 1,3 millioner Euro omregnet til Monero på betalingsdagen, altså ca 13 millioner NOK, i juli 2019.

Eks-torpedoen og andre personer knyttet til han, skal ifølge Dagbladet ha vært etterforsket i forbindelse med kryptorigget.

Eks-torpedoen flyttet til Gibraltar for flere år siden. Var han i Norge i oktober 2018.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det Dagbladet skriver i dag.

Siterer mitt eget innlegg fra i går om Dagbladets torpedo-artikkel. Som nå har forsvunnet.

Det er noe tvilsomt med språkbruken og formuleringene som er brukt.

Vi får ikke innsyn i hvilken informasjon og hvordan den er fremstilt, som ble lagt frem for politiet og henholdsvis HHB2s og eks-torperdoens bistandsadvokater. Vi vet ikke engang om det er nøyaktig samme formuleringer som er lagt frem for de tre partene.

Det er tvilsom journalistikk.

Jeg tror det er noe i artikkelen som ikke er sant, kanskje at eks-torpedoen er under etterforskning i Lørenskogforsvinningen per i dag, slik artikkelen skapte inntrykk av.
Citera
2026-09-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
M0rt3n
78 modell?
Citera
2026-09-27, 17:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergensia
78 modell?

74
Citera
2026-09-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som har kopi av artikkelen i Dagbladet? Ser den nå er fjernet.

Er snakk om denne:
https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/84780532
Den har blitt plussak
https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/85209982
Citera
2026-09-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siterer mitt eget innlegg fra i går om Dagbladets torpedo-artikkel. Som nå har forsvunnet.

Det er noe tvilsomt med språkbruken og formuleringene som er brukt.

Vi får ikke innsyn i hvilken informasjon og hvordan den er fremstilt, som ble lagt frem for politiet og henholdsvis HHB2s og eks-torperdoens bistandsadvokater. Vi vet ikke engang om det er nøyaktig samme formuleringer som er lagt frem for de tre partene.

Det er tvilsom journalistikk.

Jeg tror det er noe i artikkelen som ikke er sant, kanskje at eks-torpedoen er under etterforskning i Lørenskogforsvinningen per i dag, slik artikkelen skapte inntrykk av.

Dagbladets artikkel er allikevel ikke forsvunnet. Den er blitt pluss-sak, og tilgjengelig kun for Dagbladets abonnenter.

Javel. Dagbladet står fast ved innholdet i artikkelen.

Artikkelen flyttet fokus i tråden, fra SE og PK til HHB2s eks-kjæreste, kjent som eks-torpedoen her på forumet. Det er vel en mening med det.

De neste timene skal jeg følge med på Ronaldo-feberen som herjer hovedstaden. Det er snart avspark på Ullevål.
Citera
Igår, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
74
Albansk?
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergensia