2026-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Varför tog första äktenskapet slut. Något som läckt ut?

Vet ej.

Men själv skulle jag aldrig vilja bo med en sådan person, allra minst sätta mina barn i Holms närhet.

Holm har med all tydlighet visat att han inte klarar av att hantera känslor och impulser. En sådan person, där det svartnar för ögonen av ilska, kan till slut mörda någon.
Citera
2026-09-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Han har inte sagt att varken Holm eller hans son skulle mördas, det är Holm som missförstår allt.

Frågan till Patrik Sjöberg var om Patrik skulle vilja mörda Holm eller sonen om dom möttes i en mörk gränd.

Om jag frågar dig om du skulle vilja mörda Donald trump om du träffade honom, ska då JAG bli anklagad för mordhot bara för att jag ställt frågan?

Men då ska man nog vara lite försiktig med vad man säger, för man kan aldrig kontrollera andra människors reaktioner eller tolkningar. Det kanske helt enkelt inte är lämpligt att fråga om någon vill döda en 14-åring som är en helt verklig person.

Ja du om du hade en hyfsat stor medial plattform och började prata om mord på Donald Trump så skulle du antagligen bli portad från att resa in i USA. De brukar inte vara på skämthumör där när det gäller hot mot landet eller presidenten. Du får vända på det. Någon som verkligen har onda avsikter kan ju maskera sina hot som skämt. Inte så lätt att veta skillnaden alla gånger.
Citera
2026-09-27, 14:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Varför skall män reglera känslor?

T ex för att oförmåga att reglera känslor är vad som kännetecknar spädbarn eller hysteriska kvinnor.

Men vi är tydligen av olika åsikt på den här punkten. Och jag vågar påstå att de allra flesta människor anser att t ex storkukslugn är mer manligt än att impulsivt agera när man känner aggressiva känslor.
Citera
2026-09-27, 14:59
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Blir säkert Kling och Klang som ska utreda händelsen , det går säkert inte till åtal, möjligtvis ett straff föreläggande.
Det tror jag också
Citera
2026-09-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vad skulle hända om någon poddare ställde en hypotetisk fråga om statsministerns eller kronprinsessans barn skulle mördas? Det hade blivit ett ärende för Säpo. Hjälper inte att sitta och hävda att det var ett skämt.

Men lägg ner. Hade frågan gällt Kronprinsessan eller statsministern, där i Breaking News, hade SÄPO ryckt på axlarna. Det var ett skämt, om än taffligt.

Holm har gjort bort sig fullständigt. Först misshandlade en skolpojke. Och nu misshandlade en som skämtade för 8 år sedan. Holm är sjuk, på riktigt.
Citera
2026-09-27, 15:00
Medlem
Hur var upprinnelsen till själva incidenten på bokmässan då? Var det att holm bara såg honom vid ett bord och "fan det är ju han nu ska han få för gammal ost", skulle han prata med persson när det spårade ur eller var det persson själv som initierade händelsen, kanske med en pik och ytterligare kommentarer och flin typ. Persson har ett väldigt punchable face så jag förstår om topplocket ryker. Å andra sidan är stefan holm en vidrig liten besserwisser som säkert inte fick ligga förrän han var 22 som gjort honom till den han är. Har varken sympati för riksmobbare som Persson eller notoriskt otrogna män som Holm. Båda verkar ha uppblåst självbild.
Citera
2026-09-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men lägg ner. Hade frågan gällt Kronprinsessan eller statsministern, där i Breaking News, hade SÄPO ryckt på axlarna. Det var ett skämt, om än taffligt.

Holm har gjort bort sig fullständigt. Först misshandlade en skolpojke. Och nu misshandlade en som skämtade för 8 år sedan. Holm är sjuk, på riktigt.

Det här har ju hänt tidigare gällande Holm, inte första gången vi ser det. Var ju någon som gjorde sig rolig på hans bekostnad när det handlade om hans LEGO-intresse och då rök topplocket på honom också. Det är en liten arg man helt enkelt som är nära till explosion hela tiden.
Citera
2026-09-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Komma till tals? Du menar komma tillrätta.
Semantik... Rent gramatiskt kan nog båda orden fungera. Men jag förstår hur du tänker så vi kan säga "komma till rätta👍
Citera
2026-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Har något kommit ut om varför första äktenskapet gick i stöpet?

Det behövs inga läckor för att förstå det och mönstret talar för sig själv. .

Både familjen, medierna och idrottsetablissemanget var säkert jätteduktiga på att skydda sin galning utåt under en lång tid men till slut går det inte längre och när en person lider av en så allvarlig och obehandlad störning blir den destruktiva miljön till slut outhärdligt. Man har daldat honom och hållit locket på under alla år för att rädda varumärket men nu när det eskalerat till ett livsfarligt strypgrepp 2026 spricker hela skyddsnätet.

Första äktenskapet havererade garanterat av precis samma anledning som det nuvarande gör nu och det går helt enkelt inte att leva med en tickande bomb när de inre omständigheterna är helt skadade.
Citera
2026-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Snacket om ursäkter är helt överspelat nu.

Hade Holm velat ha en ursäkt så skulle han ha bett om en, i stället för att fegt attackera bakifrån.
Han tog ett strypgrepp som Emil Persson inte hade en chans att ta sig loss ifrån. Det var bara tack vare att Holms fru kastade sig in till undsättning som det inte slutade i en ren katastrof.
Jag kan tycka att det kan vara moraliskt rätt att markera mot folk som nyttjar ens barn på ett tvivelaktigt sätt. Persson har själv en stor del i situationen.
Citera
2026-09-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Då menar du fel, det är en legitim ursäkt, släpp det här nu
Det är din åsikt, jag är av en annan åsikt
Citera
2026-09-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det här har ju hänt tidigare gällande Holm, inte första gången vi ser det. Var ju någon som gjorde sig rolig på hans bekostnad när det handlade om hans LEGO-intresse och då rök topplocket på honom också. Det är en liten arg man helt enkelt som är nära till explosion hela tiden.

Mönstret är fullständigt glasklart och det har pågått i decennier.

Skattebråk, Twitter krig om Lego, fysiskt angrepp på skolelever 2024 och nu senast ett potentiellt livsfarligt strypgrepp 2026. Att kalla honom för en liten arg man är tyvärr en grov underdrift.
Det vi ser är en person med en grav, obehandlad störning där de inre omständigheterna är helt skadade. Han saknar helt spärrar och hans korta stubin gör honom direkt livsfarlig för omgivningen. Det är bara en tidsfråga innan nästa kortslutning sker om han inte spärras in på en sluten psykiatrisk utredning och medicineras ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in